Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s týmem One Eye Child

  12:00aktualizováno  2. listopadu 6:53
Bezzemí, Rabbitin, Faux Pa - to je výčet asi nejaktuálnějších projektů aktivního a vcelku originálního českého nezávislého týmu One Eye Child. Vyzpovídali jsme jednoho z členů, který nám prozradil mnoho cenných informací.

One Eye Child

Na úvod klasicky představ tým One Eye Child.
Takže jsme tři kamarádi (jako z tý knihy, akorát nikdo z nás netrpí tuberkulózou) a nějakej kus z našeho volnýho času trávíme před monitory. Chceme této mrzké herní scéně nabídnout naše herní skvosty. Zatím za sebou máme bolestné období kroků vedle, ale v posledním půlroce už začíná mít naše tvorba skutečně nějakej přínos..Neskromně řečeno.

Jistě se tě na to ptala již řada lidí - odkud vlastně pochází název týmu One Eye Child, v překladu Jednooké dítě?
Tušim, že se už ptali na freehrách a nedostali moc uspokojivou odpověď.. Lidi by si přáli něco nervujícího, dramatickýho, jakože třeba na oko fakt nevidím, nebo že jsem se dokonce s jednim okem narodil (jako to dítě teď v indii, ale možná je to jen obrovskej podvrh), ale nic převratnýho za tim názvem nestojí.. Vychází z jedný nezdařený úpravy fotky, kdy se na finálním produktu traceu objevil kaz v podobě díry místo oka. Lidi maj zvláštní zálibu v popisování jasnejch věcí (jako třeba – dneska je ale hezky. Jasně není to z mojí hlavy, ale kdo to pozná?) a tak i mě přišlo báječný odvodit název našeho týmu z toho, co se přede mnou zjevilo. Později jsem si k tomu přimyslel historku, jak to perfektně postihuje naši morbidní a zároveň nevydařenou tvorbu, ale je to už dlouho.

Asi nejdéle rozpracovaným projektem je Bezzemí, můžeš ho v krátkosti představit?
Bezzemí je postapokalyptické RPG odehrávající se v bezčásí na nespecifikovatelném místě. Primitivní způsob života a chudá kultura obyvatel této oblasti by nabízeli situovat hru několik století před to naše. Jazyk užívaný obyvateli, architektura některých míst a zejména nevysvětlitelné artefakty (Rozumějte technické výdobytky jako rychlopalné zbraně a jiné mechanismy.) však dokazují opak. Veškeré vědění pohltili čas a nejasná katastrofa, toto vědění však v průběhu hry můžete znovu nabýt.

Soudě podle homepage by mělo mít Bezzemí propracovanou dějovou linii. Shrň v krátkosti o čem bude zhruba pojednávat.
Bezzemí je postaveno na zásadních dilematech.. Pravda/štěstí, Náhoda/osud, Dobro/Zlo. Jeho příběh by měl dát hráči pocítit následky jeho jednání..Hráč bude vržen před rozhodnutí, jimiž ovlivní nejen svůj, ale zejména osud všech lidí okolo sebe a bude postrádat fakta nutná k odpovědnému učinění takovýchto rozhodnutí.. A možná bude překvapen, co všechno svými kroky způsobí a že opouštět hranice Závěje nebyl ten nejšťastnější nápad… One Eye Child

Bezzemí jsi neváhal přirovnat k legendě jako je Fallout. Co konkrétně budou mít tyto dvě hry podobné?
No já jsem nebyl zrovna tim, kdo by hru k Falloutu nadšeně přirovnával, ale popírat podobnost by bylo asi trochu naivní.. Téměř identický rysy jsou mimořádně obsáhlý rozhovory s větvením, řekněme postapo prostředí, vzhled menu, způsob ovládání hry a množství statistik. Nechtěli jsme se moc zatěžovat vymýšlením nějakýho novýho super-duper systému, když už tu existuje jeden prověřenej a funkční. Hra s větší mírou nastavitelnejch vlastností postavy, měla být vlastně takovym protipólem všem těm pseudo-japonskejm RPG, co nadšenci RPG makeru chrlej ob tejden..

Bezzemí je vyvíjeno vcelku dlouhou dobu. Co vám dává největší práci? Jak dlouhá hra vůbec bude?
Nejvíc času zcela nepochybně sežere programování.. Respektive takzvaný „lepení lokací“ kdy musíš zprovoznit všechny baráky, postavy, rozhovory, questy a vůbec všechno. Je to suverénně nejnáročnější a nejnudnější část vývoje, kterou krom mě odmítá kdokoliv dělat… Co se herní doby týče s klidnym srdcem můžu všechny ujistit, že proti době vývoje bude zhruba tísícinová (nepočítal jsem to, takže to může vyjít i hůř..). Ale pokud jsou hráči pátravý a nadšený čtenáři, vydrží jim tam sranda dýl a nakonec tu maj vždycky náhodný lokace, takže se můžou bitkovat vlastně do aleluja…

Jaké novinky či originální prvky se ve vašem RPG objeví porovnáme-li jej kupříkladu s ostatními freeware hrami stejného žánru?
Nemůžu srovnávat se všema freeware RPGčkama, protože jsem je nehrál, takže bych to vzal spíš jen v rámci český scény, což je zase srabárna, protože tady nikdy nic pořádnýho nevyšlo a co si budeme povídat, ani Bezzemí to asi nezachrání.. Nicméně! Jediná dosud skutečně neviděná věc jsou dostihy podsvinčat, na který si můžeš vsadit a když splníš pár questů a seženeš sedlo, jedno z těch závodících prasat dokonce používat jako dopravní prostředek při pohybu po mapě.. Nic světobornýho, ale v případě Bezzemí naše ambice nesahaly co se nějakýho světoborectví týče, příliš daleko.. Svým způsobem jsou originální i Ianisti (jedna kultura v Hvozdu), ale bych si schoval až do hry..

