Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Inputwish o Citrus City a budoucnosti

  12:00aktualizováno  12:11
Jeden z nejambicióznějších českých nezávislých týmů mající na svém kontě výhru v Becherovka game a dvě výtečné reklamní hry. Pojďme se podívat trochu do jejich historie a zároveň se dozvědět něco více o jejich budoucích plánech.

Inputwish

Jako vždy začni představením týmu jako takového ...
Jádro týmu Inputwish tvoří v současnosti tři lidé, dříve kamarádi a nyní kromě toho zároveň společníci v podnikání. Dva z nás jsou programátoři, Lukáš Duffek a Libor Čapák. Mé jméno je Vladislav Oupický a mám na starosti grafiku a game design.

Vaší prvotinou byl Becherov, s nímž jste obsadili první místo Becherovka Game. To bylo posledně rozšířeno datadiskem Xmas Party, počítáte do budoucna ještě s dalšími přídavky?
Já osobně bych rád udělal třeba pokračování na novém enginu, ale pak se vrátím zpět do reality a uvědomím si, že nemám bohatého strýčka, který by nás po dobu vývoje sponzoroval. Proto s ničím takovým bohužel nepočítáme.

Po Becherovu jste pracovali jen na dvou dalších reklamních projektech. hodláte se ještě do budoucna vrátit k freewaru v tom pravém slova smyslu? tedy tvorbě her pro radost, bez slíbeného zisku? Co třeba některé z následujících ročníků Becherovka Game?
Je to takhle, my jsme po úspěchu Becherova a po zralé úvaze dali v práci výpověď a rozhodli se pokračovat sami na vlastní triko. A ne proto, že jsme vyhráli, ale spíš nám došlo, že nás hry vlastně hodně baví a jsme schopni solidní hry dát dohromady.
Sice mi to trhá srdce, ale k freewaru se v dohledné době asi nevrátíme. Ale bylo to hezké období, nadšeně v garáži po večerech dělat na Becherovu.
Na druhou stranu, říká se "nikdy neříkej nikdy" :) Inputwish

Co se obsazení samotného týmu týče, pracujete stále ve stejném složení nebo se sestava od doby Becherovu vyvíjela?
Lidé jsou stejní. Jedinou novinkou je Lukášův kocour, který teď bydlí u nás v kanceláři.

Čímž se dostáváme k vaší současné tvorbě. Věnujete se ji fulltime nebo pouze ve volném čase?
Jak se to vezme. Když si práci dobře naplánujeme, tak se jí věnujeme fulltime. A když si to rozvrhneme špatně, tak se jí věnujeme i ve volném čase :). Ale abych ti odpověděl ve smyslu tvojí otázky - snažíme se, abychom v práci dělali v maximální míře herní projekty. Zatím se nám to, alespoň v letošním roce, celkem daří.

Becherov by se dal označit jakožto takový malý startér vaší současné kariéry. Na svém kontě máte již dvě reklamní hry. Tou dřívější pak je Pilsner Urquell Golf 2006. Můžeš čtenářům v krátkosti sdělit hlavní náplň a případné výhody/vylepšení vaší hry oproti jiným golfovým simulátorům?
PU Golf jsme se snažili udělat co možná nejvíc realistický, a to jednak co se týče zobrazení, tak fyziku míčku, prostředí jako vítr a terén, a v neposlední míře i terminologii. Úkol bys v podstatě co nejlépe přiblížit golf lidem, kteří se na hřiště zatím nedostali - je to vlastně jednak reklama na Plzeň a jednak na golf jako takový. Pokud bych v porovnání zůstal v kategorii "golfový simulátor v browseru", nenašel jsem druhý takový - technické řešení je opravdu dost výjimečné. Samozřejmě na platformě PC existují lepší volby, ale zase za ně musíte zaplatit.

Jak dlouhou dobu jste vývoji tohoto projektu věnovali?
Byly to přibližně tři měsíce.

