Spacehopper - na oběžné dráze
Ostatně o samotný pohyb se nebudete muset téměř starat, to za vás zvládne hra samotná – bohužel. Nemůžete jej totiž ovlivnit ani co se rychlosti týče a od chvíle, kdy udělá hrdina první krok již není cesty zpět snad až na situaci, kdy zemřete a začínáte pěkně od začátku. A to se bude stávat poměrně často. Nejprve než se vám do krve dostanou poměrně originální principy a poté v momentě, kdy začne pořádně přituhovat.
Jak nasvědčuje název samotný, hlavní akcí, kterou náš hrdina zvládá, je skákání. I když to je vlastně schopnost každého druhého hrdiny arkádového projektu, v tomto případě je vše podstatně jiné. Náš hlavní hrdina totiž dokáže dělat skoky do opravdu velké výšky a to mnohonásobně. Vzhledem k tomu, že jednoduchého vyskočení dosáhnete mezerníkem, jeho opětovným stisknutím v průběhu toho, kdy je hlavní hrdina ve vzduchu, jej donutíte vyskočit ještě o něco výše. To se vám bude hodit zejména v případě, kdy dojde řeč na opravdu vysoké překážky. Těmi jsou kupříkladu bloky kostek umístěných také na oběžné dráze a mnohdy naskládané na sebe do vysokých komínků. To vám samozřejmě neskutečně navyšuje obtížnost a to zejména dodám-li, že se takovýchto komínků na poměrně malé Zemi nachází hned několik za sebou. Při nesprávném skoku se tedy může velice snadno stát, že ještě nestihnete překročit jednu překážku a již byste se správně měli připravovat na druhou. Obzvláště záludné pak jsou momenty, kdy se na obrazovce objeví poskakující kuličky, jejichž chování je mnohdy těžké odhadnout a tak i obtížně překonat. Přitom jakýkoliv kontakt s kuličkou či s některým ze statických bloků znamená okamžité ̈navrácení na startovní čáru – naštěstí ale není počet takovýchto resetů nijak omezený.
Space Hopper me zaujal jak po obsahové, tak i technické stránce. Autoři s vymyšleného jednoduchého konceptu dokázali vyždímat doslova maximum. Pěkně zpracovaná zem, svižná hratelnost a ne příliš vysoko nasazená laťka obtížnosti mluví jasně pro stažení projektu. Škoda jen, že časem omrzí.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 6 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...