V jaké fázi se vývoj nachází a na kdy odhadujete vydání?
Nacházíme se právě v rozkladné fázi, kdy se seškrtávají nápady a připravený questy , tak abychom hru ještě byli schopný dodělat.. Na vývoji jsme se dost naučili, ale samotný dílo nás už tolik netankuje, cítíme ale solidaritu s hráči, co na to možná čekali, takže to vydat plánujeme. Zhruba na jaře. One Eye Child

Před nedávnem byla uzavřena Becherovka Game, do níž jste odeslali jeden ze svých projektů - nadějný Faux Pa. Bylo pojmenování Faux Pa opravdovým záměrem nebo se měl projekt původně jmenovat správně Faux Pas?
Bylo to záměrem. Když pomineme onu protřelou hříčku aka chyby-chibi, tohle heslo se líp hledá přes browser..

Jaké ambice na umístění máte? Jak dlouhou dobu jste vývoji věnovali?
Samotná realizace hry probíhala ve značnym spěchu necelej měsíc, samotný kreslení lokací a postav, plus návrh level designu se ale dělal ještě dva měsíce předem.

Nedávno na veřejnost prosákly také informace týkající se dalšího projektu s roztomilými malými králíčky. O tomto kousku je celkově asi nejméně informací - můžeš tedy čtenářům objasnit oč se bude jednat?
Králíci jsou srdeční záležitost mě a grafika, kdy si uskutečňujeme naše tužby po plošinovce, která je prostě pěkná a vlídná. Řekněme, že půjde o takový explore/adventrue/rpg orientovaný na ženský a mladší publikum. Hráč se ujme role králíka Bílého a s ním bude moci plnit rozličné úkoly, jež mu zadají jeho přátelé v rodném Rabbitíně. Časem ale pro celou vesničku vyvstane vážný problém, který bude schopen vyřešit jen Bílý, takže nakonec na hráče padne i nějaká ta povinnost… Celej svět je postavenej tak, abychom ho mohli časem libovolně rozšiřovat. Zatím se počítá s Rabitínem, kterej už defakto stojí a Norama (ty jsou z půlky). Hráč bude mít relativně velkou volnost v tom, čím zabije čas ve hře.. Buď může jen tak pobíhat, zlepšovat svoje schopnosti jako výšku skoku, rychlost atd. a kochat se, nebo pomáhat ostatním, popřípadě sbírat kytky a zjišťovat jaké mají jejich kombinace účinky… Ve hře nabídneme i dost klobouků, protože všichni milují klobouky.. One Eye Child

Jak daleko jste i s tímto projektem? Jak rozsáhlý bude a kdy se objeví mezi hráči?
Rozměry jsou po zkušenostech s Bezzemím velmi minimální s tím, že se dle obliby u hráčů, či našich vlastních tužeb bude hra updaty rozšiřovat. Zatím máme Rabbitín a Nory v létě, pokud bude zájem, pustíme se i do zimní edice.. Vývoj je zhruba v polovině, což lze považovat za uspokojivé a vybyde-li dost času, do Vánoc to vyjde.

Kolik času vůbec vývoji her věnuješ? Plánujete někdy kupříkladu přesun týmu do sféry shareware či snad rovnou komerčních her nebo chceš aby byla tvorba her i nadále pouze vaším neziskovým koníčkem?
Tak kdyby mi za to někdo platil, nic bych nenamítal.. Nemám ale ambice stát se profi vývojářem.. Přicpat se ale k někomu, kdo slušně nakódí hry na mobily by nebylo od věci.. Takže zájemci o scénáristu a game designera, piště na mail admin@ten.xf.cz :)

Když zrovna nevysedáváš u počítače, co rád děláš?
Jakožto jediná umělecká profese v týmu má rád kulturu, takže sleduju filmy, poslouchám hudbu a občas něco přečtu. Hraju na trubku a vysedávám po kavárnách..

Co třeba oblíbená hra/film/kniha?
No, to je náhodička, jako bychom o tom nemluvili.. Nemám vyložený favority, takže jen jmenuju, co mi vytanulo na mysl: Cubert Badbone , z komerčních Beyond good and Evil/Stalker/Nevolnost od Sartrea

Letos jste se podívali na invex dokonce jako vystavovatelé. Jak hodnotíte tuto novou zkušenost, jak se vám na brněnském výstavišti líbilo. Brali byste podobnou příležitost příští rok znovu?
Bylo to nové, stresující, přínosné a poměrně zábavné. Brněnské hospody jsou levné a dobře v nich vaří, určitě bychom se tam podívali znova.

Na závěr nějaké poselství čtenářům?
Nevěřte lidem, co vás vyměněj za zteplalý pivo, cigára a zábavu na večer..

Homepage týmu:http://oneeyedchild.wz.cz/

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.