Starfare – Armada bez Star Treku
Starfare
Platforma: Freeware
Výrobce: Freemotion Studios
- User-friendly
- Přehledný engine
- Dobré složení jednotek
- Nudnější mise a levely
starfare_02
Před necelými deseti lety ve zlatém věku real-timových strategií leckoho unesla baterie několika nadmíru povedených strategií, které převáděly pozemní souboje do vesmíru. Takový Homeworld balancoval na hranici umění a zároveň přinesl skutečně první (a zároveň i poslední) efektivní použití 3D ve strategiích. Na druhé straně spektra stál Star Trek Armada, který sice sám o sobě fungoval jako klon série Age of Empires (potažmo Warcraft), ale díky přenesení do vesmíru alespoň působil zajímavě.
A právě v současném Starfare se o strategicky významné asteroidy poperou futurističtí Afričani (wtf?) s futuristickou Evropskou unií (jupí!) přesně tím způsobem, jak to ve Star Trek Armada realizovala Federace, Klingoni a Borgové. Staví se strom budov, těží se podivně kolem své osy a setsakra rychle rotující asteroidy, a vybudované hvězdolety k musejí přiletět na takovou vzdálenost, že i kanóny z dob Napoleonských válek měly větší dostřel.
Ale nemá smysl tu řešit, že filmy, seriály a hry nám vštípily bizarní vizi vesmírné války, jenž připomíná souboj stíhaček z První světové. Na poměry obskurních pravidel herních strategií řídících se systémem kámen-nůžky-papír je totiž Starfare překvapivě dobře nadesignován. Máme tu rychlé automatické stíhačky, které zvládají hasit obranu i těžit. Pak jsou tu slabší i silnější křižníky a nesmí chybět ani variace na dělostřelectvo. Jednotek není moc, ale každá je odlišná a využitelná i v pozdější fázi hry.
Čím Starfare trumfuje nad jinými vesmírnými freeware strategiemi je jednoznačně provedení. Nejde ani tak o grafické efekty enginu, jako spíše jeho plynulost, přehlednost a hladkost, s jakou dovoluje ovládat vesmírné flotily. Nechybí oddálení a přiblížení pohledu, volba skupin a jednoduchý strom budov a jednotek. Může to znít jako samozřejmost, ale jiné freewarové strategie nás přesvědčily, že i taková základní prkotina jako alespoň v základu přehledný a intuitivní systém může chybět.
Co naopak není zrovna výkladní skříní hry, jsou mise. Triviální úkoly typu "zabij nepřítele" by se daly snést, avšak nudné prostředí a prázdný vesmír příliš mnoho taktizování nenabízejí. Přesto, nezbývá než doufat, že si Starfare svými případnými novými levely polepší a nabídne plnohodnotnější zážitek. Tvorba strategií je během na dlouho trať, a Starfare vyběhlo dobře.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 18 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Pronájem bytu 1+2 Bílina
Aléská, Bílina - Pražské Předměstí, okres Teplice
11 400 Kč/měsíc