Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SpaceDroids3D – vše o první betaverzi

  12:00aktualizováno  10. září 3:35
Už jsme ani nedoufali, ale na GDS2004 se přeci jen po létech objevila první beta této vesmírné akce a my jsme ji nemohli do detailu nerozpitvat. Jak je na tom SD3D, v němž musíte ochránit své domovy (planety) před asteroidy, nenasytnými mimozemšťany a dalším smetím?

SpaceDroids3D
Autor: SDroids3D
Vyjde: roku 2005
homepage
SpaceDroids3D Hra se pod tímto kouzelným názvem během dlouhých let slibovaní demoverzí, screenshotů a změn stala spíše fenoménem, než projektem s reálnou vidinou dokončení. Mnozí z vás vlastně ani netuší, jaký záměr, žánr a zpracování má být této hře udělen. Tvůrci s důvtipem dodávají, že to také nevědí.
Pokusili se mi nastínit verzi scénáře, který momentalně považují za finální a nehodlají ho nijak měnit. Současný svět SpaceDroids3D není postapokalyptický ani fantasy, protože sami autoři nevědí, jak by to mohlo vůbec vypadat. Proto si navrhli svět vlastní, kde se stáváte velitelem jednoho ze sedmi legendárních galaktických bitevníků, jejichž sláva a skutky předčily veškerá očekávání jejich konstruktérů. Staly se mýtem udržujícím rovnováhu v celém známém vesmíru. Postupný vývoj technických úrovní jednotlivých civilizací umožnil rychlé a jednoduché cestování mezi hvězdnými systémy pomocí soustavy kontrolovaných červích děr. Tímto byla oslabena moc bitevníků, kteří jako jediní touto schopností disponovaly. Rozpoutaly se hrozné války, civilizace se pomalu začaly rozpadat a zbylo jen pár schopných, kteří dokázali udržet sílu, věrnost, odhodlání a své sny. Byli jimi kapitáni, kteří se se svými bitevníky rozlétli do všech koutů vesmíru (pryč od zmatku a ničení sebe samých). Po staletích hledání a neuspěchů byl jeden z těchto úžasných strojů nalezen a … (víc nám autoři neprozradili ;-)).

SpaceDroids3D Toť byl hrubý náčrt hry. Celý známý vesmír je po dlouholetých válkách rozdělen do 7 hlavních sektorů. 5 sektorů patří přeživším starých civilizací, další obývají piráti a sektor poslední je tzv. “území nikoho”. Jednotlivé sektory jsou propojeny sítí 21 skokových bran. V každém z nich existuje síť dalších menších bran, které spojují jednotlivé hvězdné systémy a planety. Původně bylo civilizací 7, 2 byly během válek vyhubeny, ale zůstaly po nich artefakty, technologie, atd.. Po nalezení jednoho ze ztracených bitenvníků, začal závod o nalezení ostatních, neboť na jejich palubách jsou ukryty artefakty, pomocí nichž bylo možné provozovat skoky v prostoru. Spojení všech artefaktů do jednoho, umožní vlastníkovy nejen cestovat během zlomků vtěřin na neomezenou vzdálenost, ale také proplouvat časem. Tento úkol nebude ovšem jednoduchý, vesmír je plný pirátů, pašeráků a zbytků vojsk. Kódy k některým bránám byly ztraceny a musí být proto nalezeny.
Co to znamená pro nás hráče? Budete si muset vybrat cestu, kterou se vydáte hledat zbylé artefakty. Můžete zaujmout postoj ochránce nebo bezostyšně ničit vše, co vám bude stát v cestě. Nebudete ochuzeni o možnost nalézt si pomocníky, příjímat úkoly od zástupců planet nebo ostatních obyvatel vesmíru. Tak asi jako vždy, je nutné sehnat nějaké peníze na opravu lodi, která není ze začátku zrovna v nejlepším stavu. Peníze budete potřebovat i k nákupu nových zbraní, paliva, munice či technologií. Jak peníze získáte, to už je jen vaše věc. Třeba se přidáte na stranu pirátů, pašeráků, ochránců konvojů a planet nebo se stanete jen osamělým lovcem prahnoucím po kořisti.

