Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Redeemer – důstojný nástupce Kuliče

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:40
I když je hodně pravděpodobné, že hra Redeemer nakonec nevyjde, rozhodli jsme se jí trochu podívat na zoubek. Zajímá vás, jak vypadá vůbec nejnadějnější česká hra podle redakce Plných Her?

RedeemerNení tomu tak dávno, co se na našem serveru objevil článek, v němž jsme vás seznámili s deseti nejočekávanějšími nezávislými hrami pro letošní rok. Hned tři z nich potkal velmi nemilý osud – byly autory zrušeny. Vedle nadějně vypadající vesmírné strategie Sky Fight a motocyklového simulátoru Club 50 byly práce ukončeny i hře, kterou jsme v tomto výběru pasovali na zlaté první místo – Redeemera. RedeemerI když je málo pravděpodobné, že hra vyjde, my jsme veskrze optimističtí a věříme, že by se nakonec mohl najít programátor, který by zbylému grafikovi pomohl hru dokončit.

Jestliže jste úplnou náhodou o Redeemerovi neslyšeli, bylo by dobré zmínit, že se jedná o nepřímé pokračování hry Kulič od partičky Hippo Games, která je našim stálým čtenářům zcela jistě dobře známa. Kulič byla hodně akční a návyková 2D deathmatch hra a od jejího vydání uplynuly více jak dva roky, ale přesto se jedná i po takové době o hru velmi kvalitní a zábavnou. Jelikož hra zaznamenala obrovský úspěch, tvorba pokračování se logicky nabízela. RedeemerA taky že ano - autoři začali na hře pracovat (původně se jmenovala Kulič 2) a vývoj probíhal zdárně, světlo světa spatřilo několik povedených obrázků a dokonce trailer. Před cca deseti dny se na Fóru ČH objevila jako blesk z čistého nebe zmínka o tom, že autoři se rozhodli vývoj ukončit a uvolnili při té příležitosti alfaverzi své hry.

Hra, kterou jsme měli k dispozici, obsahovala dva levely. Jedním z nich bylo skladiště, druhým potom vizuálně zajímavější město. Ještě předtím, než se však pustíte do hry, můžete si navolit několik dva parametry vaší postavy – vzhled jako takový vůbec a použitý skin. RedeemerPoté vám nic nebrání v tom, abyste mohli začít hru.

Kdo hrál původního Kuliče, ten se bude v Redeemeru cítit jako doma. Na první pohled se vedle 3D grafiky mnoho věcí nezměnilo – ovládání je identické (myš – míření a střelba, klávesnice - pohyb), průběh totožný. Běháte po dané lokaci s cílem zničit co největší počet soupeřů a pokud možno se od nich nechat co nejméněkrát zabít. K dispozici je rovněž několik zbraní, mezi nimiž lze přepínat. Jedním z nešvarů, kterým testovaná verze trpěla, bylo to, že všechny postavy se pohybovaly až nějak podivně rychle. RedeemerPůvodně jsem se domníval, že tento problém mám pouze já, ale to samé mi potvrdili i jiní lidé, kteří hru hráli.

Po vizuální stránce hra také nevypadala nijak špatně. Lokace poměrně rozsáhlé, takže nedochází k tomu, že byste se při hře nudili, neboť je stále na co koukat. Textury jsou povedené, povětšinou hodně detailní. Co mě potěšilo, byla možnost si přepínat pohledy na vaši postavu, takže jste na vašeho hrdinu mohli nahlížet klasicky shora jako v původním Kuliči. RedeemerAby toho nebylo málo, mohli jste měnit i úhel kamery a vybrat si polohu, z níž chcete postavu sledovat. Moc ale nebyl vyřešen systém kolizí a práce s kamerou a občas docházelo k menším chybkám.

Moje dojmy jsou veskrze hodně pozitivní. Alfaverze ukázala mnoho aspektů z nehotové hry a pokud by se na ní ještě pár měsíců pracovalo, mohli jsme tu mít jeden z nejhratelnějších a graficky nejpřitažlivějších kousků, které kdy v české kotlině vznikly. Jediné, co můžeme teď dělat, je pevně věřit, že se najde někdo, kdo hru dokončí, protože by byla opravdu škoda, kdyby skončila zapomenuta.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.