Doporučujeme

Rozhovor s Monysoftem o akčním Destroy or Die 2

Není to tak dávno, co jsme vám na PH přinesli zábavnou akční hru Destroy or Die od mladého českého týmu Monysoft. Ten připravuje už pokračování - a vypadá to, že druhý díl překoná jedničku po všech stránkách...

Destroy or Die Není to ani tak dávno, co jsme vám na Plných hrách přinesli pěknou českou akční hru Destroy or Die od mladého týmu Monysoft. Protože jeho členem (grafikem) je i šéfredaktor PH Michal Acler alias Agile, měl bych jim asi trochu zapochlebovat, takže: jedná se rozhodně o nejnadějnější tým, který to jistojistě dotáhne po bok Illusion Softworks, prorazí do zahraničí a tři zakládající členové budou dožívat své dny jako rentiéři kdesi na Seychelském souostroví. Než k tomu ale dojde, uplyne v řekách ještě přece jenom pěkných pár litříků vody. Zatím pracují na relativně skromném (tedy – oproti mnou nastíněným plánům je skromné asi všechno) projektu: akčním pokračování Destroy or Die 2. Skromný ale neznamená nezajímavý – hra bude po všech stránkách mnohem lepší než první díl, změní se základní koncept, hratelnost, hra získá příběh a celkově se posune na kvalitativním žebříčku mnohem dále.

Na následujících řádcích se nachází rozhovor s Janem Štěpánem, hlavním programátorem hry a jedním ze zakladatelů Monysoftu. Prozradil nám vše, co bylo v současné době možné o Destroy or Die 2 říci, takže doporučujeme neprodleně se pustit do čtení…

Zkus nejprve stručně představit sebe a zbytek týmu, který pracuje na Destroy or Die 2.
No, tak já se jmenuju Honza Štěpan a je mi 13 let. V Mony Softu dále jsou grafik Michal Acler, betatester Radek Dvořák a Petr Novotný nám jako externista skládá hudbu pro Destroy or Die 2.

Sirky Jak ses dostal k počítačům, potažmo programování? V čem jsi začínal a jaké projekty už máš za sebou?
K počítačům mě navedl můj děda, který je učitel na průmyslovce v Dobrušce. Programovat jsem začal už v sedmi letech v Basicu. Teď programuju v Pascalu a Delphi. Zatím jsem naprogramoval Sirky, Detektiva, Destroy or Die, Clickator a pár prográmků.

Kdy a za jakých okolností byl založen tým Monysoft?
Mony Soft vznikl někdy v květnu nebo červnu roku 2002 - o velké přestávce. Zeptal jsem se Radka Dvořáka, jestli by se mnou nechtěl spolupracovat, a on souhlasil. Po naprogramování Detektiva se Michal Acler nabídl, že bude dělat grafiku.

Jak došlo k akvizici Petra Novotného?
No, potřeboval jsem hudbu do Destroy Or Die 2, požádal jsem ho - a souhlasil.

Destroy or Die 1 je vaším zatím asi největším projektem. Jak dlouho trval jeho vývoj a co se nakonec ukázalo jako nejtěžší?
Vývoj Destroy or Die trval skoro půl roku, protože jsem začínal a každou chvíli jsem měl s něčím problém. Nejtěžší bylo asi funkčně zprovoznit hudbu a zvuky.

Jak bys teď s odstupem celý projekt zhodnotil - na co jsi na DoD pyšný a co se naopak moc nepovedlo?
Detektiv Jsem rád že to dopadlo tak, jak to dopadlo, ale dnes bych tam určitě dal nějakou inteligenci počítače (střelba, pořádný pohyb...).

Jaká budou hlavní vylepšení v Destroy or Die 2 oproti prvnímu dílu?
Všechno. Dvojka se nebude odehrávat ve vzduchu ale na zemi, bude používat specialní engine a hlavně zde budou mise a UI.

U akční hry to není příliš důležité, přesto: prozraď nám, jaký bude příběh hry.
Shoan Greenmam má už té nekonečně války dost, a tak se rozhodne odejít z armády. Naposledy vylétne do akce, ale jako na potvoru ho zasáhne raketa země-vzduch a on spadne do nepřátelského uzemí (tedy do Ruska). Potom začne hra. Vaše úkoly budou poměrně rozmanité. Nejvíce ale půjde o vlastní přežití.

Můžeš prozradit více k misím? Do jakých lokací se podíváme, kolik misí celkově bude? Můžeš nám dát příklad nějakého zajímavého úkolu, který bude hráč plnit?
No, víc vám asi neprozradím, protože scénář není ještě hotový - a nerad bych si něco tady vymýšlel.

Jaké zbraně bude hráč moci využívat a kolik bude různých druhů nepřátel?
Zbraní bude neco kolem čtyř (nůž, pistole, samopal, asi nějaký laser). Vše se bude ale zpřístupňovat postupně.

Destroy or Die Jako programátora se tě zeptám, jaké jsou specifikace enginu hry? Co všechno umí/bude umět?
Bude využívat DirectX, nebude náročný na hardware, levely můžou být jakkoli dlouhé, bude zde náhodně generovaný terén. Víc neprozradím, počkejte si na demíčko.

To mi přímo nahrává na další otázku: kdy bude hotova demoverze a kdy se můžeme těšit na finální hru?
Demoverze bude snad do konce února, maximálně do půlky března. Kdy vyjde celá hra si teď netroufám ještě říct.

Máte už nějaké další plány do budoucna?
No, časem asi obnovíme projekt Pomsta, což měla být 3d/2d akční adventura. Možná Destroy or Die 3, kdo ví.

Jak ty osobně hodnotíš současnou (českou) freeware scénu? Jaké týmy či hry patří mezi tvé oblíbené?
Podle mě kvalita freewarovek stoupá. Mezi moje nejoblíbenější freewarovky patří Sven Zwo XS a série Moorhuhn. Ale jinak si zahruju skoro všechno.

Chceš ještě něco dodat k DoD 2 nebo vzkázat čtenářům Plných her?
K DoD 2 už nic a čtenářům Plných her ať nestahují jen hry, které dostaly více než 90%, ale i ne moc povedené hry, autoři se pak budou více snažit.

Závěrem jen: obrázky okolo nepocházejí pochopitelně z DoD 2, ale z předchozích projektů Monysoftu. Destroy or Die 2 má zatím grafiku jen provizorní a screenshoty by natěšené hráče jen zbytečně znervóznily…


Témata: Raketa
  • Vybrali jsme pro Vás