Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Petrem Vadlejchem alias Apofisem

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:09
V rámci představování nadějných freeware autorů jsme připravili rozhovor se středoškolákem Petrem Vadlejchem alias Apofisem, který už má na kontě hry jako Moulins či Genesis a chystá zábavnou arkádu Smash the Granny.

The Bridge 1) Představ se prosím našim čtenářům. Co všechno skrývá přezdívka Apofis a jak jsi k ní přišel?
Všechny vás zdravím. Přezdívka Apofis toho skrývá, řekl bych, celkem dost. Jak jsem k ní přišel? Jsem fanda všech sci-fi seriálů jako Star Trek (ale jen ty novější série, ty staré mě moc neberou;)) a Hvězdná brána. Kdo se na ni také dívá, určitě mu jméno Apofis nebude neznámé. Zkoušel jsem nejprve různé přezdívky jako Neo apod., vždy když mě uchvátil nějaký film.;) Nynější nick se ukázal jako vyhovující a na české herní scéně doufám zatím ojedinělý. No a co se pod tímto jménem skrývá? Docela obyčejný středoškolák z Prahy, který se zhruba od 14 let věnuje internetu a všemu kolem toho. S počítačem už jsem začal o něco dřív. Jakmile jsem se dověděl o programování, nejprve jsem začal s webovými stránkami. Měli byste vidět moje první výtvory.;) Pak jsem přešel na Delphi a už jsem u nich zůstal. Ale hlavně mě možná lidé znají z herních serverů. Psal jsem asi rok pro již dnes zaniklý server HryZdarma, dále jsem byl asi půl roku šéfem na Freehry.cz a teď právě jsem zástupcem šéfredaktora na Freegame.cz, kde doufám ještě nějakou dobu vydržím. Myslím, že to by zatím mohlo stačit.;)

2) Kdo další tvoří Reload Games a na jaké úrovni je vaše spolupráce?
Momentálně jsme tři. Já, Petr Vadlejch, dále grafik Honza Hladík a druhý programátor Jakub Mareš. Občas se přihlásí někdo nový, třeba teď právě jeden grafik. No úroveň naší spolupráce je bohužel pouze v online komunikaci. Každý totiž bydlíme někde jinde, tak je nějaký sraz nebo sjezd prozatím budoucností. Ale takhle nám to zatím vyhovuje;)

Nuclear Galaxy 3) Vraťme se k tvým začátkům. Kdy jsi se dostal k počítačům a kdy tě napadlo začít programovat? Co byly tvé první výtvory?
No k tomu už jsem se vlastně částečně vyjádřil v první otázce. Počítač jsem měl asi od deseti, ale nejsem si jistý.;) No a internet přišel o pár let později. Pak to všechno začalo. Mezi mé první výtvory se řadí hra The Bridge, kterou tu na PH máte také. Bylo tam spousta chyb a celkově to nebylo nic moc.;) Další hry už ale byly o něco lepší, třeba Nuclear Galaxy nebo The Target. No a pak už přišly ještě lepší jako Moulins nebo poslední Genesis.

4) Které z her, jež jsi vytvořil, si zatím nejvíce ceníš? Co bylo na vývoji nejtěžší a jaká poučení sis z něj odnesl?
Z her, které jsem zatím dokončil, si vážím asi té poslední, tedy strategie Genesis. Byl to zatím nejtěžší projekt, ale teď ho vystřídal ještě větší, Smash the Granny, a toho si budu asi vážit nejvíce.;) Nejtěžší na vývoji bylo vymyslet celý kód, jak bude co fungovat a jak to naprogramovat. Nejtěžší oříšek bylo asi ukládání a nahrávání hry v Genesis. Několikrát jsem se setkal s různou rychlostí pohybu objektů na různých počítačích. Projevilo se to hlavně v Moulins. Proto se pokusím tento problém vyřešit právě ve Smash the Granny. Poučení jsem si odnesl takové, že je to děsná dřina. Kromě toho jsem mnohokrát nevěděl, z čeho daný problém vznikl a nechápal jsem, jaktože to na jiných počítačích nefunguje právě jako na tom mém. Nejhorší peckou pak bylo to, když můj těžce vytvořený výtvor okamžitě a sprostě zkritizoval skoro každý. Vždycky mám chuť s tím praštit.;)

The Target 5) Smash the Granny, tvůj připravovaný projekt, má vpravdě netradiční námět. Jak jsi na něj přišel?
To je zajímavá otázka. No už ani nevím, kdy mě to napadlo. Ale chtěl bych touto cestou poděkovat mému spolužákovi Michalu Kučerovi, který mě celkem často inspiruje ve hrách a také vymyslel název Smash the Granny. Takže Michale, dík!!;) Podle zkušeností také vím, že ničit něco nebo někomu ublížit je ve hrách jedna z nejoblíbenějších fází. Takže doufám, že se bude tato hra lidem líbit.;) Už se sám těším, až bude hotová.

