Doporučujeme

Rozhovor o projektu In Da School

Velký comeback v posledních týdnech zažívá nadějný adventurní projekt jménem In Da School. Toho se ujal český vývojářský tým TjestStudio, který hodlá práce konečně dotáhnout do finiše. Jaké změny koncept v této souvislosti neminou?
In Da School

Můžeš ve stručnosti představit tým, který aktuálně pracuje na In Da School?
Na In da school momentálně pracuji já (Stanley) jakožto programátor, 2d grafik fon, scénárista snakeeatera zvukař HiddenKiller.

In Da School je možná již tak trochu zapomenutým projektem, o němž se mluvili před řadou měsíců v souvislosti s týmem Bioart. Jak jste ke hře vlastně přišli a proč jste o ni vůbec usilovali?
Bohužel scénárista Seven Souls přestal s týmem komunikovat a museli jsme sehnat nového. Při projíždění různých webovek jsem zatoulal na starší soutěž českých her o nejlepší adventurní scénář, kde jsem narazil na snakeeatera. V soutěži se umístil na 4. místě a jeho scénář se mě líbil. Tak jsem ho zkontaktoval. O In da school jsem nevěděl až do této doby, kdy mě o hře řekl. Po přečtení příběhu a projetí scénáře se mi hra začala líbit a tak jsme na ní začali pracovat.

Co vše je převzato z původní verze, dočkáme se kupříkladu stejné grafiky, obsahu, příběhu?
Grafika stejná určitě nebude. 2D kreslené prostředí bude jiné a více propracované a hlavně ve větším rozlišení, 640x480 se nám zdá na dnešní dobu malé. Postavy budou jak od Bioart tak i od nás, protože si budete moci v menu hry vybrat se kterými postavami chcete hrát. Co se týče ozvučení tak bude úplně nové. Příběh zůstává stejný a systém hry bude klasický, pravé tlačítko průzkum a levé použít.

Můžeš ve stručnosti popsat příběh adventury
Hlavní postavou je Herman Poduška – třináctiletý klučina drobné postavy – který je bohužel cílem permanentních slovních i fyzických útoků ze stran svých spolužáků. Nejednou už se proletěl vzduchem a skončil hlavou v odpadkovém koši. Jednou se mu ale šikana stane osudným… Jednoho obyčejného dne potkal Herman ve škole o velké přestávce své největší rivaly – Bredu a Loreckého. Tento páreček deváťáků si doslova libuje v házené s drobným Hermanem. Po několika vyhlídkových letech po chodbě Herman omdlí. Breda s Loreckým ho zamknou v dílně školníka a s pubertálním smíchem si odkráčí do výuky. Když se Herman probudí, je už noc – všechny děti a učitelé odešli do svých domovů, takže je jen na Hermanovi, aby se z této prekérní situace dostal. A právě zde začíná Hermanův velký příběh. Při hledání cesty ze školy totiž odhalí obrovské spiknutí ředitele školy a společně se svým spojencem se mu podaří projevit svoji nenávist vůči tamějšímu školnímu systému plnému tyranie a nenávisti.

Na čem aktuálně pracujete a s čím předpokládáte bude nejvíc práce? Co hodláte oproti předešlému konceptu hry vylepšit?
Aktuálně se pracuje na grafice, shánějí se lidi na český dabing a pomalu začínám scriptovat. Nejvíce práce bude každopádně s grafikou protože celou hru (prostředí, postavy) dělá jen jeden grafik (fon), ostatní pracují na jiných projektech. Vylepšit chceme grafiku a udělat nádhernou atmosférickou hudbu, která bude hráče při hraní hry náramně uklidňovat. : )) In Da School

Na jaké se můžeme těšit logické hádanky? Jak na tom budou s obtížností? Budou ve hře přítomny třeba i minihry?
Jde o malý adventurní projekt, minihry neobsahuje a logické hádanky neprozradím :P, ale nebojte nic hrozného, složitého a nemožného vás nečeká. ;)

Jakou tipujete v souvislosti s In Da School herní dobu? Kolik bude ve hře zhruba lokací?
Lokace budou jen čtyři. Jak už jsem řekl jde o mini projekt. Herní dobu vám neprozradím, protože vám nechci kecat. :D

Slibujete dvojjazyčné prostředí. Můžeme se v obou jazycích těšit na kompletní dabing?
Ne, můžete se těšit jen na český dabing, moc angličanů neznáme a i kdybychom je sehnali asi by to nebylo moc dobré. ;)

Kdy by měla hra zhruba vyjít? Uvažujete o jejím odeslání do některé vývojářské soutěže?
Tady bych měl říci, že momentálně pracujeme na více projektech a celý tým dělá i jiné věci, které s tvorbou her nemají nic společného. Čas jde moc rychle dopředu, což určitě všichni dobře víte, takže vám nedokážeme říct kdy In da school zahlídne světlo světa. Do vývojářské soutěže neplánujeme tento projekt odeslat.

Druhým vámi vyvíjeným projektem je Seven Souls, jak to vypadá s ním? Jak daleko jste s vývojem?
Seven Souls je u ledu, jestli tam zůstane nikdo neví, ale práce je tak hodně, jak se všemi projekty, tak s jinou prací mimo TjestStudio, že to do budoucna neplánujeme. S vývojem jsme na začátku. :(

Vaším posledním projektem byla Brána do budoucnosti, které byly vyčítány plytké rozhovory a nepropracovaný příběh. Došlo v týmu k nějakým personálním změnám nebo jakým způsobem se hodláte tomuto neduhu bránit v případě vaší nadcházející adventury?
Tomuto neduhu se nějakým způsobem bránit nebudeme, protože jak už jsem řekl v minulém rozhovoru, brána do budoucnosti měla scénář bez dialogů a vystřídalo se na něm pár scénáristů. Z toho vyplývá, že já jsem dialogy vymýšlel narychlo, při psaní samotného kódu. Příběh byl kvůli nepropracovanosti scénáře zkrácen. Tento projekt prostě sloužil jako první hra, při které jsme se seznámili a sehnali správný lidi do stálého týmu, kteří na tvoření hry mají. ;) In Da School

Na závěr trochu volněji. Jaké máš koníčky kromě počítačů a her, Čteš knihy, viděl jsi v poslední době nějaký zajímavý film?
Občas si zahraji fotbal a další podobné sporty, v zimě si rád zalyžuji, chodím na diskotéky a ostatní super akce s kámoškama a kámošema. :) Knihy nečtu a poslední zajímavý film co jsem viděl je Nezvratný Osud 3 (dost dobrý). : ))

Když už je řeč o hrách, jací jsou vaši favorité co se freeware a komerční scény týče? Na co se těšíte?
Favorité jsou asi všichni co dělají hry, protože všichni vědí že to chce hodně energie, dobrý lidi a hlavně trpělivost. :) Z komerční scény jsou favorité hlavně Illusion softworks, Future games a Bohemia Interactive.

Nějaký vzkaz či poselství čtenářům na závěr?
Děkujeme všem fanouškům za podporu a trpělivost a doufáme, že se vám naše další hry budou líbit. Mějte se sqele. ;)


  • Vybrali jsme pro Vás