Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silver Eye Software rozhovor

  12:00aktualizováno  6. února 8:58
Tým Silver Eye Software již nepatří mezi ledajaké amatérské začátečníky. Na veřejnost se dostala spousta nových informací o jejich značně očekávaném RPG SubQuest 2, a tak jsme si nemohli odpustit několik dotěrných otázek.

Tento tým již není třeba mnohým představovat. Před pár lety nečekaně rozjásali stovky lidí svou první hrou a nyní i my v redakci s napětím očekáváme její druhé pokračování. O čem je řeč? Ano, o RPG sérii SubQuest. Po opravdu krátké odmlce vše opět jede na plné obrátky a vývoj se nevyhnutelně řítí ke konci. Engine pro hru je prakticky hotový (stejně jako scénář), ale i další části hry můžeme prohlásit za téměř dokončené. Nyní již samotný rozhovor.

Webová prezentace týmu: http://subquest.ceskehry.cz
Email týmu: subquest@ceskehry.cz
Dokončené hry: Sub Quest 1, Piškvorky 3D

Silver Eye Software Ahoj SilverMane. Od prvního dílu vašeho RPG SubQuest uběhlo již „mnoho“ let, ale i přesto se musím zeptat, zdali jste počítali s tak nečekaným úspěchem?
Vůbec ne. Ona ta hra vlastně vůbec neměla být publikována. Šlo o projekt několika nadšenců, kteří ani nevěděli, co tvoří (adventuru, plošinovku, rpg?!). Nakonec z toho vzešla relativně zábavná hra s šíleným zpracováním. Jenže se ukázalo, že přišla ve vhodnou dobu a přinesla zábavu, což myslím, že jí vyneslo takovou „popularitu“.

Nyní je již (také několik let) ve vývoji díl druhý. Co vše nám přinese a na co se můžeme nejvíce těšit?
Několik let? Ne, kdepak. To je zřejmě mýtus, který už dvojku provází. Je ve vývoji pouze půl roku. Projekt SQ2, který se objevil před několika lety má s dnešním projektem společné opravdu jen jméno. Dělali na něm úplně jiní lidé a cíl projektu byl také úplně jiný, takže na něj chceme rychle zapomenout a soustředit se na současný projekt. :-) A na co se hráči můžou těšit? Tak doufáme, že především na zábavnou hru, která půjde zahrát i vícekrát, než jednou. Jde nám o to, aby se hráč ponořil do námi vytvořeného světa a našel si v něm své místo. Nebude to to klasické – „hele, tenhle padouch nás chce všechny zabít, tak na něj vlítni a zbav nás ho!“ Prostě ve světe Khazaru se bude něco dít (neprozradím co) a bude jen na Vás, jak se s tím vypořádáte. Samozřejmě, za každou rasu budou jiné možnosti. Příkladem budiž zmiňovaná možnost stát se králem při hře za lidi, což u lesního národa nepůjde.

Silver Eye Software SubQuest 2 pojede na vašem speciálním enginu. Co vše dokáže?
Engine je dělaný tak, aby nám umožnil co nejjednodušeji vytvořit propracovaný svět, který nejenže bude hezky vypadat, ale bude také patřičně rozsáhlý. A hlavně, má velmi nízké nároky na grafickou kartu, protože byla vypuštěna většina animací (ano, je to škoda, ale důvodů proč nezahrnout animace postav a třeba vody je více). Díky tomu ale může být na obrazovce přes sto postaviček naráz, mapy budou skutečně gigantické (asi 40krát větší než v jedničce) a loading je přesto bleskurychlý. Neřestí moderních her je právě doba načítání, kdy trávíte půlku herní dobry civěním na nápis „loading…“, čemuž se nám naštěstí podařilo vyhnout. A to co tady říkám není to, co chceme dosáhnout, ale to co už MÁME.

O čem stručně SubQuest 2 bude? Není žádným tajemstvím, že chystáte několik odlišných konců.
Velmi nás v tomto směru ovlivnila hra Fallout 2. Pokud jsi ji hrál, tak zajisté víš, že tam byl sice hodně silný příběh, ale prakticky jsi ho „nemusel“ řešit. Chceme to udělat podobně. Příběh bude ai takovýto: Do Khazaru se chce dostat Pán Temnot, ale k tomu aby mohl vstoupit do „našeho“ světa, musí někdo otevřít Bránu Světů. A to lze jen pomocí 4 artefaktů. Každý z těchto artefaktů je vlastnictvím jedné rasy (budou tedy 4). A tak Temný pán pomocí své mocné magie přivedl zpět na svět někoho, kdo mu má ony artefakty získat a otevřít pro něj Bránu Světů. Teď vyvstává otázka – jsi ten někdo TY, nebo naopak jsi ten, kdo má Temného služebníka zastavit? A nebo si budeš prostě v Khazaru žít a počkáš jak to všechno dopadne? Uvidíme…

Silver Eye Software V jakém programu své hry vytváříš?
Stále ve Visual Basicu, ale na pomoc přichází různé další utility a knihovny (typu DX). Doufám, že budu brzo schopný programovat i v něčem pořádném (C\C++), pak se snad vrhnu i na něco jiného než na 2D RPG hru.

