Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s autorem Migration of Civilisation

  12:00aktualizováno  10:19
Před více než měsícem na českou freeware scénu dorazila nadějná strategie Migration of Civisilisations a my jsme vyzpovídali jejího autora. Co nám o svých projektech současných i budoucích prozradil?

KBA Games

Představil bys KBA Games, tedy tým který pracoval na Migration of Civilisation?
Tým Kba games vznikl v září roku 2005 . Tým obsahuje jednoho člena a tím jsem já. Jmenuji Karel Soukup, je mi 15 let , bydlím v České Lípě, chodím do školy v Varnsdorfu. Při vývoji Migration of Civilization jsem plnil úkoly grafika, programátora, level designera a game designera.

Na stránkách píšeš že hry tvoříš prakticky sám - neláká tě pracovat v nějakém alespoň pětičlenném týmu na větším projektu?
Určitě mě to láká, protože hry sám programovat a ještě k nim vytvářet sám grafiku je velice náročné. Ve větším týmu bych se nejraději věnoval už pouze programování. 

Migration of Civilisation je již hotova - jaký máš ze hry pocity? Jsi s její podobu spokojen?
Hlavně jsem rád, že se mi hra povedla dokončit. S její podobou nejsem příliš spokojen, hlavně po grafické stránce, která je velice slabá.

Jak dlouho se na hře pracovalo? Co KBA Gamesz toho všeho bylo asi nejobtížnější fáze?
Na hře jsem pracoval od začátku února do konce července 2006, tedy půl roku. Ve vývoji byl asi nejsložitější začátek tvorby (první měsíc) – každou chvíli s tím chcete seknout a vrhnout se na jiný projekt, potom když do projektu pořádně proniknete tak už to jde bez větších obtíží.

Proč zrovna strategie z budoucnosti? Co tě k této volbě vedlo? Kde ses inspiroval?
Už ani nevím jak mě to napadlo :) , tak určitě proto,že si můžete vymyslet vlastní příběh. Kde jsem se inspiroval? Inspiroval jsem se u sci-fi her a také jsem chtěl udělat strategii která by mě bavila. Což se mi ještě nepovedlo :(.

Tvým předchozím projektem byl Bomb Attacker, také strategie, dalo by se říci že dost podobná - hodláš v této šňůře podobných strategických her pokračovat?
Tuto šňůru strategií už jsem na chvíli ukončil. Nyní jsem se pustil pro změnu :) do strategie ze současnosti.

Jaké máš vůbec plány do budoucna co se tvorby her týče?
Jak už jsem řekl pustil jsem se do strategie ze současnosti. Ve hře se dostanete do role ředitele zemědělského družstva. Blíže bych tuto hru nerozebíral, protože projekt je teprve v začátcích. Do budoucna budu doufám neustále tvořit hry (tedy strategie), protože freeware strategií není nikdy dost.

Pomalu finišuje další ročník Becherovka Game, chystáš nějakou hru pro tuto soutěž nebo alespoň výhledově plánuješ se do tohoto zapojit? (rozhovor byl uskutečněn ještě před uzavřením letošního ročníku)
Tento ročník už to asi nestihnu. Ale doufám se na příští ročník mě napadne nějaká strategie vhodná do této vývojářské soutěže. KBA Games

V čem své hry tvoříte?
Hry programuji v Delphi, grafiku vytvářím v Blenderu a PhotoFilteru.

Jaké hry vlastně hraješ? Nabízí se odpověď strategie - ale je tomu skutečně tak nebo tě baví je jen tvořit?
Strategie mě baví tvořit, ale taky rád si zahraji nějakou dobrou strategii jako je třeba AOE 3. Další žánr který si občas rád zahraji je RPG.

Strategie obecně patří mezi ty složitější žánry co se tvorby týče - neodrazovalo tě to v začátcích nebo třeba i teď?
V začátcích každého projektu mě to dost odrazovalo a i odrazuje, ale po měsíci vývoje, kdy jsem se do projektu vžil, to vždy přešlo a o to šel vývoj rychleji.

A jsme na konci. Ráda bych ti tedy popřála hodně štěstí v nadcházející tvorbě a pokud je cokoliv, co bys rád ještě čtenářům vzkázal, tak do toho.
Ať vás hraní freeware her baví, a zkuste si taky nějakou vytvořit, stojí to za to

Homepage:http://kba-games.xf.cz/

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak
Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak

Chcete porod bez léků a věčného vyrušování, jenže lékaři vás označí za alternativní matku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.