S.P.H.E.R.E. – neortodoxní akční řežba
Studenti vysoké školy Digipen jsou specializováni na interaktivní zábavu. Dalo by se tedy předpokládat, že jejich pravidelně zveřejňované seminární práce budou po všech stránkách propracované a výjimečné freewarovky. Faktem je, že výjimečnost jim ve většině případů upřít nelze, ohledně kvality samotného herního zážitku už je to ale spornější. Tu a tam se mezi nimi najdou kousky skutečně perfektní (z poslední doby namátkou akční variace na Carmageddon NIX či Wormsům podobná strategie Ice Wars), jindy se ale nadšení hráči dočkají nepříjemného překvapení (typicky megalomanské, ale v podstatě nehratelné RPG Eve of Ragnarok nebo podivná jakoby strategie Salient: Supply & Command). Dnešní S.P.H.E.R.E. patří do kategorie her HODNĚ zvláštních, avšak naštěstí zároveň i do lepší škatulky titulů, které se dají hrát a nezaslouží si okamžitý dvojnásobně potvrzený Delete.
Principiálně je S.P.H.E.R.E., ač to tak na první pohled rozhodně nevypadá, vlastně multiplayerovou akcí. Jediné, co je na ní jiné, je audiovizuální provedení, kdy je úroveň sestavená schématicky z kostek a hráči jsou symbolizováni různobarevnými kuličkami. Jejich pohyb je rychlejší a chvilku trvá, než ovládání na kurzorových šipkách přejde do krve, pak už si ale i nejnesmělejší hráči, kteří podobně jako autor recenze očekávali spíše logickou zapeklitost, osvojí dynamický akční herní styl.
S.P.H.E.R.E. je specifická ještě jednou vlastností: prostředí je zničitelné, a tak si lze za pomoci různých zbraní prostřílet vlastní cestu a překvapit neopatrného soupeře. Po úrovni jsou porůznu rozmístěny bonusy s řadou rozličných zbraní, zdravím, nezranitelností a podobně.
Výrazná vizuální specifičnost S.P.H.E.R.E. je asi hlavním trumfem proti podobným hrám, protože hratelnost sama je víceméně tuctová a i když ne zdaleka špatná, nijak zvlášť strhující také není. Někomu styl pastelové, stavebnicové barevnosti dozajista sedne, jiný poněkud infantilní grafiku odsoudí. Její hlavní potíží je překvapivě vysoká hardwarová náročnost. Na to, jaký zážitek hra poskytuje, vyžaduje pro plynulou hru až příliš silný stroj.
Poněkud nepříjemný je i nízký počet map, na nichž je možné řádit s počítačovými protivníky. Ty se brzy omrzí a po pravdě – jsou spíše zmatené než nějak zvlášt po stylu iD Software promyšlené. Zvuková stránka je jak co do efektů, tak i co do hudby, sotva průměrná.
S.P.H.E.R.E. je jedním z průměrných digipenovských titulů. Tváří se jako originální a zajímavá arkáda či logický rychlík, překvapí jasným zařazením do akčního žánru – a nakonec zklame malou variabilitou, nepřehledností a hardwarovou náročností. Inu, co se dá dělat. Každý den není posvícení a třeba jiný inovativní titul stejných autorů dopadne lépe.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 10 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč