Tvorba pohádek pro děti je dlouhodobě nedoceněné řemeslo. Přitom nejen pohádky bratří Grimmů jsou dodnes klasikou literaturu, kterou si rádi přečtou i mnozí dospělí. Že tvorba takového díla není peříčko, dokazuje hopsací arkáda Sky Taxi 2: Storm 2012. Svým prostředím a námětem připomíná cosi jako herní verzi Chipa a Dalea, a její hrdinové musí spasit svět před zdivočelou přírodou. Svými principy se ale jedná o titul, který má potíže zabavit dost dlouho na to, abyste ho dohráli do konce.
Skupina neschopných superhrdinů příjme telefonát od presidenta. To dá rozum, že potřebuje jejich pomoc. Fauna a flora totiž zešílely a ani po zuby ozbrojená armáda si neví rady. Je čas obléct svou barevnou kombinézu a vyrazit zadupat revoltující biočichy!
V rukou schopných vývojářů by podobný příběh odrážel herní principy – například střídání postav ve stylu stařičkého Lost Vikings, hry od studia Blizzard stojícího i za známějším World of Warcraft. Možná by došlo i na morální poučení na způsob “lidstvo zachází s přírodou špatně, áno“ a závěrečné morální rozhodnutí. Na něco takového bohužel nedojde. Stále ovládáte jediného panáka, který v pohledu z boku skáče po rozličných mapách, až dokud nedoskáče konce hry.
Je vždy ošidné, pokud recenzent do recenzovaného titulu vštěpuje svá očekávání. Jenže Sky Taxi 2 je hrou od Alawar Games, a je naprosto stejná, jako všechny další arkády autorů (vzhledem k distribuci od MyPlayCity samozřejmě čekejte i přítomnost reklamního software). Alawar zřejmě disponuje jedním herním enginem, v němž jeho vývojáři pouze mění grafiku a prostředí. Vymyslet originální děj a naprosto ho nepřenášet na hratelnosti je ale chyba – tím víc, pokud taková hra servíruje přesně totéž, co jiné tituly ze stejné stáje.
Ve Sky Taxi 2 naštěstí dojde na občasné variace hratelnosti, jako když seberete občasné bonusy, díky nimž můžete například krátkodobě létat. Tváří v tvář výbuchům invence od skutečných nezávislých vývojářů jde ale o malou náplast. Tím víc, že Sky Taxi 2 lpí také na divokém sbírání předmětů zvyšujících skóre. Tak jako Alex Gordon pustošil tropický ostrov sbíráním tun zlata, zde zase musíte sbírat stovky pokrmů. Záchrana světa tak působí spíše jako jedny velké bakchalie plné stovek tun žrádla. A ano, milé děti, sladké jídlo ničí zuby.
Problém netkví v tom, že by se Alawar málo zamýšlel nad tím, že hra pro děti propaguje nezdravé jídlo. Problém je v tom, že Alawar používá stále stejný vzorec (skrze stále stejný herní engine) a nezamýšlí se nad proměnou hratelnosti. Ať spustíte jakoukoliv jejich hopsačku, čeká vás totožná hratelnost, bez ohledu na příběh nebo postavy. Pokud u počítače sedíte jednou za uherský rok, bude vám to stačit. Máte-li ale vyšší nároky, poohlédněte se raději jinde.
zdroj: www.youtube.com