I když obsadil Space Adventures v letošní Becherovka Game až třetí příčku v dobře obsazené kategorii akčních her, já osobně jsem u něj společně s Moribund World strávil nejvíce času. Slovenský tým Run for Life můžete znát podle her "Milionár", zpracovávající téma oblíbené televizní soutěže. Space Adventures jsou však prvním větším projektem a i v tomto kontextu je třeba jejich počin pochválit.
Hra není vůbec originální, naopak vlastně ustrnula na jednom z nejnižších vývojářských stupínků. Jedna nepohybující se herní plocha a na ní vesmírné plavidlo, které dokáže procházet okraji obrazovky a objevit se posléze na protilehlém konci - princip známý třeba ze Snakea. I když disponuje vaše loď několika zbraněmi jako Sniper nebo LongBomb, můžeme ji považovat za vcelku mírumilovnou, respektive zbraně málo využívající. Na soupeře totiž musíte rafinovanějším způsobem: je třeba plout vesmírem tak, aby se sami zničili při obrátkách nebo je zasáhl některý z letících meteoritů. S tím, jak postupujete mnoha levely, dostáváte za zničené soupeře (a také styl, jakým je zničíte) body. V garáži si pak raketu "vytuníte", zvýšíte její rychlost, zesílíte štíty nebo zlepšíte otáčení. Zde bych měl první výtku: počáteční parametry jsou nastaveny velmi nízko, loď se šine jako šnek a spoustu hráčů tímto snadno odradí, než pochopí principy, omrzí je to. Pokud však vytrváte, dočkáte se později opravdu silných soupeřů a také možnosti zahrát s druhý mód, v němž musíte přežít co nejdelší dobu a zabít co nejvíce soupeřů.
Před každým kolem vás čeká doprovodné vyprávění o tom, jak blízko jste splnění vaší mise. Na obrazovce se však neustále odehrávají ty samé souboje, stoupá počet protivníků a vln, v nichž se na vás pohrnou soupeři. Stále častěji tak budete sahat po záchraně v podobě náhodně se objevujících krabiček, jež vám obnovují zdraví nebo doplňují munici. Početní převaha je bohužel dominantním prvkem zvyšujícím obtížnost, hráči by určitě více ocenili větší variabilitu nepřátel a jejich odlišné schopnosti. Takto se setkávají jen se dvěma typy jednotek (nepočítám-li pasivní asteroidy). Přesto jsou Space Adventures dobře vyváženou hrou, rychlostně srovnatelné rakety vás dokáží překvapit a proplouvat mezi nimi není nejjednodušší.
Z celé hry na mě udělalo nejlepší dojem velmi solidní technické zpracování, pěkně navržený interface, detailně zpracované 3D modely, kterým snadno odpustíme i občasné průblesky kanálů textur. Hudební doprovod tvoří jedna smyčka připomínají egyptské téma. Dokáže dobře reagovat na dění na scéně, podobně jako u profesionálních her. Space Adventures nejsou sice nijak zvlášť nevyčnívají svou originalitou, pokud jim však věnujete čas, dokáží vás snadno pohltit.
- pondělí 18. prosince 2006
- 8