Super Columbine Massacre RPG! – stále aktuální
Super Columbine Massacre RPG!
Platforma: Freeware
Výrobce: Danny Ledonne
- významné téma
- zpracování
- twist po sebevraždě
- příběhovost
- kontroverznost
Columbine - perex
Nejprve ze všeho, pokud vás na cti rve představa, že někdo udělal hru o střelbě do školáku, bude lepší v tomto momentu přestat číst, všichni si ušetříme výdaje za právníky. SCMRPG! má na svědomí indie filmař, producent a vývojář Danny Ledonne, přičemž k tomu použil známý RPG Maker 2000. Cílem Ledonna bylo přenést události onoho osudního dne s filmařským citem pro detail a patos. Jinými slovy, zhostíte se role obou ústředních střelců.
Zprvu jsem si myslel, že simulace bude komplexnější, třeba i s přípravou a sháněním zbraní (na čem později založil svůj dokument Michael Moore), nicméně děj začíná ráno v den střelby. Bylo by férové rovnou říct, že samotná akční složka hry není nic extra, navíc je velmi brzy monotónní – ono totiž ve velkém střílet do bezbranných mangovských postaviček není o moc zábavnější, než hrát Consument CULTure.
Na výběr je sice široká paleta zbraní, včetně spousty výbušnin, opět více méně věrohodně podle skutečné události, ale už někde v první třetině školy si přejete, aby to celé skončilo a psychopati si prohnali hlavou kule. Rozhodně nepomáhá ani to, že na naskriptované události musíte čekat jen v určitém místě. Většinou mi totiž dalo dost práci pochopit, kam si mám vlastně stoupnout aby se skript konečně spustil. Nicméně, SCMRPG! má jedno důležité eso v rukávu.
A tím je příběh. Protagonisti neustále něco probírají (doplněno asi tisícem fuck; angličtina nutná), objeví se flashbacky (!) na jejich nepříjemnou minulosti na škole, popřípadě proběhne dialog s jednou z obětí. Nebyla to střelba žáků, co mě popohánělo dále v hraní. Byl to příběh a nadprůměrně kvalitní level design, vhodně doplněný cutscénami. Stále mě zajímalo, co se bude dít dále, jaký kus z minulosti se ještě odhalí, jestli v další místnosti najdu nějakou novou situaci.
Celý level design předhání konkurenci na RPG Makeru o tucet světelných let. Rozhodně je poznat, že Ledonne je spíše filmař, než herní vývojář. Nakonec i samotné zpracování grafiky (vlastní zvolenému enginu) a některé další properiety ukazují, že hra se snaží o nějaké hlubší otevřené poselství. Po půl hodině střílení do nerealistických postaviček působí fotografie ze skutečné události poněkud nepříjemně, byť také poněkud vykalkulovaně.
Původně jsem chtěl SCMRPG! udělit sotva 60%, ale WTF pokračování hry po sebevraždě protagonistů (ano, hra tím nekončí; nebudu spoilovat) a i samotný celkový dopad děje a zpracování, ať už si o něm můžeme myslet cokoliv, prostě vyzdvihují nic moc hratelnost kamsi do dimenzí, které u freeware her příliš často nevidíme. Rozhodně si jako PC World nemyslím, že by šlo o druhou nejhorší hru roku. Stejně, jako je dnes zajímavé sledovat filmy jako Zrození národa nebo Triumf vůle, kde jsou Ku-klux-klan nebo Třetí říše vykresleni jako parta fajn lidí, je i zajímavé hrát SCMRPG! Ano, jeho cílem je šokovat. Ale ano, hra má díky zvolenému tématu něco do sebe...
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 102 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej bytu 3+1 v osobním vlastnictví - Jílové u Děčína
E. Krásnohorské, Jílové - Martiněves, okres Děčín
2 495 000 Kč