6) Zkus čtenářům projekt blíže představit. Jak se bude Smash the Granny hrát, kolik bude úrovní, v čem bude spočívat těžiště zábavy?
Smash the Granny bude akční 2D hra viděná z pohledu shora. Budete ovládat roztomilé autíčko, které bude moci dokonce svítit světly. Budete mít k dispozici čtyři různé rychlosti pohybu, aby se vyřešil ten problém na různých počítačích. Vaším úkolem bude přejíždět babky, které odcházejí z nedaleké banky. Tyhle babky ale jsou ve skutečnosti převlečení lupiči, kteří ukradli zlaté cihly. Vy je tedy musíte pěkně přejet a rozmáznout je a zlaté cihly pak vrátíte zpět bance. Hlavním tématem je prostě a jednoduše to přejíždění. Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak musíte na parkovišti dávat pozor na nastražené bomby, které ve vaší blízkosti bez varování vybuchnou a zničí vás. Na to jsem vytvořil hezký efektní výbuch.;) Kromě toho bude mít i babička vlastní umělou inteligenci, sice ne nijak velkou, ale přeci. Moulins Třeba když se postavíte před ni a zastavíte, ona se také zastaví a počká, až se rozjedete. Hra bude mít počítám zatím dvě lokace a v nich vždy po třech kolem s různou obtížností. Celkem tedy šest kol. Své skóre nám budete moci odeslat e-mailem a my jej poté uveřejníme na našich stránkách http://reload.freegame.cz…

7) Teď trochu k technické stránce. Jaký je engine, který StG rozběhne, co všechno umí? Jaká bude grafika a hudba?
No engine je jednoduchý. Používám DelphiX pro lepší zobrazení pohybu a to je asi tak všechno. Jinak se samozřejmě objekty překrývají. Vylepšil jsem také světlo auta a animace bomby. Vytvořil jsem pro hru vlastní písmo, které bude používat. Hudba zatím žádná není, ale nebude snad těžké nějakou vytvořit. Problém je v tom, že mám na to jediný program, který má omezený počet hudebních stylů. Ale snad to nějak zvládnu.;) Kromě toho budou přítomny i zvukové efekty přejetí, výkřiku babičky apod.

8) V jaké fázi se momentálně tento projekt nachází a kdy ho chceš vydat?
No už mám hotová první tři kola a tedy první lokaci. Čekám na grafiku a pak se pustím do ostatního. Rád bych hru vydal na mé narozeniny 25.6. , ale nevím jestli to stihnu. Hudba ještě není, ale to se zvládne.;)

9) Plánuješ se s ním též účastnit Becherovka Game? Co si o této soutěži myslíš?
Moulins Ano, poprvé se zúčastním BG a doufám, že se neumístím na posledním místě. Kromě toho ještě plánuji vytvořit další menší hry, které také přihlásím. Právě na jedné pracuji, ale to je překvapení. Jinak si myslím, že je to dobrá soutěž, dává lidem motivaci, ale zároveň je to dobrá cesta, jak proslavit Becherovku ve světe. A to byl asi hlavní záměr pořadatelů.;) Určitě uvítám a nejen já, když budou i další ročníky následovat. Určitě se zúčastníme.

10) Sleduješ slibně se rozvíjející českou freeware scénu? Jak hodnotíš projekty jako České hry nebo CZ1?
Jelikož píši recenze na hry, tak freeware scénu sledovat musím, a to nejen českou. Ale české hry jsou určitě na vzestupu a jsou stále lepší a lepší. Co se týče CZ1, tak nevím. Jsem zvědav, jak to dopadne. Byla mi nabídnuta spolupráce s nimi, ale já jsem se nechtěl přesouvat z dosavadního zázemí.;) Chtěl bych zůstat samostatný a originální. Tím ale nechci říct, že by týmy v CZ1 umístěné toto ztratily…na České hry moc nechodím, ale je to dobré. Tvůrci tam najdou zázemí a radu pro své nápady a výtvory. Jsem rád, že něco takového u nás vzniklo….

11) Myslíš, že české freeware hry mohou konkurovat zahraničním? Máš nějaké oblíbené?
Určitě mohou, vždyť jsme pomalu jedni z nejlepších. Takové množství gamesek a některé tak kvalitní. Genesis Stačí se jen podívat třeba na minulé ročníky Becherovky Game a není třeba nic dodávat. Oblíbené ale žádné nemám. Na hraní už teď není moc času.;)

12) Co tak vůbec děláš ve volném čase, jaké jsou tvé koníčky?
No myslím, že už je vám tohle asi jasné. Sci-fi filmy a seriály a hlavně počítač a internet. Celkově se zajímám o herní scénu a baví mě to. Kdysi jsem hrál na kytaru a chodil do různých kroužků, ale to už skončilo. Teď je hlavní náplní mého všedního dne psaní recenzí, programování a škola. Ale občas se rád projedu na kole po okrajových částech Prahy…

13) Jaké počítačové hry hraješ? Inspiruješ se jimi někdy, když v nich vidíš zajímavý nápad, při vlastní tvorbě?
No většinou hraji novinky jako Splinter Cell, Enter the Matrix nebo Ghost Master. Rád si zahraji i nějaké simulátory aut nebo letadel. No popravdě se těmito hrami moc neinspiruji, protože by bylo moc těžké něco podobného vytvořit. Ale možná mě částečně ovlivnilo GTA při tvorbě Smash the Granny…;)

Smash the Granny 14) Jak vidíš svou budoucnost? Chtěl by ses někdy tvorbou her živit?
O této variantě jsem už také přemýšlel, jednou bych se rozhodně chtěl živit něčím spojeným s počítači, ať už v oblasti her nebo jiného softwaru. Ale uvidím po škole. Chci jít na vysokou, tak snad to vyjde. Naštěstí mě ještě čeká pár let na střední škole.;)

15) A na závěr tradičně: chceš-li něco dodat k sobě, Smash the Granny, či prostě jen tak vzkázat čtenářům Plných her, máš příležitost…
Myslím, že všechno podstatné už bylo řečeno. Určitě bych chtěl pozdravit všechny čtenáře PH i Bonuswebu a popřát jim hezké prázdniny a hodně sluníčka. Sobě bych popřál hlavně klidné nervy, dobré znalosti a pěkné umístění na BG 2003. Moc díky…;)

Autor:


Témata: Letadlo


Nejčtenější

Další z rubriky

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.