Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scythe Island - parodie na adventure legendu

  12:00aktualizováno  27. srpna 9:43
Monkey Island - adventure sága, jež bez nadsázky formovala celou jednu hráčskou generaci. Není divu, že se jejích motivů na amatérské scéně tak často využívá, leckdy však bez ""povinné"" náboženské úcty, jako to předvádí i parodie Scythe Island.
50

Scythe Island

Platforma: Freeware
Výrobce: Simon

Stáhnout

Scythe Island Slova parodie a parazitovat mají k sobě hláskovou skladbou celkem blízko. A skutečně, častokrát lze v oblasti počítačových her, či lépe jejich kritik, vídat právě ona v těsné blízkosti a úzkém významovém sepětí. Přiznejme si: je přece jen jednodušší mít několik záchytných bodů a od nich se odrážet ke tvorbě vlastního scénáře, designu a vůbec celé počítačové hry. Tento vztah lze matematicky popsat nepřímou úměrností: čím více výchozích daností, tím méně práce. A tedy, vysvětleno konkrétněji, čím více vykradené grafiky, hudby, tématiky, motivů, či dokonce celých částí děje a dialogů postav, tím méně starostí s vymýšlením vlastního, originálního dobrodružství. Není tedy divu, že se autoři amatérských, volně šířitelných adventur často oddávají lákavému kouzlu remaků a parodií na klasické hry minulosti. A že mezi nimi vítězí Monkey Island, Indiana Jones a sierrácké Questy je pak již záležitostí určenou historicky: právě tyto hry dosáhly největší obliby a jsou tak první na ráně domnělého či skutečného ostrovtipu začínajících autorů.

Scythe Island obsahuje ve svém názvu jednu polovinu z dost možná nejznámější a minimálně podle autora této recenze i vůbec nejlepší (byť k tomu notnou měrou přispívá i nostalgie) adventurní ságy. Secret of Monkey Island, Le Chuck's Revenge, Curse of Monkey Island, Escape from Monkey Island - tato jména by měla být psána, čtena i vyslovována s náboženskou úctou. Že se tak neděje, svědčí jen o totálním morálním úpadku dnešního hráčstva, neschopného ocenit to, co je skutečně dobré. Scythe Island Geniální děj, humor na prvním místě, šermířské souboje v nadávkách, parádní kreslená grafika, roztomilé a na první pohled milované postaveny, pirátské prostředí - to všechno jsou jen slova, která lze sice popsat jako pokus postihnout kladné stránky MI série, nicméně nedovedou vyjádřit, jak skvělá ve skutečnosti je. Scythe Island je titulem, jenž se na první pohled pokouší o mírnou parodii, nicméně udělal by asi lépe, kdyby se narážek na nekorunovaného krále zmírajícího, leč stále vznešeného žánru vyvaroval.

Totiž, ono parodovat dílo, které samo o sobě doslova hýří černým humorem a roztomilými narážkami, je úkol vhodný pro komediálního génia, ne však pro začínajícího scénáristu. A tak lze nad dějem Scythe Island jen blahosklonně pokývnout hlavou a raději ho nezkoumat příliš dopodrobna. Stačí vědět, že v něm vystupuje mladý pirát, ostrov, který je podobnými živly doslova zaplaven, či duch mrtvého krále moří, jenž to poněkud přehnal s loupením vzácných artefaktů, po smrti ale nenalezl klid a stále straší "počestné" zastánce svého řemesla - a je rázem jasno. Problémem Scythe Islandu je, že jeho scénář sám o sobě sice není špatný, ale ve srovnání s lege Scythe Island ndou může obstát jen s velkými obtížemi a ani zdaleka nevyužívá všech příležitostí, kde by si mohl z nedotknutelných ikon Monkey Islandu vystřelit. To z něj činí po dějové stránce spíše suchou, nemastnou neslanou "zábavu", kterou by mohlo zachránit snad už jen opravdu výjimečné technické provedení.

Ani to se ovšem zdaleka nekoná. Scythe Island nabízí při nejlepší vůli jen sotva průměrnou grafiku, která je tu a tam velmi kvalitní při tvorbě statických modelů postav, jindy ale zcela selhává (při jejich animaci) a dosahuje jen hrubé obrysové líbivosti v oblasti kreslených pozadí pro jednotlivé lokace. Rozlišení 320x240 není dělané pro velké monitory a i když hra obsahuje možnost roztažení do 640x480, vizuální dojewm se tím nijak nezlepší. Hudba je na freeware poměry vcelku ucházející, označení lehký nadprůměr jí sedí zcela dokonale - ovšem to stále na bůhvíjaký průlom do dějin stačit nemůže. Adventure Game Studio odvádí tradičně dobrou práci v oblasti interface. Ten využívá paradoxně sierráckého rozhraní s měnícím se kurzorem (což je u parodie hry od nesmiřitelného konkurenta Lucas Arts vskutku pikantní), ovšem manipulace s předměty na hrací ploše i v inventáři je příjemná a chybí snad jen příkazový řádek, jenž by upozorňoval na to, zda se kurzor nachází nad aktivním místem, či nikoliv.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

24 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Frostbite
Ve Frostbite před vražedným mrazem nikdy skutečně neuniknete

Smrtící organismus na polární stanici ve Frostbite se sice nepřeměňuje v nechutná monstra, jako ve filmu Věc, ale jinak se chová podobně. Mnohem silnějším...  celý článek

Purgatorium: A Family Torn Apart
Purgatorium je drsný hraný horor s ještě drsnější obtížností

Od tvůrců Trip To Yugoslavia přichází další hraná adventura, tentokrát hororová s temnou a příjemně tísnivou atmosférou. Bohužel, vysoká a chyby nepromíjející...  celý článek

The Asylum
V The Asylum vezmete děsivého klauna po hlavě palcátem

U hororu se nemusíte jenom krčit bezbranně v koutě. V The Asylum dostanete do ruky pěknou sbírku obranných prostředků, která z jinak děsivých zombíků udělá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.