V Shotgun Ninja se ujmete role malého ninjy skládajícího se jen z několika málo pixelů. Jeho jednoduché zpracování ale nekoresponduje se schopnostmi – v ruce totiž drží ostře nabitou zbraň a nebojí se ji použít. Ono také co mu zbývá, když jeho cestu kříží celá řada nepřátelských jednotek. S jejich vizáží si autor naštěstí hlavu lámat nemusel a tak vytvořil stejně jednoduché panáčky jen žluté barvy. Ti ani nedisponují žádnými speciálními schopnostmi a jediné, na co si musíte dávat pozor je, abyste se snad náhodou některého z nich nedotkli. V takovém případě totiž dochází okamžitě k restartování právě testovaného levelu.
Vaším úkolem tedy bude prostřílet se bariérou nepřátelských jednotek a dostat se až na konec levelu. Na začátku vás vysadí helikoptéra, poté se ale budete méně pohodlně pohybovat sítí dveří, k nimž je většinou třeba obstarat klíč. V praxi to tedy vypadá tak, že budete muset přesně skákat z plošinky na plošinku a občas se i z jedné odvážně spustit nebo spíše přeskočit dolů. To s sebou nese zásadní problém – pokud je to od vás vyžadováno, není vám dovoleno podívat se na situaci na plošince, kam se vrháte. Ne jednou se vám tedy stane, že seskočíte s dobrým úmyslem a stejně skončíte na hlavě protivníka. Předejít tomu ale bohužel moc dobře nejde a tak nezbývá nic jiného než doufat. Na podobných náhodách je postavena celá řada dalších akcí, kdy se budete muset spustit do malého prostoru, kde pochoduje šest vojáků a zabírá tak téměř celé místo. Od vás se přesto očekává, že mezi ně skočíte, získáte první volnou skulinku a všechny je pozabíjíte. A aby toho nebylo málo, těsně před finálovými dveřmi v každé misi čeká většinou poslední testík – kupříkladu na krátkých plošinkách jsem se těsně před cílem vypekla hned několikrát.
Po zkušenostech z hraní Shotgun Ninja mohu hru doporučit snad jedině tomu, kdo rád potrápí vlastní nervy a nevadí mu, že bude level dělat několikrát. Nedá se říct, že by byla hra vyloženě špatnou, spíše se ale zalíbí jen úzkému kroužku hráčů.