Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Marion Software o adventuře Bill De Bill

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:50
Nedávno se na internetu objevily první informace a screenshoty z připravované ujeté adventury Bill De Bill: Ďábel na špínu. Sama autorka podává bližší informace o hře v exkluzivním rozhovoru…

Bill De Bill Nejprve se prosím představ čtenářům, třeba jako v nějaké televizní soutěži…
Jako Marion Software funguju nějakých 5-6 let, ale jinak pod civilním jménem let osmnáct a letos dokončím studia na gymnáziu a snad se vrhnu na nějakou vysokou školu. Jsem z malé obce v Podkrkonoší. A proč si říkám Marion Software??? Asi proto, aby to vypadalo luxusněji :o).

Pracuješ pod názvem Marion Software, své hry ale tvoříš sama. Jak jsi se dostala k počítačům, kdy tě napadlo začít programovat a kreslit grafiku?
Už asi od pěti let, kdy táta domů přinesl počítač (on je programátor). Jelikož bydlím na vesnici, tak po této ,,události“ jsem spíše fungovala jako počítačová herna. Nejvíce jsme hráli jako děti Prince of Persia 1, Golden Axe a GODS (nebo jak se to jmenovalo). No a asi v té době jsem už věděla, co bych jednou chtěla dělat. Jak jsem řekla, s programováním mi táta trochu pomáhal, takže něco vím, ale dělat s grafikou jsem se musela naučit úplně sama.

Je Bill De Bill tvým prvním projektem, nebo máš už nějaké hry či pokusy o ně za sebou?
Ne, není…v Delphách jsem zkoušela také adventury (grafické textovky) Dinky Island 1 Bill De Bill a Dinky Island 2 (ale grafika je ve windowsáckým Paintbrushi, takže není oč stát). A plánuju, že až skončím s ,,Billem“, udělám třetí díl k Dinky Islandu.

Scénář je podle všeho poměrně ujetý a osobně bych ho tipoval, že vznikl v nějaké spontánní debatě či v hospůdce, jak jsi tedy přišla na základy příběhu?
Vznikl ve velice spontánní debatě na mé chatě s kamarády, kdy jsme každý posilovali své mozkové závity slivovicí… pak jsme ale po pár panákách od debaty upustili :o). Tenkrát se zrodil spíše tip. A potom jsem si k tomu musela sednout, napsat kompletní scénář a trochu to doladit, protože to, co jsme na chatě vymysleli, nedávalo žádný smysl, ale zvláštní, že tam nám to ani nepřišlo :o).

Děj se odehrává ve městě Velocity, ale časem se hráč podívá i do jiných lokací. Jaká různá místa navštíví a na co se v nich může těšit?
Začíná se ve Velocity, je to město rázem podobné ČR. Poté nás hra zavede do Tijuany (známé pašerácké centrum kokainu do USA). Tam Bill zničí sklad Kočkainu a poté se vydá do Bogoty, kde dokonce navštíví i Ecomodu (aby hra byla dostatečně trapná) i s jejím osazenstvem, a pak navštíví jeden indiánský kmen v Amazonii a poté půjde zpět do Bogoty, kde hra končí. Bill De Bill A mohu prozradit, že hra skončí podobně, jak začala….taky s přejetou kočkou..

Řekni nám více o hlavním hrdinovi – jak vypadá, jaká je jeho vnitřní charakteristika, jak se nachomítne k příběhu apod.
Bill je takový přihlouplý, ale dobrosrdečný mladík okolo 25 let. V 18 začal dělat uklizeče a ve 22 se dal na soukromou dráhu. Založil si vlastní uklízečskou četu, které šéfuje. Na svou práci je velice pyšný, proto občas nevyjde s lidmi, co na jeho povolání mají jiný názor. Ale hlavně Bill rád kouká na detektivky, a tak se při uklízení smetí někdy vydá na cestu detektiva a řeší případy onoho nepořádku… No a co ještě…ano- Bill má také záporné stránky charakteru, a proto nemá problémy se lží, ale používá ji pouze během vyšetřování (celou hru).

Kočky hrají v příběhu podstatnou roli. Máš k nim nějaký speciální vztah, nebo jsi je vybrala jen pro možnost fonetické hříčky v názvu drogy kočkain?
Ke kočkám vztah nemám, protože je nemám… Mám doma dva psy, ale pravda, kočky jsme také kdysi měli. Nejprve jsem si kočku vybrala, protože jsem chtěla dělat hru o uklízeči, který řeší nějaký případ – nejlépe vraždu. A protože když jezdím do školy, tak se občas na silnici povaluje nějaké tělo ,,zesnulé“, Bill De Bill napadlo mě, že bych mohla psát o tom, ale myslím, že by nikoho nebavilo řešit celou hru vraždu kočky, tak mě napadlo dát tomu vážnější podtext o drogách, kde se mi náramně hodila myšlenka o kočce, a tak tedy vznikl kočkain….Takže ke kočkám mám vztah pouze pracovní :o).

Bill De Bill má klást důraz na dialogy, kolik postav se ve hře objeví? Můžeš nám dát nějaké příklady charakterů, s nimiž bude hlavní hrdina komunikovat?
Ve scénáři počítám s celkem 33 postavami. Například to bude hned na začátku policista-sekretář, potom detektiv Fernandézová nebo v Tijuaně párek žebráků, kteří zpívají:,,Bienvenido en Tijuana- Tequila, sexo y marihuana“ a Bill jim musí ve VŠEM vyjít vstříc, poté mu řeknou tajné heslo….:o)

Jak bude celá hra asi rozsáhlá a jak tomu bude s obtížností?
To nemohu teď říci přesně na kolik hodin (minut) herního času. A obtížnost – budu se snažit, aby nebyla ani těžká, ale ani lehká. Ale bojím se, že bude moc lehká. Potkáte tam 33 osob, se kterými budete moci mluvit, a projdete se po různých 50-60 obrazovkách….

Bill De BillGrafické zpracování je značně netradiční a nepostrádá styl. Jak vzniká a co je na něm neobtížnější?
Je netradiční??? No jo, já se teprve učím s 3D Studiem MAX. A ani nevím, co je nejtěžší…řekla bych, že asi všechno :o).

Bude mít hra také hudbu a nějaké zvukové efekty? Budou postavy namluveny?
Hudbu bude mít určitě, se zvuky také počítám a hru namluvit nebude taky problém, ale potom bych ji asi musela dávat na CD, myslím, že přes internet by to asi nešlo, nebo přes internet nenamluvené, ale to namluvení bude určitě nejlepší. Sice to asi nebude tak umělecké jako od herců, ale co byste chtěli k takovému příběhu….

Má Bill De Bill vlastní engine, či vzniká pod nějakým nástrojem typu Adventure Game Studio, AGAST nebo Wintermute? Jak bude řešen interface?
No právě že nejsem moc na programátorské výši, takže počítám, že využiju AGS Studio (v něm mám i demo), ale třeba se to ještě změní…Je pravda, že v AGS je všechno výrazně jednodušší a rychlejší…

V jaké fázi je momentálně vývoj a jaká je tvá prognóza co se týče data vydání?
Bill De Bill V jaké fázi? Co se týče grafiky, jsem tak v 80%, ale celkově jsem tak v 20% celé hry…No nevím, tak chtěla bych to udělat třeba už do konce října, ale jestli na to nebude čas (maturita), tak až do zimy.

Sleduješ českou freeware scénu? Jak hodnotíš projekty typu České hry.cz nebo CZ-ONE?
Popravdě to moc nesleduju, přišla jsem na to, že něco takového existuje, teprve v pátek (12.09).Takže ještě nevím…

Máš nějaké další plány, co dělat po dokončení aktuálního projektu? Třeba nechat se zaměstnat v Illusion Softworks nebo něco takového… :o)
Jo, Illusion Softworks by mě teď brali všema deseti, ale já radši jdu do Bohemia Interactive – sice se říká, že tam berou jen matfyzáky, ale prý udělají výjimku a vezmou tam i mě se "skorostřední". Ne, opravdu, mám v plánu udělat tu maturitu (doufám, že letos). A potom bych to možná chtěla zkusit na nějaké VUTko.

Chceš ještě něco dodat k Billovi nebo k vlastní osobě, či jen tak vzkázat čtenářům Plných her?
Snad asi jen to, ať se mají fajn, užijí si život a vše, co kdy chtěli a chtějí, nechť se jim vyplní…. A mně taky…a jestli mají chuť a zájem se podívat na můj web http://www.marionsoftware.tk a jestli nemají chuť na Marion Software, ale chtěj něco vědět o Billovi, tak ať se mrknou na http://www.billdebill.wz.cz ..to jest vše…ahoj.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.