SpaceDroids3D Hra bude tvořena formou desítek, ne-li stovek questů a podquestů, k jejichž splnění hráči dopomůže 5 bojových droidů, ukrytých uvnitř jeho lodi. SD3D je rozdělen na několik módů. Prvním z nich je mód létající, ve kterém hráč proplouvá vesmírem se svou lodí, komunikuje s ostatními, skáče skrz brány, hledá spojence a v neposlední řadě i informace. Pokud potká nepřítele, hra se přepne do bitevního módu. Zde z lodi vylétnou oni droidi, které řídí hráč osobně. Může z nich tvořit skupinky, určovat cíle, atd.. Aby tento systém nebyl příliš nepřehledný, rozhodli se tvůrci pro možnost přepnutí bitevního módu z real-time do turn-based. Po zničení nepřítele může hráč vyrabovat ze zbytků lodi technologie a zásoby, které je možné následně (ve třetím hracím módu) prodat a nakoupit za utržený peníz nějaký ten systém nebo upgrade lodě navíc. A nyní některá možná vylepšení: skokový pohon, různé zbraně, lodní počítač, štítování, maskování nebo zlepšení AI lodě. AI lodě, to je velmi důležité, protože na jeho výši závisí úspěšnost dané akce (nějaká chybička se vždy vloudí). Třeba zaměřování a automatické ovládání droidů může selhat. Hráč ovšem také oplývá nějakými těmi schopnostmi, které se mu v průběhu celé hry vylepšují plněním jednotlivých questů. Je to např. diplomacie a pověst.

SpaceDroids3D Zní to skvěle, že? Připomíná mi to takřka velmi povedený Freelancer. Zatím vám beta nabízí 3 bitevní lodě, s jimiž musíte zničit nepřátele, kteří se snaží zničit váš domov (vámi osídlenou planetu). Nepřátelé jsou mnohdy kupodivu celkem inteligentní (spíše bych sázel na to, že je jejich dráha náhodná, byť to tak vskutku nevypadá), takže pokud je minete a budete se zabývat např. meteority, mohou vám udělat na planetě pěknou paseku (po zničení planety je konec). K vidění jsou indikátory zdraví všech vašich bitevních lodí a zdraví obyvatel na planetě. Zbraň je pouze jedna a také mohly střely létat rychleji, ale jinak se zdá být vše v pořádku.
Na závěr vám autoři doporučují si pořídit letecký průkaz na bitevník třídy Phantom (200 členů posádky), trochu plutonia a hodně čokolády k obalování nervů. Taktéž doporučují přikoupit další 2 ledničky plné potravin a umístit je spolu s mikrovlnkou a toaletou hned vedle PC.

SpaceDroids3D Já bych ale ještě na úplný závěr popřál autorům hodně štěstí, času a hlavně nervů, protože nebude lehké takovéto dílo dotvořit. Troufám si říci, že má hra před sebou ještě pár měsíců (let) práce, ale aspoň to snad bude stát za to. Takový Freelancer byl 3 léta odkládán kvůli vesmíru, jenž museli vytvořit. Zrealizovat totiž něco tak prostorného dá opravdu dost práce. Zatím demo nemá s plánovanou plnou verzí takřka vůbec nic společného (některé obrázky nejsou z bety, ale nejde o žádné viditelné rozdíly), ale prý jde pouze o ukázku enginu a musím poznamenat, že některé prvky jsou ve hře maximálně dotaženy do detailu. Doufejme tedy, že se brzy opět objeví další zajímavá betaverze nebo v lepším případě verze plná.

Autor:


Témata: Asteroid, Meteorit


Nejčtenější

Další z rubriky

Mario
Největší herní klaďas Mario týrá zvířata, tvrdí jejich ochránci

Do videoher se kriticky pustila už i Americká organizace na ochranu zvířat PETA. Terčem kritiky se stalo nošení virtuální kožešiny. Organizace tvrdí, že nechce...  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
PLÁNOVAČ VÝROBY

Grafton Recruitment Praha
Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.