Spewer - zvratky a kanály
Spewer
Platforma: Freeware
Výrobce: Eli Piilonen, Edmund McMillen
- netradiční pojetí
- dobrý level design
Spewer
Naštěstí se zde hlavní hrdina cítí jako doma. Je jím malá růžová bublinka, které se údajně ve vodě narodila a tak není problém nějaký ten kousek vodní hladiny proplavat. Většinu času ale budete trávit na součí poskakováním přes herní plošinky a snahou dosáhnout vzdálených dveří s nápisem exit, které vás vždy vyvedou do mise následující.
Na tom by ještě nebylo nic tak neobyčejného nebýt všudypřítomných zvratků a splašků, s nimiž budete nuceni přímo spolupracovat. Do každé mise dostanete přidělen různě naplněný zásobník, který obsahuje nechutně zelenou tekutinu. Jeho aktuální stav je možné vidět ve spodní části obrazovky a podle toho se k němu chovat a zacházet s ním. Většinou je vše vyměřené tak, aby vám přidělené množství tekutiny prostě stačit muselo. Slabší povahy přitom nebudou mít příliš v lásce způsob, kterým bude možné tekutiny aplikovat. Po stisknutí levého tlačítka myši totiž polezou přímo z hlavního hrdiny respektive jeho dutiny ústní – vesměs je tedy kompletně vyzvrací. A aby toho nebylo málo, je zde možnost jimi i nazpět zásobník zaplnit, což je pro změnu zvládnuto jejich opětovným pozřením, což je aktivováno za pomocí mezerníku.
A jak vlastně vyvrhnuté splašky použijete? Možností je hned několik a jakou si vyberete závisí na vás, ale daleko více na designu levelu – zpravidla se totiž hodí pouze jedna jediná možnost. První situací je vytvoření plnohodnotného zeleného jezírka, v němž se už hrdina může pohybovat nahoru a dolů a tím se může vyšplhat dlouhou úzkou šachtou, kde by normálním výskokem horní hrany rozhodně nedosáhl. Tento způsob je ale vhodný opravdu jen na úzké a plošně dostatečně malé oblasti – jinak totiž na zaplnění stačit nebudete a sliz si zbytečně vyplýtváte. Překonání rozlohou větších oblastí e většinou lepší použít sliz jako trysku, která vám pomůže skok natáhnout. V praxi tedy vyskočíte a za sebou na pevnou zem stříkáte sliz, přičemž tento proud vás vynese o něco výše.
Celkově je Spewer poměrně příjemným překvapením. Autoři si s ním doopravdy pohráli, design levelů je podařený a manipulování s nechutnou zelenou tekutinou se taktéž jen tak v nějaké hře nevidí. Rozhodně palec nahoru...
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 15 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...