Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem A-Studio

  12:00aktualizováno  26. března 11:36
Autoři zajímavé adventury z prostředí fiktivní třetí světové války se ihned po jejím dokončení vrhli na tvorbu plnohodnotného pokračování. World War 1991 by měla přinést spoustu inovací a to nejen po vizuální stránce. Více v našem vyčerpávajícím rozhovoru.

WorldWar Tým A-Studio ještě stále lze označit za nováčky na české nezávislé scéně. Na svém kontě totiž prozatím mají pouze zajímavou adventuru World War 1990, která však sklidila pro mnohé možná až nečekané úspěchy. To tvůrce podnítilo k pracím na pokračování, v němž se podíváme na události roku 1991.

Vaší první hrou byl World War 1990 - můžeš nám prozradit, proč jste pro svou hru zvolili právě tématiku třetí světové války?
Nejprve nás napadlo vytvořit adventuru z nějakého válečného prostředí. Moc adventur na toto téma není. WW1990 se měla odehrávat nejprve ve druhé světové válce, později jsme však byli nuceni příběh změnit a tak jsme z toho vytvořili třetí světovou válku. Nechtěli jsme však vytvořit něco z budoucnosti, se super technologiemi, celá hra se měla nést v duchu druhé světové.

A zasazení do roku 1990? Proč jste sáhli po datu, které již bylo místo toho, které teprve bude?
Protože by to bylo vše příliš moderní, ovlivněné současnými technologiemi, terorismem a to by nebylo to pravé. Rok 1990 byl asi nejpřijatelnější, ale popravdě, byl zvolen hlavně kvůli motorce, která se ve ww1990 nachází. Scénář s touto motorkou počítal a když už byla vymodelovaná, zasazená do lokace a připravený dabing, uvědomili jsme si, že do tohoto období nespadá a proto jsme museli změnit datum. Rok 1990 neměl zase tak perfektní technologie, když se to ještě příběhově poupraví, tento rok 1990 není ten samý, jaký jsme zažili a vojenské technologie jsou v této hře daleko zastaralejší, než doopravdy byly.

Hra vám bezpochyby dala spoustu práce, jak jste s ní nyní spokojeni? Kdybyste mohli, změnili byste něco na ní?
Ohodnocení redaktorů a samotných hráčů bylo vesměs kladné a s vysokým ohodnocením, hra se líbila. Určitě bychom změnily délku, která byla nejvíce vytýkána. Měli jsme více využít potenciál lokací, aby je hráč neprojel tak rychle.

Hra Hodláte tyto neduhy napravit ve své další chystané adventuře? O co by se mělo ve stručnosti jednat? Řekneš nám něco málo k jejímu příběhu?
Náš nový adventurní projekt je přímé pokračování WW1990 s názvem World War 1991 The Saving. Hra je zasazena do roku 1991 (několik měsíců po předchozím příběhu). Hlavní osobnost této hry je opět Herbert a ze začátku tam budou i známe osoby z předchozího dílu. Dosavadní scénář počítá s více jak 20 lokacemi, na kterém se pracuje již několik měsíců a stále není hotov. Takže co se týče délky, bude rozhodně delší.

Proč jste zvolili podtitul zrovna The Saving?
Jedná se o záchranu, to bych však vyzradil příliš o příběhu, protože je to složitější a samotná hráč se to dozví až postupem hry. Herb však nebude žádný superhrdina, ale obyčejný člověk, který bude mít války nad hlavu a nebude to nést snadno. WorldWar

Co grafika? Zlstanete u stejného stylu jako tomu bylo u WW1990 nebo se dočkáme něčeho nového?
Postavy ve hře jsou zcela nově vymodelované a jsou daleko detailnější. Lokace také doznají změn k lepšímu. Celá grafika bude laděna mírně do šedé barvy, aby to lépe vystihovalo atmosféru války.

A logické puzzle se ponesou ve stejném duchu? Dočkáme se opět oněch animovaných filmečků?
Logické puzzly se ponesou ve stejném duchu jako u WW1990 a hlavně budou opravdu logické :). Ve WW1991 The Saving bude kladen důraz na akčnost těchto úkolů, Herb bude nucen řešit zajímavější úkoly, než jen donést nějaké postavě nějaký předmět. Co se týče animovaných filmečků, určitě tam budou, některé mimo hru, některé hráč shlédne přímo při hraní. Na začátku bude objasněn i politický stav států a pravý důvod vzniku třetí světové války, vše jsme nechtěli vyzradit v prvním díle.

Máte ještě nějaké další plány do budoucna? Zůstanete kupoříkladu stále věrni adventura či byste rádi zabrousili i do jiného žánru?
Určitě bychom se chtěli dostat i k jiným hrám, máme již alespoň další dva neadventurní projekty hrubě vymyšlené do budoucna a na jeden se pustíme po WW1991. Nechceme zbytečně začínat více větších projektů, protože to není dobré řešení a raději se budeme plně věnovat tomu stávajícímu. Ale adventury mají své kouzlo a je škoda, že jich tolik není.

V jaké fázi se WW1991 právě nachází a kdy zhruba se mohou hráči těšit?
WW1991 jsme začali tvořit asi měsíc před vydáním WW1990, nachází se však ještě v ranné části a vývoj zabere spousta času, protože do hry dáváme takové prvky, které v předchozím díle nebyli. Bude tam spousta různých animací postav a objektů a to zabere spoustu času. Nechceme věci uspěchat... WorldWar

Na vašich předešlých stránkách jistě mnohé šokoval výčet jednotlivých členů vašeho týmu, který byl až překvapivě obsáhlý. Ti všichni tvoří stabilní jádro? Jak jste se vlastně dali dohromady?
Stabilní jádro tvoří asi tak tři lidé - já(CORN), Jitunka a Dandy. Další např. skládali hudbu, dabovali nebo betatestovali a to jsou již externisté. Ty všechny jsme posháněli tak různě okolo. Na vývoji WW1991 právě pracuje zatím 7 lidí (bez dabingu, betatestu apod.) Očekávám ale, že se číslo přehoupne přes 20 lidí. ;)

Jaký post v týmu zastáváš právě ty? Jaké jiné koníčky kromě vývoje her máš?
V týmu zastávám leadra - ten co rozkazuje a koho mají všichni nejméně rádi :) . Mám na starost hlavně programování, trochu modelování lokací a animování postav. Jiné koníčky mimo programování jsou filmy a jízda na kole.

Který z filmů, které si v poslední době tě zaujal? Jaké jsou tvé nejoblíbenější a kterému žánru dáváš přednost?
V poslední době mě opravdu zaujal film Já robot a úsvit mrtvých. Nejraději mám však snad všechny (akční) filmy s Arnoldem Shwarzeneggerem.

Chtěl bys ještě na závěr něco dodat nebo vzkázat čtenářům Plných Her?
Mějte se fajn, hrajte hry, nepijte moc alkohol na Velikonoce a nebuďte na sebe moc zlí, ať to nedopadne jako ve World War :D

Autor:


Témata: Robot


Nejčtenější

Against Light
Ve strategii Against Light je pro vás světlo smrtící

Stvoření temnoty během noci nespí. Naopak, snaží se ovládnou, co jen mohou. Vy, jako jejich velitel, máte na starosti „četu“ takových příšer a ve stylu...  celý článek

Další z rubriky

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.