Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem Darxide Games

  12:00aktualizováno  4. září 6:27
Interview s leaderem týmu Darxide Games - Markem Olšákem. Toto vývojové uskupení v současné době pracuje na remaku kulečníku s názvem Billiard Simulator. Nejen o tomto projektu, ale i o teamu obecně se můžete dozvědět něco více právě v tomto interview.

Billiard SimulatorKdy a proč team Darxide Games vůbec vznikl?
Teoreticky by se dalo říct, že náš tým vznikl přibližně 1.3.2004, ale není to úplně pravda. Někdy na podzim 2003 jsem vyvíjel engine a můj tehdy jediný grafik Daver mi posílal modely na testování. Spolu jsme udělali jednoduchou scénku, takový malý dvorek, uprostřed byla kašna (bez vody), kolem lavečky, bylo to pěkně osvícené pouličními lampami a mohli jste se tam procházet. To byl první pokus o něco pěkného. Později
mi můj kamarád Preacher nabídl, že nám udělá stránky, protože by bylo vhodné se nějakým způsobem prezentovat a jako název týmu tam napsal Darxide, takže tohle slovo přišlo nejspíš od něho.

Kolik lidí v současné době Darxide Games tvoří a co, kdo dělá?
V současné době má tým 10 členů + občasní externisté (které počítat nebudu). Já - vedoucí a programátor mám pod palcem další 3 programátory (ToPas, Backslash, Sud), vedoucího grafiků (Classmate) a game-designera
(Dejv). Vedoucí grafiků se stará o další 4 grafiky (Czech_Daver, Preacher, Emilio, Biiter). Z toho 6 členů týmu včetně mě chodí na stejnou školu, takže komunikace mezi námi je na dobré úrovni, nebylo by snadné zvládnout tak velký tým pouze přes internet. Ačkoliv by se zdálo, že máme dost grafiků, někteří z nich chodí taky do práce a nemají tolik času na to, aby se věnovali týmu.

Co vlastně název "Darxide" znamená?
Vzniklo to spojením dvou slov "dark side" čili temná strana. Jak už jsem zmínil, vymyslel to pravděpodobně Preacher nebo některý jiný grafik, tak daleko mi už paměť nesahá a myslím, že nám to docela sluší.

Zatím jediným vaším vyvíjeným projektem je Billiard Simulator, jak jste se dostali k tomu, že budete tvořit zrovna kulečník?
Nejprve jsme chtěli dělat závody stíhaček, potom se to změnilo na závody vznášedel, ale protože jsme se nedokázali na designu domluvit (tehdy jsme ještě neměli designera) a navíc Pcmaster rozjížděl v té době skoro
stejný projekt, opustilo se od toho. V té době přišel od někoho impulz, že by nebylo špatné zkusit kulečník. Fyzika by mohla být jednoduchá, grafika taky. Později se ukázalo, že obě tvrzení jsou mylné.

Billiard SimulatorInspirovala vás nějaká hra?
Bylo by asi naivní tvrdit, že nás inspiroval konkureční projekt Billiard Challenge ;), ale trochu se mi tehdy zalíbil jednoduchý projekt Pool 3D od stejného týmu, pěkný paradox, dobře jim tak. :) Všiml jsem si, že
většina dostupných kulečníků by se dala rozdělit do dvou kategorií: ty co mají skvělou grafiku a mizernou fyziku a nebo mizernou grafiku a skvělou fyziku. My se snažíme z obou vybrat to nejlepší.

Kdy hodláte Billiard Simulator dokončit?
Hra je téměř hotová, zbývá doprogramovat nějaké drobnosti, v grafice ještě pár maličkostí a ozvučení je hotovo včetně jazzového soundtracku. Odhaduji, že nám to potrvá ještě pár týdnů (možná dnů, záleží, kdy to
stihneme).

Nechtěli jste během tvorby se vším seknout?
Nikdy. Občas jsme toho měli plné zuby, ale vždy to vyřešila několika denní pauza a potom jsme se s klidem zase pustili do práce.

Co vás na na tvorbě Billiard Simulatoru nejvíce baví a co vás naopak vůbec nebaví?
Z programování mě nejvíc bavil objektový návrh celého systému hry a AI, poslední dobou mě nebaví programovat fyziku, protože je to asi nejnáročnější věc na vývoji celé hry. Grafiky bavilo hledání možných a
nenáročných alternativ k různým hardwarovým efektům, např. místo stencil stínů použítí lightmap nebo vyřešení glow efektu. Naopak je nebavilo, že museli neustále předělávat model stolu. Ty příjemnější chvíle nastávají, když člověk při testovaní zapomenete na práci a zahraje si 2 nebo 3 hry a až potom si uvědomí, že by měl jít raději pokračovat v práci.

V čem hru programujete?
Programujeme v jazyce C++. Jako 3D API používáme OpenGL a na zvuk OpenAL. Některé malé editory děláme v Delphi.

Co vše Billiard Simulator hráčům nabídne?
Bude to věrná simulace kulečníku s propracovanou grafikou. Atmosféru bude podkreslovat jazzová hudba.

Bude v něm jen jeden klasický stůl nebo jich plánujete vytvořit více?
Budou tam 2 místnosti. První bude malý klub s krbem a druhý je kulečníkový bar. Každý ze stolů bude mít jinou barvu a realistické osvětlení včetně stínu vyřeší lightmapy.

Bude možno si někde stahovat další doplňky ke hře? 
Nikoliv. Po dokončení této hry budeme rovnou pracovat na dalším projektu.

Billiard SimulatorKolik času vám zabere tvorba hry?
Jestli to myslíte obecně, tak větší projekt minimálně rok, spíš 2, malé hříčky by mohly být hotové asi do jednoho měsíce. Jak jsem už zmínil, do dokončení BS moc nezbývá.

Nesháníte betatestery? Co musím udělat, kdybych se chtěl podílet na betatestingu Billiard Simulatoru?
Aktuálně ne. Hru testovaly skoro všichni členové týmu a občas i někteří jejich známí. Takže můžu s jistotou říct, že hra byla už testována na minimálně 15 počítačích a všechny chyby, které se při betatestingu objevily, již byly opraveny. Ale pro jistotu bude ještě jeden závěrečný betatesting.

Bude hra určena jen pro Windows nebo ji předěláte i pod jiné platformy jako MacOS nebo Linux?
Pouze pro Windows. Uvažoval bych o jiných systémech, pouze pokud by o to byl zvýšený zájem.

Hodláte hru přeložit i do jiných jazyků? A pokud ano, tak do kterých?
Hra je nyní kompletně v češtině a v angličtině, mezi jazyky lze snadno přepínat v menu. Všechny texty jsou uloženy odděleně v textových souborech a je u nich i návod, jak přidávat další jazyky, to pro případ, kdyby překladatel nebyl součástí týmu a chtěl přidat další lokalizaci.

Jak často hraješ kulečník na živo?
Během školy jsem hrál s některými členy týmu a ještě s dalšími přáteli skoro každou středu po škole zhruba 2-3 hodiny. Teď o prázdninách to nejde, protože každý bydlíme jinde.

A co jiné hospodské kratochvíle, třeba šipky?
Vůbec. V tomto sportu jsem nenalezl žádné zalíbení.

Už víte, co přijde na řadu po Billiard Simulatoru?
Zajisté. Ale předem nic zveřejňovat nebudeme. Jediné, co mohu říct, je, že se nějaký ten týden pracuje na design dokumentu další hry.

Co plánujete s Darxide Games do vzdáleného budoucna?
To se nyní nedá říct. Mohlo by to být skvělé portfolio do budoucího zaměstnání. Vše je ještě ve hvězdách.

Hrajete ještě freeware hry? Kterou freewarovku máš nejraději?
Nejlepší freeware hra, kterou jsem hrál, byl Plane Arcade. Jinak mě žádná moc nechytla, taky jsem jich ani moc nehrál.

Billiard SimulatorA co komerční hry? Máš nějaké oblíbence?
Rozhodně. Mezi nejlepší hru všech dob považuji Starcraft, na druhém místě je série Baldur's Gate. Z těch dnešních se mi líbí Halflife 2 a Morrowind. Jinak ani komerční hry moc často nehraji.

Kde máte internetové stránky a co na nich mohou internetoví brouzdalové nalézt?
Stránky máme na adrese http://www.darxidegames.com/ a můžete na nich nalézt podrobné informace o každém členovi, popisy projektů a hromadu screenshotů nejenom k projektům, ale i z vlastní tvorby.

Máš nějaký vztah k Linuxu? A pokud ano, tak jaký?
Je to skoro 3 měsíce, co jsem začal používat Linux. Protože jsem programátor, připadá mi to prostředí příjemnější. Už jsem si zkoušel zkompilovat některé programy včetně kernelu a většinou bez problémů. Ale
myslím, že bez Windows bych se ještě neobešel. Podle mě je to skvělý systém, který má velkou budoucnost.

Co děláš, nesedíte-li u počítače?
Ležím u počítače. :) Člověk by řekl, že počítač je pomalu jediné, co programátoři potřebují k životu a tohle tvrzení není tak daleko od pravdy. Navíc vlastním notebook a mobilní internet a všude ho tahám sebou, takže mě potkat bez počítače je vzácnost (třeba na kalbách). Ale abych neodcházel od tématu, často čtu literaturu, převážně fantasy a občas hraji výše zmíněný kulečník.

Co by jste vzkázali našim čtenářům?
Hrajte naše hry a budete se divit, co dovedeme :)

Pokud vás zajímá, jak se Billiard Simulator hraje, přečtěte si naše první dojmy.

Autor:


Témata: Linux, Notebook


Nejčtenější

Další z rubriky

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.