Dalším teprve nedávno vydaným a v současné době aktuálním projektem je Citrus City. Můžeš i v tomto případě objasnit oč jde a stručně shrnout všechny klady?
Hra Citrus City by se dala zařadit do kategorie sociální simulátor, i když "simulátor" opravdu spíš v uvozovkách. Základem hratelnosti je textovka, kromě toho hráč si buduje a udržuje na živu svojí postavu a snaží se pomocí akcí sbalit herní postavy, čím více tím lépe. To všechno odlehčenou a doufám i zábavnou formou.
Poměrně zvláštností je, i když to hráči nevidí, že hra neobsahuje žádný prvek náhody, a přesto je pro každého hráče unikátní. Můžeš rozehrát hru podruhé, zkusit jinou postavu, jiná zaměstnání, pohybovat se v jiném prostředí... Inputwish

Jak dlouho jste na projektu pracovali? A jak jste spokojeni s prozatímními ohlasy?
Realizace Citrus City byla oproti golfu rozprostřená téměř do celého letošního roku. Koncept a design dokument byl hotový již vloni, vývoj pomalu nabíral obrátky a nejvíc práce jsme měli od června do září. Je potřeba si uvědomit, že ač se to nezdá, Citrus City obsahuje na naše poměry ohromné množství textů, které nám zabraly snad nejvíc času.
Prozatímní ohlas nás mile překvapil. Z předchozích reklamních projektů, a tím nemyslím jen zmíněný golf, byla zkušenost, že na reklamní hru je potřeba souběžně udělat reklamní kampaň, aby jí vůbec někdo hrál. Citrus City je v tomhle směru výjimkou a přesto se nám za první týden nahrnulo tolik hráčů, že provozovatel hry musí přesouvat hru na výkonnější server.
Pokud se ptáš na názory hráčů, tak jsme snad nikdy neměli tolik pozitivních ohlasů - za ty všem moc děkujem! Hlavně píšou holky, jak jsou rády, že můžou balit tolik kluků. Navíc v prvních dnech bylo ve hře dokonce víc holek než kluků, což nás překvapilo.

Uvažujete do budoucna o přechodu na shareware scénu?
Přechod na shareware nebo budget plánujeme, a to velmi brzo - s tím jsme firmu před rokem zakládali. Reklamní flashovky, přesto, že je snad umíme docela dobře, bereme jako dočasnou záležitost a další odrazový můstek. Snad to na nás nezanechalo trvalé následky :)

Co vaše další plány do budoucna pokud ještě nějaké máte? Rýsuje se na obzoru nějaký nový projekt?
Plán je takový, že velmi brzo oznámíme nový sharewarový projekt, vesmírnou střílečku. Na ní si chceme vyzkoušet herní engine, který Libor programuje a průběžně vylepšuje už asi dva roky.
No a v šuplíku nám dřímá pár dalších konceptů, které se už těší, až je vytáhneme na světlo. Nechceme se zavřít na pět let do sklepení a pak vylézt s bombastickou hrou. Půjdeme postupnými kroky a dokud nás to bude bavit, budeme dělat lepší a lepší hry, jednu za druhou.

Co se ať už shareware, freeware či komerční scény týče, máte nějaký vzor, tým, vysněnou hru?
Chtěli bychom mít originalitu a lehkost Introversion Software, neortodoxnost vývojáře Jazzua, věrné publikum jako Valve, rozpočet jako EA Canada, a přitom tolik času, kolik jsme měli jako studenti střední školy.

Tak to jsou vysoké až prakticky nesplnitelné cíle. Když už jsme nakousli tu komerční sféru, jaké hry si rádi zahrajete ve svém volném čase?
Máme ho bohužel hodně málo. Když mám čas, jezdím závody v Trackmanii. V kanceláři máme Playstation, tak občas dáme závody v Burnoutu nebo nějaký ten hokej. Na PC jsme naposled hráli snad Half Life 2 a těšíme se na Epizode 2 a Portals. Inputwish

Taková malá odbočka od her. Jednou z novinek na vašem webu byla spolupráce s filmovým průmyslem. O co konkrétně se jednalo, hodláte do filmového odvětví do budoucna nějak výrazněji zasahovat?
Byla to malá prácička pro kamarády amatérské filmaře ze Vsetína, kterým jsme do filmu o upírech vyrenderovali strašidelný dům pro trikové záběry a novinka na našem webu byla spíš jako podpora pro jejich film. Dále v tomhle směru nemáme žádné ambice, ale zase být přítomen na premiéře filmu a mít jméno v titulkách, to byl super pocit.

Díky za vyčerpávající odpovědi. Pokud je cokoliv co v rozhovoru nezaznělo a chtěl bys aby to zaznělo tak do toho. Jinak můžete prostoru využít pro nějaký vzkaz doporučení čtenářům.
Díky za vaši přízeň a mějte se co možná nejlépe.

Homepage týmu: http://www.inputwish.com

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

webovky3_poster
Germánské webovky: Travian a OGame

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády se sice z recenzentských,...  celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak
Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak

Chcete porod bez léků a věčného vyrušování, jenže lékaři vás označí za alternativní matku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.