Rozhovor s týmem A-Studio

  12:00aktualizováno  26. března 11:36
Autoři zajímavé adventury z prostředí fiktivní třetí světové války se ihned po jejím dokončení vrhli na tvorbu plnohodnotného pokračování. World War 1991 by měla přinést spoustu inovací a to nejen po vizuální stránce. Více v našem vyčerpávajícím rozhovoru.

WorldWar Tým A-Studio ještě stále lze označit za nováčky na české nezávislé scéně. Na svém kontě totiž prozatím mají pouze zajímavou adventuru World War 1990, která však sklidila pro mnohé možná až nečekané úspěchy. To tvůrce podnítilo k pracím na pokračování, v němž se podíváme na události roku 1991.

Vaší první hrou byl World War 1990 - můžeš nám prozradit, proč jste pro svou hru zvolili právě tématiku třetí světové války?
Nejprve nás napadlo vytvořit adventuru z nějakého válečného prostředí. Moc adventur na toto téma není. WW1990 se měla odehrávat nejprve ve druhé světové válce, později jsme však byli nuceni příběh změnit a tak jsme z toho vytvořili třetí světovou válku. Nechtěli jsme však vytvořit něco z budoucnosti, se super technologiemi, celá hra se měla nést v duchu druhé světové.

A zasazení do roku 1990? Proč jste sáhli po datu, které již bylo místo toho, které teprve bude?
Protože by to bylo vše příliš moderní, ovlivněné současnými technologiemi, terorismem a to by nebylo to pravé. Rok 1990 byl asi nejpřijatelnější, ale popravdě, byl zvolen hlavně kvůli motorce, která se ve ww1990 nachází. Scénář s touto motorkou počítal a když už byla vymodelovaná, zasazená do lokace a připravený dabing, uvědomili jsme si, že do tohoto období nespadá a proto jsme museli změnit datum. Rok 1990 neměl zase tak perfektní technologie, když se to ještě příběhově poupraví, tento rok 1990 není ten samý, jaký jsme zažili a vojenské technologie jsou v této hře daleko zastaralejší, než doopravdy byly.

Hra vám bezpochyby dala spoustu práce, jak jste s ní nyní spokojeni? Kdybyste mohli, změnili byste něco na ní?
Ohodnocení redaktorů a samotných hráčů bylo vesměs kladné a s vysokým ohodnocením, hra se líbila. Určitě bychom změnily délku, která byla nejvíce vytýkána. Měli jsme více využít potenciál lokací, aby je hráč neprojel tak rychle.

Hra Hodláte tyto neduhy napravit ve své další chystané adventuře? O co by se mělo ve stručnosti jednat? Řekneš nám něco málo k jejímu příběhu?
Náš nový adventurní projekt je přímé pokračování WW1990 s názvem World War 1991 The Saving. Hra je zasazena do roku 1991 (několik měsíců po předchozím příběhu). Hlavní osobnost této hry je opět Herbert a ze začátku tam budou i známe osoby z předchozího dílu. Dosavadní scénář počítá s více jak 20 lokacemi, na kterém se pracuje již několik měsíců a stále není hotov. Takže co se týče délky, bude rozhodně delší.

Proč jste zvolili podtitul zrovna The Saving?
Jedná se o záchranu, to bych však vyzradil příliš o příběhu, protože je to složitější a samotná hráč se to dozví až postupem hry. Herb však nebude žádný superhrdina, ale obyčejný člověk, který bude mít války nad hlavu a nebude to nést snadno. WorldWar

Co grafika? Zlstanete u stejného stylu jako tomu bylo u WW1990 nebo se dočkáme něčeho nového?
Postavy ve hře jsou zcela nově vymodelované a jsou daleko detailnější. Lokace také doznají změn k lepšímu. Celá grafika bude laděna mírně do šedé barvy, aby to lépe vystihovalo atmosféru války.

A logické puzzle se ponesou ve stejném duchu? Dočkáme se opět oněch animovaných filmečků?
Logické puzzly se ponesou ve stejném duchu jako u WW1990 a hlavně budou opravdu logické :). Ve WW1991 The Saving bude kladen důraz na akčnost těchto úkolů, Herb bude nucen řešit zajímavější úkoly, než jen donést nějaké postavě nějaký předmět. Co se týče animovaných filmečků, určitě tam budou, některé mimo hru, některé hráč shlédne přímo při hraní. Na začátku bude objasněn i politický stav států a pravý důvod vzniku třetí světové války, vše jsme nechtěli vyzradit v prvním díle.

Máte ještě nějaké další plány do budoucna? Zůstanete kupoříkladu stále věrni adventura či byste rádi zabrousili i do jiného žánru?
Určitě bychom se chtěli dostat i k jiným hrám, máme již alespoň další dva neadventurní projekty hrubě vymyšlené do budoucna a na jeden se pustíme po WW1991. Nechceme zbytečně začínat více větších projektů, protože to není dobré řešení a raději se budeme plně věnovat tomu stávajícímu. Ale adventury mají své kouzlo a je škoda, že jich tolik není.

V jaké fázi se WW1991 právě nachází a kdy zhruba se mohou hráči těšit?
WW1991 jsme začali tvořit asi měsíc před vydáním WW1990, nachází se však ještě v ranné části a vývoj zabere spousta času, protože do hry dáváme takové prvky, které v předchozím díle nebyli. Bude tam spousta různých animací postav a objektů a to zabere spoustu času. Nechceme věci uspěchat... WorldWar

Na vašich předešlých stránkách jistě mnohé šokoval výčet jednotlivých členů vašeho týmu, který byl až překvapivě obsáhlý. Ti všichni tvoří stabilní jádro? Jak jste se vlastně dali dohromady?
Stabilní jádro tvoří asi tak tři lidé - já(CORN), Jitunka a Dandy. Další např. skládali hudbu, dabovali nebo betatestovali a to jsou již externisté. Ty všechny jsme posháněli tak různě okolo. Na vývoji WW1991 právě pracuje zatím 7 lidí (bez dabingu, betatestu apod.) Očekávám ale, že se číslo přehoupne přes 20 lidí. ;)

Jaký post v týmu zastáváš právě ty? Jaké jiné koníčky kromě vývoje her máš?
V týmu zastávám leadra - ten co rozkazuje a koho mají všichni nejméně rádi :) . Mám na starost hlavně programování, trochu modelování lokací a animování postav. Jiné koníčky mimo programování jsou filmy a jízda na kole.

Který z filmů, které si v poslední době tě zaujal? Jaké jsou tvé nejoblíbenější a kterému žánru dáváš přednost?
V poslední době mě opravdu zaujal film Já robot a úsvit mrtvých. Nejraději mám však snad všechny (akční) filmy s Arnoldem Shwarzeneggerem.

Chtěl bys ještě na závěr něco dodat nebo vzkázat čtenářům Plných Her?
Mějte se fajn, hrajte hry, nepijte moc alkohol na Velikonoce a nebuďte na sebe moc zlí, ať to nedopadne jako ve World War :D

Autor:
Témata: Robot
  • Nejčtenější

The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii

10. ledna 2019

Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...

Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou

4. ledna 2019

V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

14. prosince 2018  14:43

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

12. prosince 2018  14:35

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...