Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor: Humorná adventura Čurina

  12:00aktualizováno  8. března 8:36
Máte rádi adventury a nevyhovuje vám stav na současné herní scéně? Přehršel 3D kousků, které nemají se starou dobrou adventurou pranic společného. Čurina je český projekt, jež by rád prolomil ledy a přišel se starým dobrým humorným kouskem.

Curina

Takže začneme klasicky - představ tým, který pracuje na adventuře Čurina. Kolik vás je a jak dlouho spolupracujete?
Takže je nás cca 5... a řekli jsme si že už tu dlouho nebyla humorná adventure hra. Jmenujeme se Gripped Software a tohle by měl být náš první větší projekt, doufáme že bude lidi pobaví

Hned zkraje se nabízí otázka - proč vlastně Čurina? Koho a jak tento název napadl?
Myslím si že už tu dlouho žádná komická adveture hra nebyla a jelikož se jedná o humornou záležitost předpokládáme že název Čurina je více něž odpovídající povaze hry. V dnešní době vzniká spousta her, ale co se týče žánru adventure, a ještě k tomu humorných zůstává trh stát. Nevím jestli tyto hry už jsou "mrtvé" ale doufáme že se najde ještě spousta příznivců co se rádi zasmějí tradičnímu českému humoru... Samotný název hry "Čurina" jsme zvolili díky hlavní postavě Tondy Čuriny, jakož to vesnického balíka z malé vesničky jménem Dolní Kotěhůlky a také díky pravému moravskému humoru, který doufejme že hráče pobaví.

CurinaKdyž už jsi to nakousl, o čem by vlastně Čurina měla v jádru být? Můžeš v krátkosti nastínit příběh?
Jasně. Čurina jako taková by měla být hlavně o komických situacích a vtipných dialozích v doprovodu kvalitního dabingu. Jednoho dne se ve zmíněné vesnici Dolní Kotěhůlky stane neštěstí. Z ničeho nic vyletí do povětří místní benzínová pumpa. A samozřejmě za tím stojí onen zmíněný Tonda Čurina, který jako obvykle usnul s cigaretou v puse v práci. To ovšem není vše! Tentýž den se v Kotěhůlkách semele ne jedno další trable. Nejen že Tonda přijde o milovanou přítelkyni, ale ještě také přijde o svůj dům. Najednou se Tonda Čurina ocitá v prekérní situaci, kdy musí svůj osud vzít pevně do svých rukou a vše napravit. V cestě mu bude celá vesnice, přítelkyně Jindřiška, šéf a spousta zapeklitých situací jak vše zdárně přivést k pořádku a bude jen na vás jak jej pomocí počítačové myši dovedete ke zdárnému konci. Na svojí cestě potkáte téměř 30 plně animovaných a renderovaných postav se kterými se budete ve hře bavit.

Jakým způsobem hodláte zmiňované komické situace prezentovat? Bude se jednat o situační humor založený na vtipných rozhovorech nebo se pustíte i do nějakých vtipných animací, videí?
Samozřejmě bude hra obsahovat i komické videa / animace ale také hlavně vtipné dialogy s profesionálním dabingem imitátora Jaroslava Schindlera a jiných dabérů. Celá hra mí působit vtipným dojmem nikoliv přemrštěnou fraškou. Není důležité psát spoustu rádoby vtipných dialogů tzv. "na sílu". Komické dialogy musí sednout k příběhu a ke hře samotné. Tedy nečekejte "co hláška to vtip". Humor musí vyplynout ze hry jako samotného celku. Samozřejmě budeme se snažit aby hra obsahovala co možná nejvíce vtipných scén a situací. Jak hlavních tak i vedlejších.

Vedle příběhu každá správná adventura ještě stojí na logických hádankách. Dočkají se hráči Čuriny nějakých puzzlí, kombinování předmětů? Případně jak těžké tyto úkoly budou? Curina
Samozřejmě v každé adventuře se vyskytují kombinace předmětů (občas i zapeklité až nelogické). Tomu bychom jsme se chtěli vyhnout. Chtěli bychom aby hra byla lineární a logická, snad se nám to i podaří. Sám jako fanoušek adventure her znám situace kdy hráč opravdu neví jak dál a s tím hru i opouští. Netrváme tedy na žádné složitosti a také na složitých puzzlích. Chtěli bychom aby hra hráče vedla a také motivovala tím správným směrem. Samozřejmě ve hře budou nějaké intermezza a lá mezihry, které však nebudou nijak moc důležité pro hlavní děj hry.

V jakém duchu se ponesou ony mezihry? Půjde o akčnější záležitosti? Nemůžeš třeba prozradit nějaký příklad?
Mezihry... Abych třeba prozradil jednu z meziher... Bude se jednat o soutěž talentů v Horních Kotěhůlkách alá SuperStar - bude se jednat o rapový battle ve kterém Tonda Čurina bude muset rapovat a také vyhrát soutěž v rapování se známými českými rapery a získat zaslíbenou finanční odměnu. Další mezihry si zatím necháme v tajnosti...

Dokážeš odhadnout, jak dlouho by mohlo zhruba trvat absolvování celé hry?
To samozřejmě teď nemohu přesně říci, ale hra by měla dosahovat rozlehlostí přibližně Broken Swordu. Tedy cca 10 hodin čistého hraní bez toho aby hráč bloudil. Tedy bude to adventura se vším všudy. Příběhem, dějem, zákysy a hlavně humornými situacemi. Důležité není absolvování celé hry, ale aby hra po celou dobu hráče bavila...

CurinaVzhledem k tomu, že srovnáváš s Broken Swordem, je potřeba se zeptat, jak to vůbec myslíte s následnou licencí. Vyjde hra jako freeware či uvažujete nad jinou alternativou?
Samozřejmě se nelze srovnávat s Broken Swordem, což je profesionální adventure krásně kreslená a vůbec jedna z nejlepších. Ale hru bychom chtěli udělat jako komerční se vším všudy. Sice nemá nejmodernější 3D grafiku, ale nicméně si myslíme že komixový nádech dnes spoustě hrám chybí. Nejde o grafiku ale o samotný humor... a situace - těžko uděláte 3d hru s nejmodernějšími efekty aby byla vtipná. Prostě 3D grafika se ke komickému zpracování úplně nehodí... Ne proto že bychom nebyli schopní 3D vytvořit, spíše jen proto že mu zcela v tomto žánru nefandíme.

Vzhledem k tomu, že vypadáte jako velcí fanoušci adventur, můžeš zmínit několik her, které vás třeba při vývoji Čuriny ovlivnili? Nebo jaké adventury obecně máte rádi?
Polda, Horké léto, Broken Sword, možná ještě Project Joe (ne moc znamý..). Polda asi nejvíce.. docela jsem se bavil s autory Poldy 1 a docela je obdivuji, dnes už je jiná doba - dabéři už nejsou ani tak důvěřiví a ani tak levní .

Nějaký vzkaz, poselství čtenářům Plných Her?
Tak ani ne tak vzkaz jako spíše, aby hráči koukali na originalitu a hratelnost her. Doufejme že se spousta hráčů a fanoušků adventure her zasměje a pobaví, protože smích je zdravý a kdo si hraje nezlobí.

Homepage: http://www.curina.cz/

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.