Doporučujeme

Revoluční dungeon říznutý adventure prvky?

Rozhovor s poměrně velmi mladým týmem, který si hodně věří a který v současné době pracuje na dvou obrovských projektech, u nichž je naděje na veliký úspěch. Pokud chcete vědět proč, čtětě dále...

Kdo jste? Co jste?
LDFJsme velmi mladý, progresivní a nadějný tým, který si věří:-) Vznikli jsme celkem nedávno, respektive na jaře minulého roku, kdy jsme se s několika přáteli o čarodějnicích dohodli na tom, že vytvoříme nějakou společnou freeware hru, která ale bude zároveň alespoň trošku kvalitní - ne něco jako odebírání sirek, hádání čísel nebo videostop, ale spíše nějakou plošinovku, nebo 3D akcičku. Den na to vznikl náš tým Liberty Disagree Factory - zkráceně LDF, který aktuálně tvoří 5 stálých členů a několik externistů (s nimiž komunikujeme pomocí internetu) - například grafik Adam Broník, kterého vaši čtenáři možná znají díky jeho flashové tvorbě, programátor a scénarista David Zach, který je všem známý především díky rozličným textovkám a hudebník Jarda Vondráš, člověk který připravuje pro náš projekt hudbu a zvuky.

Na čem tedy pracujete?
Projekty máme momentálně rozpracované dva.
 Ten první, to bude takový neobyčejný, ba téměř na naše poměry revoluční dungeon, křížený s adventurou. Revoluční z toho důvodu, že nebude kreslený a z toho důvodu, že nebude grafika tvořena na počítači, ale bude digitalizovaná, tedy složená z digitálních fotek, případně i videosekvencí. Ty byly sbírány od června do konce září v našem širokém okolí a v současné době je hotovo asi 50% hry. Hráči nebudou ochuzeni o kvalitní příběh ani o vývoj postav (zkušenosti, psychika, dovednosti, esprit)...
Druhý projekt bude plošinovka, kterou chceme udělat jak pod Wokna Billa Gatese, tak pod tučnáky - rozumějte pod Linux, chceme si tak vyzkoušet jak lze převádět kód z jedné platformy na druhou. Já osobně mám Linux na svém počítači už dvě léta a jsem s ním celkem spokojený. Bude to plošinovka, kde se vžijete do role robota zachraňujícího lidstvo a budete projíždět levely v různých prostředích (oáza, jaderná elektrárna, moře, pustý ostrov, les, antarktida, úřad vlády ČR, africká vesnice, Mars, továrna na kondomy, nebe, peklo, blázinec...)
Trošku nás inspirovala hra LionKing pro videohry Pegasus.

Kdy bude hra hotová?
V současné době pracujeme především na editoru hry. Je to dost složité, udělat to tak, aby všechno fungovalo správně, ve hře budou různá propadla, zátarasy, příkopy, nástrahy, tajné místnosti, žebříky, liány a podobně.
Přestože ve hře je teď rozpracováno už pět levelů, tak tato hra je hotova dle mého odhadu tak z 10 procent. Bude to velký projekt a všichni se máte na co těšit.

V čem programujete?
Všechno je psáno ve Visual C++, ale já osobně umím ještě Pascal, HTML, JavaScript, PHP a MySQL. Honza Posekaný, který se stará o grafiku naší plošinovky pak umí programovat v QBasicu a Radim Franc programuje taktéž v Pascalu, takže myslím, že jazyků umíme dohromady celkem požehnaně (tedy do určité míry).

Jaký je příběh vámi připravovaného dungeonu?
Hmm. TO by vás zajímalo co? Nechte se překvapit. Každopádně tam bude velkou roli hrát tajemno a láska. Tajemno je všude kolem nás, momentálně je pro mě tajemstvím a záhadou jak projdu z chemie... Láska ta je taky velkým inspiračním momentem, vždyť si to vezměte, chlap dělá stejně všechno pro ženský (zakládá banky, pakty vojenský...) a největším hybatelem světa je právě láska a nenávist. Zde bude láska hrát trošku pesimistickou roli a to z toho důvodu, že se probouzíte ve světě, který znáte, a všechno na čem si zakládáte není pravdou. Holka se kterou už rok chodíte vás nezná a chodí s nějakým sajrajtem, což vás dožene až na kraj sil. A to není všechno, přátelé jsou vašimi nepřáteli, rodiče s nimiž jste dosud vycházeli, váš nesnáší, peníze které jste měli dostat za brigádu nejsou a škola v níž jste propadali, vám jde... Pokud vše půjde podle plánů, hra by měla být hotova zhruba v červnu tohoto roku.

LDFJaký je váš vztah k počítačům?
Dnes už skoro jen pracovní. Občas si sice zahraji nějakou hru, ale jen proto abych věděl jakým směrem se ubírá svět počítačů, svět her. Hraji převážně freewarovky. Nejraději mám arkádové plošinovky, nebo chcete-li skákačky, hopsačky - Mario, LionKing, Super Contra, Wario Land, Happy Land, Prehistorik, Charlie the Duck, Colony 28...

To zní celkem dobře? Kde berete motivaci?
Motivace, inspirace, co ty podělaná slova vlastně znamenají? Dle mého to je to, co se mi líbí a žene mě k tomu, abych dělal něco podobného... ne-li lepšího. Něco, co mi říká, že ten svět není zase tak špatný, jak každý kalný ráno vypadá a že bych měl udělat něco, aby vypadal jednou ještě lépe, abych udělal něco co tady po mě zůstane a něco co se bude líbit alespoň dvaceti lidem, ale především, hlavně a prioritně, co se bude líbit mně. Mě osobně inspirují různé věci - hudba (Elán, Moby, Sepultura), knihy (V. Hugo, L.N. Tolstoj, F. Gellner), filmy (Cesta a svět, Stopa dýmu, Hranice), hry (momentálně Mafia, Zoo Tycoon, Normal Scool Day) a pěkný holky (moje mladá).

Jako jeden z mála týmů, ještě nemáte vlastní stránky, jak to?
Měli jsme je, ale zrušili, protože byly nedostačující. Nyní průběžně pracujeme na nových, kde využijeme výše zmíněné znalosti programovacích jazyků pro internet HTML, JavaScript, PHP a MySQL. Chceme tam udělat diskusi, chat, ankety, informace o projektech, download, novinky a máme v plánu vytvořit i nějakou webovou hru, ale to až někdy ve vzdálenějším budoucnu. Snad v zimě 2004/2005.

Jak vnímáte stále se lepší situaci českých her ve vztahu k hrám ve světě?
Jestli myslíš, že si naše hry vedou čím dál tím lépe. Nevím co k tomu říct. Budu muset chvilku přemýšlet. Aha už vím - samozřejmě mě to těší, cítím vlastenecky => československy, jsem rád, když se něco povede lidem od nás nebo u našich sousedů na Slovensku, líbí se mi, že jsme jedni z největších kaličů na zeměkouli, že máme krásný holky, že jsme skvělí sportovci, programátoři, umělci, muzikanti, doktoři, že máme šikovné ruce atd. Věřím v to, že hry vytvořené v bývalých komunistických státech dobudou brzy herní trhy po celém světě, protože jejich vývoj je mnohem levnější a přitom tyto hry někdy přesahují kvality svých západních kolegů. A to je jejich výhoda.

LDFBudete tvořit i programy?
Každá hra je vlastně program, ne? Robím si prču, chápu jak to myslíš, ale tvorby programů už jsem si užil, takže odpověď zní, ne! V podstatě jsem tvořil dříve převážně jen programy a her jen minimum. Pod mýma rukama vznikaly různé výukové pí*****y, databáze, utility a podobný brajgl, dnes už ani nevím, na které disketě to mám zálohované (mál-li to ovšem vůbec zálohované)

Chtěli by jste jednou tvořit hry profesionálně?
No, jsme sice amatérský tým a máme rádi amatérský freeware, na druhou stanu ale proč ne? Třeba pro Illusion Softworks nebo případně pro kluky z UBI Softu :-)

Začínali jste s tvorbou na PC nebo na jiné platformě?
Já osobně na ZX Spectru. Pařil jsem tam hry jako Boulder Dash, Karateka, Simpsons, Road Runner. Do ruky se mi ale dostávaly i české hry a tak jsem měl možnost setkat se s Indiana Jonesem nebo legendárním Diktátorem. Řekl jsem si, že bych mohl zkusit taky vytvořit nějakou textovku, pustil jsem se do toho a po asi měsíci byla moje první hra na světě. A abych nemluvil pořád o sobě - David Zach zase psal prográmky pod Atari. Nejsme tedy lidé, kteří by s tvorbou začínali na PéCéčkách...

A to bylo kdy?
Není to moc dávno, tak před třemi, možná čtyřmi roky (ale to maximálně).

Co si myslíte o násilí ve hrách?
Myslím si, že působí pozitivně na lidskou psychiku. Úchyláci se vybijí na počítači, pozabíjí pár ufounů, vojáků, vybombardují města plná robotů a na ulicích v reálném životě se pak chovají jako slušní a spořádaní občané.

Myslím si, že by psychologové zrovna nesouhlasili...
Já s nimi taky nesouhlasím, je to vzájemné.

Jak jste strávili Silvestra?
Já osobně letos převážně doma, jednak jsem měl nějakou chřipku a jednak sem si toho užil minulý rok přespříliš a nechtěl jsem to opakovat. Takže asi nešokuji - nějakou monstr, super giga akcí s hektolitry chlastu, kartóny cigaret a pytlíky zakázaných bylinek...

Jaký máte vztah ke zvířatům?
Čistě profesionální:-).

Co by jste vzkázali našim čtenářům?
Vypůjčím si citát ze hry 6 ženichů a 1 navíc od Enteronu (www.enteron.cz) - Bylo líp, bude hůř :-). Věřte si a věřte našim hrám.


Témata: Linux, Robot
  • Vybrali jsme pro Vás