Co bys doporučil začínajícím programátorům? Který programovací jazyk vybrat popřípadě, na kterém serveru studovat?
To je těžké. Každý by si měl vybrat to, co mu nejlépe sedí. Některé jazyky je lehčí se naučit, ale člověk nakonec zjistí, že nejsou „dost dobré“ pro náročnější projekty. Asi bych doporučil Delphi, nebo i Visual Basic a poté co nejrychleji „Céčko“ nebo Javu. A kde se to učit? Koupit si dobrou knížku a po zvládnutí základů zabrousit na weby o konkrétním jazyku.

Od kolika let vyvíjíš hry a jaká byla tvá první?
Už asi od 14ti, možná od 13ti, přesně nevím. A moje první hra? Textová adventura, jak jinak. A byla dost krutá. Spočívalo to v tom, že člověk měl vždy několik voleb a pokud zvolil špatně, zemřel :-)

Nenapadlo tě udělat ze SubQuest 2 placenou onlinovku?
Nikdy. Hlavně ne placenou (no fuj ;-)) a onlinovku – sice to zní zajímavě, ale kde bych vzal server? A také do síťování nedělám, tudíž cokoliv „online“ jde mimo mě. Jsem příznivcem klasických offline her, přestože onlinovky si získávají čím dál tím větší popularitu.

Silver Eye Software Nebo jednou vytvořit SubQuest 3, jenž by porazil veleznámé Diablo?
Vždyť ještě není ani dvojka. O trojce ani neuvažuji. :-) A porazit Diablo? To není naším cílem. Nám bude úplně stačit, když se u naší hry lidé dobře a dlouho zabaví.

Programuješ hry pro zábavu nebo sbíráš zkušenosti na budoucí komerční projekty?
Obojí. Hodně mě to baví a zkušeností už mám také celkem dost. Určitě bych se rád hernímu průmyslu věnoval i v budoucnu. Hlavně proto, že hry hraji a stále mi v nich něco chybí. A tím rozhodně nemyslím dokonalou grafiku. Když vidím dnešní 3D akce, říkám si, že dál už to ani jít nemusí. Chce to něco jiného a doufám, že to brzy dojde i výrobcům her. Jinak se do toho budu muset opřít sám. ;-)

Sleduješ českou freewarovou scénu? Jaké hry ti přijdou nejlepší?
Ne, že bych úplně věděl, kdo na čem dělá, ale freeware scénu celkem sleduji. V poslední době mě bezkonkurenčně nejvíce zaujala hra Plane Arcade. Opravdu moc mě bavila a hrál jsem ji desítky hodin. Pak se mi ještě líbila hra Becherov a Řež, ale ty už tak zábavné nebyly. Na druhou stranu, byly opravdu rozsáhlé (Becherov) a dobře udělané (Řež).

Silver Eye Software Jaké máš jiné záliby kromě počítače?
No pár jich je, na prvním místě je samozřejmě přítelkyně. ;-) Potom taková ta klasika, jako pokec s kámošema, nějaká ta akce čas od času a podobně. Také rád plavu, občas hraji florbal, ale nic nedělám profesionálně (kdyby jo, SQ2 by asi nevyšlo nikdy :o))

Programátoři jsou pátí nejváženější zaměstnanci (první jsou samozřejmě lékaři). Mnozí si myslí, že být programátor je zábava. Myslíš si to samé, nebo bys toho tvrzení rád vyvrátil?
Je to zábava jen do té doby, dokud nepřijde betatester s výsledkem testů. Pak to začne být pekelná práce, se kterou bych okamžitě praštil. Anebo hned jakmile se začnou řešit věci jako kompatibilita, rychlost a podobně. Takže je to dobrá práce, ale jen občas. :-)

Chceš jakýmkoliv způsobem upoutat na svou hru, pomluvit se nebo našim čtenářům něco vzkázat? Zde máš možnost.
Ano – každý, kdo by chtěl jakkoliv pomoci s vývojem SQ2 (snad kromě programování, je nás už moc) ať o sobě dá vědět. Nebráníme se ničemu rozumnému, pokud vymyslíte nějaký zajímavý postraní quest, nebo jste schopní grafici či zvukaři, ozvěte se. A hlavně: navštivte naše stránky a dejte nám vědět, co se Vám líbí a co ne, děláme tu hru pro Vás a chceme znát Váš názor!

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.