Salameander - opravdová válka s mloky
Pakliže máte rádi zvířátko s příznačným jménem mlok (známé především se zoologických zahrad), nejspíše se vám zalíbí i do zelena zbarvená arkáda Salameander. Hlavním hrdinou je právě zmiňovaný mlok. Mlok, který se rozhodl projít si jen tak pro dlouhou chvíli džungli z jednoho konce na ten druhý. A že to nebude cesta jen tak jednoduchá, za to vám ručím.
Před startem musíte zvolit, na jakou obtížnost si troufáte. Autoři jich pro začátek určili pět, od té nejjednodušší, přes průměrnou až po hru pro naprosté hardcore hráče. V každé z nich na vás čeká celá padesátka levelů, takže prostoru pro vyžití habaděj.
Jednotlivé levely tvoří samostatné obrazovky. Stačí se tedy dostat z jednoho konce na druhý a postup do další úrovně vás nemine. To však nebude tak snadné, jak by se mohlo zdát. Tu a tam se vám do cesty postaví nebezpečný had, který rozhodně nenechá nikoho chladným. Stejně tak mlok "zabiják", který po vás střílí jednu kulku za druhou není lehkou překážkou. Tu a tam potkáte i hladové krokodýly či nebezpečné škvory. Lahůdkou některých levelů jsou bažinky a jezírka, který dokáží měnit svoji velikost.
Samotné zpracování hry mě však poněkud překvapilo. Salameander, přestože se tváří jako plnohodnotný titul určený pro Windows, mírně evokuje návrat do doby stařičkého DOS. Vypadá to, že autoři hru udělali pro rozlišení 320x240 a až podle aktuálního rozlišení monitoru jednotlivých uživatelů se hra přizpůsobí. Je to škoda, protože některé detaily se tak na větších monitorech nesmyslně zvětšují a hra ztrácí na kvalitě - nejen té grafické, ale celkové.
Nepěkné hodnocení musím směřovat i ke zvukové stránce, neboť i zde autoři poněkud podcenili nároky hráčů. Zvuků je ve hře pouze pár, přičemž ten nejefektnější se přehrává při efektním zhoupnutí na liáně. Škoda, přeškoda.
Jak už je v poslední době zvykem, mnohé freewarovky obsahují svůj vlastní editor pro vytváření nových levelů a úrovní. I zde je tomu tak a přestože editor není zas až tak propracovaný jak by mohl být, už pouhé jeho uvolnění je počin více než chvályhodný. Nebojte se tedy a editor si zkuste, pochopíte, že tvorba nových levelů už dávno není činností pro počítačové fanatiky.V žádném případě však nechci upozorněním na nepříliš kvalitní provedení hry co se do grafické a zvukové stránky týče snižovat celkové hodnocení hry. To, přestože by mohlo být mnohem vyšší, nakonec vyznívá celkem dobře. Gameska mě překvapila nejen svou poměrně velkou obtížností, ale především počtem levelů, které jsou dostupné. A co nepočítám skutečnost, že si můžete bez větších problémů vytvořit mnohé další.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...