Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snok - netradiční had z mobilu

  12:00aktualizováno  6:52
Znáte ""hada"" z mobilu? Ve Snoku je plně ve 3D, nepůsobí na něj gravitace, takže si kostky musí vysbírat po způsobu nějakého letadla. Stále si však musí dávat pozor, aby nevrazil do zdi nebo se nesetkal se svým ocáskem.
60

Snok

Platforma: Freeware
Výrobce: Snok Team

Stáhnout

SnokV éře monochromatických displejů mobilních telefonů vládla (tedy alespoň u jisté severské značky) mezi hrami arkáda Snake alias Had. Původ této klasiky bychom ovšem museli hledat daleko v minulosti u firem Apple a Atari pod názvem Snake Byte. Určitě by byli překvapeni, kam se až změť kostiček a čárek za ta léta posunula. Mezi freeware hrami jde o vděčné téma, které bylo v mnoha případech ztvárněno také ve 3D. Jednalo se však hlavně o to, že se žížala (nebo had?) plazili po zemi nebo jiném povrchu. Snok je hra již postaršího data (z roku 2001), ale doposud jsem se nesetkal s přístupem, kdy by naše mnohočlenná hrdinka byla ušetřena působení gravitace a ve vytyčených arénách volně poletovala. 

Princip hry zůstává úplně stejný. Na počátku máme hada sestávajícího se z několika článků a máme za úkol jej požíráním kostek prodloužit na danou délku. Zajímavým zpestřením je, že si zde můžeme nastavit nejen požadovanou délku, ale také počáteční velikost, takže již od začátku můžete hrát za hezky dlouhou anakondu. Mimo standardních prodlužovacích kostek nám autoři hru obohatili také o Snok speciální bonusy jako magnety či otáčení, dají se sebrat i speciální krabičky, které třeba konstantně prodlužují délku. Bonusy a speciální krabičky jsou přitom záměrně umístěny na hůře dostupných místech a jejich sebrání vyžaduje většinou krkolomné zatáčení. Pohyb ve 3D simulátorech je většinou dobře zvládnutelný, zde je však vlastní navigace Achillovou patou celé hry. Na ovládání se těžce zvyká, při zatáčení jde had ihned do náklonu a špatně se vyrovnává. V krkolomných arénách tak máte co dělat a většinou se jen obtížně dostanete do úzkých chodeb a tunelů. Je to škoda, protože arény jsou krásně designově řešené a právě odbočkové tunely jsou zajímavým nápadem, jenže dostat se do nich vyžaduje zkušenosti navigátora Boingu 747.

Na výběr máte jen tři arény, které se liší svou velikostí a tím i obtížností. V největší dlouze letíte a jen u stěn musíte absolvovat prudké otáčky, u střední máte dlouhý prostor na délku, ale jste sevřeni ze dvou bočních stran, a v té nejmenší se nepohnete skoro vůbec. Arén mohlo být klidně víc, přeci jenom to není v level editoru taková překážka, obzvláště, když arény tvoří velkou porci hratelnosti. Takto po pár zvládnutých kolech rychle ztratíte motivaci, ostatně koho by bavilo sbírat krabičky jen ze tří lokací, kde se po sebrání navíc objeví nové. Snok Oproti původní hře není Snoke totiž ani tak o hbitosti jako zápasu s ovládáním. Jako kdybyste se plavili na lodi s přeraženým ráhnem a jedinou útěchou by bylo kochání se okolní povedenou krajinou. Na grafice se ani po pěti letech nepodepsal zub času, zaujme velké množství kamer a pohledů na našeho hrdinu a hezké textury. Hudba je pohodová, takový pohodový popík, který se sem docela hodí.

Snoke je originální zpracování hada, ovšem k dokonalosti mu leccos schází a jaksi se z něj po několika instarech vytratil původní arkádový duch a jde spíše o simulátor hadího letadla. Ale kvůli zajímavému zpracování vám ho odporučuji alespoň k vyzkoušení.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

37 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 11 čtenářů

Témata: Apple

Nejčtenější

Při prohře se v geniální hře Inch by Inch stanete mravencem

Inch by Inch

Originálních her je pramálo a když je nějaká navíc i docela vtipná, je to takový malý velký svátek. V případě Inch by...

Svým věznitelům ve Stoneshard Prologue to vrátíte i s úroky

Stoneshard

Stoneshard začíná nenápadně, ale při jeho hraní brzy zjistíte, že se doslova nemůžete odtrhnout od obrazovky. A to i...



Kamenné nestvůry z Guardian Angel možná znáte z Doktora Who

Guardian Angel

Podobně jako ve slavném Slender i v tomto hororu vám nepřátelé znepříjemňují cestu lesíkem. Jejich mechanika je ale na...

Vězení kolem vás v The Basement's Calling není tím, čím se zdá

The Basement's Calling

Logické hry, ve kterých je třeba uniknout z uzavřené místnosti jsou velmi známé a oblíbené. The Basement's Calling vás...

Další z rubriky

Návštěva prarodičů v Grandma se poněkud zvrhne

Grandma

Od babičky v Grandma se nedočkáte ani vřelého přijetí, ani vlídného slova a dokonce vám ani neupeče bábovku. Místo toho...

V temné Shadow Web nemůžete věřit jen vlastním očím

Shadow Web

Podobně jako v mnoha jiných hororech, i v Shadow Web musíte uniknout ze zamčené budovy a nenechat se sežrat. Hru...

Při prohře se v geniální hře Inch by Inch stanete mravencem

Inch by Inch

Originálních her je pramálo a když je nějaká navíc i docela vtipná, je to takový malý velký svátek. V případě Inch by...

Jak vysvětlit synovi, kdo je jeho biologický otec?
Jak vysvětlit synovi, kdo je jeho biologický otec?

Svého biologického otce vídá syn jednou měsíčně, ale myslí si, že to je jen kamarád, který si s ním hraje a dává mu dárky k narozeninám. Jak co nejlépe vysvětlit synovi situaci?



Najdete na iDNES.cz