Velkým negativem naprosté většiny freeware adventur je jejich herní délka, tedy spíše krátkost. Najít dobrou freeware adventuru, která vydrží na obrazovkách počítače od prvního kliku myší až po závěrečné titulky déle než deset, dvacet minut je stejně namáhavé, jako hledat poctivce v parlamentu. Ty, které toto splňují bychom měli co nejdříve nechat blahořečit.
Rein je další hra postavená na kvalitním AGS enginu, pro který jako hráč mám jen slova chvály. Zpracování připomínající zlaté časy klikacích dobrodružství kolem poloviny devadesátých let, kvalitní animace postav či ozvučení jsou jen některé z možných kvalit tohoto enginu. Říkám "možných" kvalit, protože záleží na autorovi, jak se ke svému dílku postaví a zda-li využije všech možností tohoto vývojového prostředí. Existují dle mého některé velmi kvalitní kousky z AGS krámku, jako Eternally Us, které by se svým zpracováním mohlo měřit komerčním titulům, opět až na tu délku.
Rein není tak kvalitní, to je nutno říci nejdříve. Neobsahuje dabing a ani příběh není kdovíjak propracovaný, co však skutečně sráží hru nízko, je neskutečně krátká hrací doba. Kraťounká cesta hlavní hrdinky z rozpadající se podzemní laboratoře odehrávající se všehovšudy na pěti obrazovkách, přičemž na jedné obrazovce nestrávíte déle jak půl minuty je i na poměry free adventur dosti málo.
Dlouho jsem přemýšlel, jaké hodnocení hře dát. Na jednu stranu je hra opravdu krátká a připomíná spíše demo, na stranu druhou ovšem je poměrně dobře technicky zvládnutá a na nějakou do očí bijící chybu nenarazíte. Nakonec jsem se rozhodl pro malý experiment. Udělit hře tolik procent hodnocení, kolik minut mi zabere její kompletní dohrání! Jsem já to ale filuta! Intro a outro nakonec hru natáhli na přibližně 4 minuty a 30 sekund. Pravda, hru jsem tímto hrál již po druhé a věděl jsem co kde dělat, ale i tak jsem byl s výsledkem poměrně spokojený.
Nakonec jsem si však jen zastesknul: "Kdy už konečně někdo udělá na tomto enginu skutečně kvalitní a dlouhotrvající, zábavnou hru místo toho, aby každý druhý měsíc vycházela jedna technicky dobrá, ale tak strašně krátká adventura?" Snad se jednou dočkám, ale do té doby si musíme vystačit s tímto. Rein není špatný pro ty, kterým ku adventurnímu štěstí stačí pár chodeb a sem tam nějaký předmět k sebrání a použití. Já jsem měl však pocit, že dřív než jsem se nadechnul (a nadchnul), odbíjely závěrečné titulky.
No, abych řekl pravdu, nadchnuly mě ve hře použité kovové zvuky z Morrowindu : )