Při hraní máte pocit, jako byste procházeli starobylými úrovněmi klasických plošinovek, ale přitom se Stoneheart nezastavuje u toho, že by vám přinášel pouze tento retro dojem. Nabízí totiž velice zajímavé a originální herní mechaniky a jen tak mimochodem skvělou hratelnost.
Rasa hlavního hrdiny žila v poklidu s přírodou své domovské planety. Pak se ovšem na nebi objevily obří koráby, ze kterých vystoupili její budoucí plenitelé. Ti celou rasu zotročili a začali těžit vzácnou rudu, která se pod povrchem nachází. Pro vás je to ruda božská a magická, pro ně a jejich těžký průmysl jen další surovina, kterou je třeba vytěžit.
A zmínil jsem se, že ona vetřelecká rasa je „rasou“ robotů? Hrdinka tedy bere do rukou svůj věrný luk z magické rudy a vydává se na cestu, na jejímž konci možná leží svoboda jejího lidu.
StoneHeart je velice pohledná a technicky precizní 2D plošinovka, v níž (celkem netradičně na tento typ her), jde především o akci. A akce je to rychlá a bez násilí. To proto, že proti robotům nebojujete, ale snažíte se jim vyhýbat pomocí schopností, které vám propůjčuje magický luk.
Ve toulci pro něj totiž máte několik druhů šípů. Ten jeden vám dovolí se po výstřelu okamžitě teleportovat směrem, kterým šíp letí. Další typ dovoluje vystřelit několik šípů na různá místa, přičemž ty na své pozici (pokud se zabodnou do povrchu) zůstávají. Vy se pak můžete teleportovat mezi nimi a doslova si tak vytvářet cestu skrz stěny a podlahy.
Takže samotná akce je tady z jistého úhlu pohledu totožná s řešením hádanek. Jakmile vás roboti zahlédnou, začnou pálit a vy se musíte ukrýt. Naštěstí jejich umělá inteligence je na úrovni chrobáka, ale i tak se často zapotíte.
To samé platí u některých úseků, kde je potřeba rychle (a často během pádu) měnit a využívat jednotlivé druhy šípů. Za vysokou obtížnost je tu ale odměna v podobě skvělého herního zážitku.
zdroj: www.youtube.com