Simon - hra jako stvořená pro uši
Přiznávám, že už od puberty, kdy mě dostala komerční pop a dance muzika vysílaná v televizních hitparádách, jsem ujetej na hudbě. Tenhle hudební žánr se v mém srdci však neudržel dlouho. Když jsem byl o něco starší a začal jsem jezdit po zábavách, moje srdce si rázem získaly olympicácké balady hrané mnoha zábavovými kapelami. A tak jsem později přesídlil k rockové muzice. Každopádně ať poslouchám cokoliv, netrpí tím jenom moje ušní bubínky. Otravuji s tím celou rodinu. Kolik už jsem si toho vyslechl od nechápavých rodičů o tom, že si nemám pouštět hudbu tak nahlas, to je až k nevíře. Ale však to znáte.Naše dnešní hra má s hudbou i zvuky společného docela dost... Ptáte se proč? Když vydržíte číst dále, tak vám to povím. Simon je dosovská hříčka, která je ovšem spustitelná i ve Windows 95,98 a jeho následovnících. Výjimkou nejsou ani Windows XP a tak si ho vlastně může zahrát snad každý čtenář PH.
Ve hře se před vámi objeví jakýsi virtuální pultík se čtyřmi barevnými tlačítky. Pod každým z nich se skrývá jiný tón. Program vám vždy přehraje nějakou melodii a vaším úkolem bude onu melodii mačkáním na barevná tlačítka zopakovat. Pokud se vám to povede, program vám přehraje další melodii a to se opakuje stále dokola. Melodie jsou však čím dál více složitější a pak už to není samozřejmě žádná legrace, spíše naopak. Naštěstí při přehrávání nové melodie počítač mačkaná tlačítka zvýrazňuje. Což funguje jako propojení vizuální a hudební paměti - díky tomu je možné později zvládnout i hodně složité kusy. Ještě bych zmínil, že je možné nastavit i obdobnou hru - pro dva hráče.
Hra Simon ovšem není ničím novým. Jen v poslední době jsem dlouho nic podobného nevídali. Před několika lety byla rozšířenou hrou gamesa Music Vision, kterou vyvíjel v letech 1996 až 2000 J.R. Ferguson v Borland Pascalu za použití technologie Turbo Vision. Počet tónů zde bylo možno nastavit od 3 do 10 a věřte, že deset tónů je oproti čtyřem tónům ve hře Simon docela hodně.
Ovšem podobné hříčky vznikaly už kdysi dávno na Atari, C64 nebo ZX Spectrech. Vždyť není nic složitého něco takového naprogramovat či rozběhat, stačí k tomu mít jen hardware vydávající zvuk a programovací jazyk, který ho dokáže ovládat a samozřejmě ovladače k zvukovému hardwaru. Autorem hry Simon je Clinton Graham z amerického Washingtonu. Vytvořil ji v roce 1996 v Power Basicu a od té doby se dílko vesele šíří světem. Doputovala i k nám a tak máte nyní možnost si ji stáhnout na svůj pevný disk. Tak do toho, hudebníci.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 8 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...