Sentinels – tanková bitva ve 3D
Sentinels jsou vítězným titulem jedné z nejobsazenějších vývojářských rychlosoutěží vůbec – soutěže serveru Gamecode, v níž šlo o to vytvořit vlastní klon hry Tanky, neboli Scorched Earth, neboli – zajdeme-li až do herní prehistorie – Goril z Quick Basicu. Různí autoři s s tímto tématem poradili různě a vznikly hry kvality pochybné, průměrné, slušné i velmi dobré. Sentinels však vyčnívají nad veškerou konkurenci v mnoha bodech a dost možná se jedná o vůbec nejkomplexnější a nejprofesionálnější produkt všech podobných aktivit.
Hráče zvyklého na prezentačně ne zrovna dokonalé volně šířitelné hry Sentinels překvapí už na první spuštění. Neobjeví se totiž hlavní menu ani nezačne rovnou samotná hra, jak je obvyklé. Sentinels mají intro a je to intro jak se patří – zatímco kamera letí nad pěkně nakreslenou starobylou mapou, dole běží text a hlas vypravěče vypráví o pozadí děje. Je sice fakt, že dabing zdaleka nedosahuje profesionální úrovně a občas vyzní velmi trapně, přesto se jedná o nadstandardní bonus u freeware titulů nevídaný.
Hlas onoho vypravěče pak čas od času zazní i v průběhu akce. Ta je zaštítěna příběhem, jenž vypráví o divokých válkách mezi čtyřmi říšemi – zemí bažin, pouští, hor a lesů. Čtyři státní útvary se v době, kdy se odehrávají Sentinels, zotavily z ničivé války, jen aby začaly novou, která rozhodne o vládci světa. Na hráčích už je, aby si vybrali, kolik lidských a koli počítačových oponentů se střetne a též aby zvolili místo konfliktu, jenž se může odehrát na území libovolné ze čtyř zúčastněných stran.
Čtyři země znamenají zároveň čtyři úrovně, v nichž může dojít k tankové bitvě, jež je hlavní náplní hry. Spočívá v tom, že se jednotliví hráči střídají v tazích. Každý může během svého tahu jednou vystřelit, nelze se pohybovat. Hráč namíří svou střílnu určitým směrem v horizontální a vertikální rovině, načež délkou stisku akční klávesy určí sílu výstřelu. Hra spočítá trajektorii balistické střely a podle toho určí, zda došlo k zásahu protivníka či nikoliv. Hraje se, dokud nejsou zničeni všichni soupeři – a ten, kdo zůstane poslední naživu, zvítězí.
Sentinels ohromují svým technickým provedením, i hratelnost je ale na slušné úrovni. Hra pomáhá hráčům orientovat se i ve trojrozměrném prostoru, což je pochopitelně obtížnější než ve standardním 2D, funguje bez nějakých problémů a programových chyb, též její ovládání přejde bleskově do krve. Bitvy tančíků jsou zábavné i v jednom, největší legrace je samozřejmě v multiplayeru. Oproti Scorched Earth ještě chybí implementace různorodých druhů zbraní, ale to už by bylo na hru do rychlosoutěže omezenou časovým limitem moc.
Sentinels lze k dobru přičíst kvalitní grafické zpracování, které sice nepracuje s kdovíjak vysokým počtem jednotlivých objektů, ale – jak jistě dosvědčí okolo textu rozmístěné screenshoty – záchvaty nechutenství rozhodně nevyvolává. K ozvučení lze mít taktéž jen těžko výhrad, zejména namluvení je na freeware poměry nadsatndardní záležitostí a příjemně překvapí. Na závěr tak nelze než částečně zopakovat hodnocení zpočátku této recenze: Sentinels jsou skvělá hra a dost možná vůbec nejlepší titul, jenž vzešel z vývojářských rychlosoutěží.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 68 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Administrativní pracovník
Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha