Někteří lidé se klasické šachy hrát nikdy nenaučí. Jiní to umí, ale jejich systém jim přijde příliš složitý. Pro ty je tu REX, logická hra na pomezí šachu a jednodušších druhů stolních her. Tato v podstatě logická rychlovka vás chytí nejen slušnou grafikou a hudbou, ale hlavně několika módy obtížnosti a možnosti hrát proti kamarádovi.
Zapamatovat si, jakým způsobem se jednotlivé figurky šachu pohybují po hracím poli není zprvu snadná záležitost. Každá má jinou funkci, každá má jinou pozici a každá dokáže protivníka vyřadit jiným tahem. V REXu jsou figurky jen tři a všechny se vlastně pohybují úplně stejně. Tedy, skoro.
Oba hráči, červený i zlatý mají stejný počet stejně rozestavených figurek. Rytíři, kterými disponuje každý hráč po dvou kusech, se mohou pohybovat libovolným směrem, (tedy nejen horizontálně a vertikálně, ale také diagonálně). Ovšem vždy jen na sousední políčko.
Kněží mají naprosto stejné schéma pohybu, jako rytíři. Mohou se však pohybovat o políčka dvě. No, a král, který je na každé straně jen jeden, může „poletovat“ po hrací ploše o políčka tři. Důležité je zde slovo „může“. Figurky se totiž mohou pohybovat libovolně. Král nemusí „skočit“ o tři pole, klidně se může posunout jen na to sousední.
To má svůj důvod. Hrací plocha, v šachu o čtyřiašedesáti políčcích, se v REXu smrsknula do bojiště o 5x5ti polích. To má za následek dvě věci: Za prvé, žádná figurka není jen kanónfutr, který byste mohli obětovat. Všechny plní důležitou funkci. Za druhé, vzhledem k tomu, že každá strana od začátku kontroluje téměř celou hrací plochu, k vyhazování figurek dochází už během druhého tahu! Uff.
Jednotlivé mače v REXu trvají maximálně do tří minut, takže jde o takový logický rychlík. Zdrtit pět obtížností umělé int. vám zabere jistý čas, dva herní módy (bitva a královražda) pak něco navíc. Nakonec je tu i hra dvou hráčů na tahy na jednom PC. Tak do boje!