Před padesáti lety vedly konflikty ve sluneční soustavě k rozpadu většiny civilizací a vesmírný prostor teď ovládají bandité a zločinci. Zbytky normálně fungujících společenství se rozhodly investovat své poslední finance do vybudování Intersolární armády. Ta byla vytvořena proto, aby ochraňovala enklávy lidí dobré vůle a pokud možno i nastolila starý pořádek. Chaos v soustavě se však rozpíná vysokým tempem a vy musíte spěchat. Tak nějak vyznívá počáteční intro hry a v podobném, lehce heroickém duchu se nesou i jednotlivé brífinky před každým vaším vstupem na bojiště.
Ovládáte jednu z vesmírných lodí oné věhlasné armády a snažíte se splnit zadané úkoly, tedy eliminovat vašeho nepřítele, taktéž sedícího v kokpitu nějakého plavidla, nebo proletět pole asteroidů, proniknout přes obranné systémy a tak dále. Tato dvě základní schémata, totiž střet na bojišti, ve kterém se pohybujete pouze vertikálně a na druhou stranu nějaké jiné úkoly, ve kterých je vaše raketa nahlížena zezadu, se pravidelně střídají. Z herního hlediska jsou stejně zajímavé obě situace, já ale krátce popíšu boj dvou vesmírných lodí. Každý z protivníků je na jednom kraji obrazovky a mezi nimi se pohybují různé překážky, které jim brání v přímé střelbě. Ty lze několika výstřely odstranit, důležitější jsou ale bedny s různými bonusy, proplouvající bojištěm. Pomocí nich lze na nepřítele vystřelit další rakety, dobít si svůj štít a podobně. Radši se podívejte na screenshoty, každopádně jsem tento styl hry už dlouho neviděl a tak se špatně popisuje.
Musím říct, že nejvíc mě těší, že autor nerezignoval na nějaký příběh a před každou vaší další misí se snaží aspoň krátce nastínit momentální situaci. Pěkně to koresponduje i s celkovou ironickou a komixovou atmosférou Starblaze Confront. Technické zpracování je veskrze klasická záležitost, lodě, charaktery ale i příšerně nemelodická hudba, to všechno mi připomnělo staré dobré časy. Kromě kampaně pro jednoho hráče máte k dispozici i duely, kde můžete k bitvě vyzvat svého kamaráda. Starblaze Confront obsahuje ještě editor arén a také editor lodí, přičemž své nové kreace můžete rovnou implantovat do hry pro dva hráče. Samotné šarvátky nejsou samy o sobě tak nápadité, aby vás udržely u monitoru, ale pokud máte zrovna nostalgickou náladu, určitě se nad úsměvným příběhem a ztřeštěnou grafikou pěkně pobavíte.
- neděle 12. června 2005