Jak se člověk dostane k tvorbě her?
Ja som sa dostal k tvorbe hier pomocou časopisu Počítač pro každého. Našiel som tam GM a malý tutoriál. Neskôr som prehľadal internet a našiel som stránky, ktoré sa zaoberajú a čerpal som z nich.
Kdy a proč vznikl RT Soft a kolik lidí ho tvoří?
RT-soft vznikol niekedy začiatkom roku 2004 a vznikol jednoducho preto, lebo nás baví vytváranie hier a máme chuť vytvárať čo najlepšie hry. RT – soft zatiaľ tvoríme dvaja.
Co znamená RT ve vašem názvu?
R znamená Róbert (to je moje meno) a T znamená Tomáš (to je meno druhého člena týmu a rozhodli sme sa tak preto, lebo to znelo najlepšie a chceli sme sa vyhnúť tomu, aby sme sa niekde nestretli s tým, že takéto názov už niekto má.
Děláte hry převážně za pomocí GameMakeru?
Hry robíme len v GM, ale jednu hru som robil aj vo FLASHI.
Jaké byly vaše první dojmy, když jste poprvé GameMaker spustili?
Zdalo sa nám to také obyčajné a mali sme pocit, že ten program veľa nedokáže, no mýlili sme sa.
Nechystáte se využít i jiné technologie nebo vám GameMaker plně vyhovuje?
GM nám plne vyhovuje a iné technológie nás veľmi nezaujímajú odkedy prišiel GM6 v ktorom sa dajú tvoriť aj 3D hry veľmi jednoducho oproti ostatným zložitým programovacím jazykom.
Obávám se, že programy typu GameMaker v budoucnosti vytlačí programování jednoduchých her pomocí klasických programovacích jazyků jako VisualBasic, C++, Delphi a podobně. Obávám se zbytečně?
Podľa nás GM vytlačí ostatné programovacie jazyky, ale len v oblasti programovania FREEWARE hier, pretože s klasickými programovacími jazykmi sa dá dosiahnuť lepší výsledok. Ale GM na FREE hry si myslím, že celkom postačuje.
Kolik času vám zabrala tvorba Bloody Huntera?
<Tomáš>Tvorba mi zabrala asi jeden mesiac. Nebola to náročná hra na programovanie a grafiku nebolo ťažké získať
Co vás k jeho tvorbě inspirovalo?
<Tomáš>Zaujal ma taký tutoriálik, kde ovládaš postavičku kurzormi a nepriatelské postavičky chodili náhodnými smermi. Tak základ som odkukal, potom som pridal zameriavač, životy, pestrú grafiku a zvuky z Quake3 a samozrejme menu, dej záver a bolo to.
Co vás na jeho tvorbě nejvíce bavilo a co nebavilo?
<Tomáš>Na tvorbe som sa veľmi nenatrápil lebo niektoré hlavolamy s programovaním mi pomohol vyriešiť Robo a tak ma nič nebrzdilo. Niekedy v budúcnosti vyjde BLOODY HUNTER 2 a to bude už iná paráda. Grafikou a zvukmi sa inšpirujem z 3 hier a bude to detailne prepracovaná hra s dobrým postupným dejom a super BLOOD efektami, ktoré vytváral Robo. Potrvá nám ešte nejakú tú dobu kým bude hra hotová a tak asi vydáme malé demo pre nedočkavých hráčov.
Při hraní Bludiska 2 mě napadlo zda má nějakou spojitost s jedničkou, navazují na sebe nebo jde o zcela jinou hru?
Bludiská na seba nadväzujú a príbeh sa môžete dozvedieť keď si zahráte práve dokončené BLUDISKO 3...
Nechystáte se vytvořit RT Tournament 3?
Uvažujem o tom, ale zatiaľ sa nechystám. Ak by som sa chystal, tak 2D to už asi nebude a na 3D si ešte počkáte
Kterou ze svých her považujete za nejzdařilejší? A kterou si rádi zahrajete? A proč?
Najviac sa asi podaril RT-tournament 2. Mal na našich stránkach najviac hlasov, ale myslím si, že aj nové BLUDISKO 3 je slušná hra. BLOODY 2, by to však mal všetko prekonať.
Kterou naopak považujete za nejméně povedenou?
Najmenej sa asi podarila hra Votrelci, pretože je to hra urobená za krátky čas a dá sa dohrať za 1-2 minúty.
Jaký je váš názor na brutalitu ve hrách?
Máme radi krvavé hry a budeme tvoriť takéto hry. Keby bola nejaká hra napr.
bez krvi tak by nebola taká autentistická a zábavná.
Jaká je situace na poli freeware games na Slovensku? Existují tam také vývojářské servery jako třeba u nás GameCode, JoyNet nebo CeskeHry?
Myslím že niečo existuje, ale nieje toho veľa a ani sa o tie servery nezaujímame.
Které slovenské týmy či vývojáře uznáváte?
Poznám len www.tsoft.sk. Na iné si asi nespomeniem.
Co připravujete do budoucna a co to bude až to bude?
Snáď to bude nejaká 3D hra, alebo nejaké RPG, ale ešte musíme dokončiť dlho vyvíjaného Bloody Huntera 2 a potom uvidíme.
Jaké jsou vaše vyhlídky do velmi vzdálenější budoucnosti, řekněme za rok až dva?
Do budúcnosti až tak nepozeráme, keď máme nejaké rozrobené projekty a hlavne GM.
Proč vlastně tvoříte hry?
Hry robíme zo zábavy a preto aby mali ľudia, ktorí uznávajú freeware hry, čo hrať a potom sa k tomu vyjadrovať.
Může se člověk proslavit tvorbou her?
Samozrejme že môže, ale nám to nehrozí :-).
Chtěli byste se tvorbou her živit?
Áno, ale mám na to krátku odpoveď: “NEMÁME NA TO“.
Který program vás v poslední době nejvíce zaujal?
Určite to bol GM.
A který vtip vás v poslední době rozesmál?
Neviem.
Co byste vzkázali našim čtenářům?
Hrajte freeware hry a my sa ich budeme snažiť robiť čo najlepšie.