Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super Eat and Run- další Pac-Man v řadě

  12:00aktualizováno  27. června 1:14
Konverze známých her se zde objevují dost často a ve většině případů se jedná o hratelný kousek. Ani dnešní titul s názvem Super Eat and Run není výjimkou. Navíc je jední z mnoha remaků slavného Pac-Mana. Co myslíte, přinese něco nového nebo se bude jen přiživovat na slávě svého předchůdce?

Super Eat and Run

Platforma: Freeware
Výrobce: Graficom

Stáhnout

Super Eat and Run

Že by se tu objevila další konverze Pac-Mana, který údajně vznikl inspirací z kousku pizzy? Ano, je to přesně tak a tentokrát se toho podujal tým Graficom. Popravdě řečeno, je to už asi dvacátá konverze, kterou budu hrát. (V době, kdy tohle čtete, už jsem si to samozřejmě zahrál. :-)) Jsem zvědav, jestli přinese něco nového, alespoň nějaký inovativní prvek. No, uvidíme. Začíná pitva Pac-Mana podvacáté.

Začneme logem firmy, které je k vidění na začátku... je modré... hezké... po stranách pestrobarevné. Je zkrátka vidět, že se tým autorů jmenuje správně a zaslouženě, ale kvůli logu tu pochopitelně nejsme.

Úvodní animace je zajímavá, člověk neznalý nebo člověk hry vůbec nehrající (například moje milovaná maminka) se z ní velice snadno naučí, jak Pac-Mana hrát. Už by ale bylo pomalu na čase, dostat se k samotné hře. Hra se spustila ve windowsovském okně, což je uživatelsky příjemné, malé mínus tu ovšem je - okno nelze maximalizovat.

Uvedení do první úrovně trvá trochu déle, což mě dpcela štve, ale trpělivosti mám naštěstí dost. Zato se mi dostává informace, kolik bodů dostanu za jedno sebrané jablíčko. (Bez toho jsem schopen se obejít, já už chci hrááááát.)

Po patnácti sekundách se konečně dostávám k prvnímu bludišti, počítač se připravuje systémem READY? GO! (To už je druhé zdržování, že si půjdeš milý kompjůtre sednout na dvě Super Eat and Runminuty na trestnou lavici! :-D) Aspoň mám chvíli čas se porozhlédnout. Objektem sběru jsou tedy jablka, dále jsou tu zámky, klíče (inovativní prvek je vážně blizoučko), počítadlo highscore (důkaz, že bez té vstupní informace se lze bez obtíží a s grácií obejít) a klasické “pecičky“, se kterými můžete ničit duchy, zde ve dvou variantách, zelené a žluté. Zelená zoůsobí, že se duchové zmenší a nemůžete je sežrat, ale můžete sžírat zámky. Žlutá zase zařídí, že můžete žrát duchy. Super je, že po sebrání určitého druhu pecičky naběhne proužek, který se zkracuje, takže máte představu o tom, jak dlouho můžete bezstarostně útočit. To, co jsem zde vyjmenoval, se dozvíte v úvodní animaci, pokud ji jako zbrklíci a nedočkavci kliknutím nepřeskočíte, že?

Počítač se konečně dostal ke GO!, a mnou ovládaný Pac-Man se dává do velmi svižného pohybu. Duchové ovšem rozhodně nezůstávají pozadu. Dávám se do sbírání klíčů, zámky skutečně ubývají a otvírají mi cestu k pecičkám. (Milí duchové, třeste se! :-D) Rychlost je zřejmě na můj první pokus příliš silné kafíčko, a mé tři životy jsou tak zakrátko v prachu. Nastává pokus číslo dvě. Nyní již jsem si na rychlost zvykl a postupuji do druhé úrovně. To potěší.

Ve druhé úrovni mám sbírat banány, za které dostanu dvojnásobný počet bodů. Ve hře zřejmě budou všechny potraviny, tvůrci asi mají velmi kladný vztah k jídlu. A kde ne, že?

S druhou úrovní jsem skončil velmi brzy a mám možnost podruhé studovat highscore (ovšem poprvé, co ho prohlížím). Všechny výsledky drží celkem pochopitelně Graficom. Rozmezí (od nejhorších pozic) je 10000 až 30000 bodů. Já udělal něco přes 2000, což jasně ukazuje, že Super Eat and Runbudu muset trénovat. V Graficomu zřejmě spolupracují s dobrými betatestery.

Co mě zaujalo na Super Eat And Run nejvíc jsou některé aspekty grafiky. Ta vypadá hodně 16bitově, ale samozřejmě o dost lépe. Pac-Man dostal novou líbivou oranžovou vizáž (pro změnu pomeranč, tedy konečně překonán stereotyp žluté!). Hra je také docela dobře ozvučena, nejvíc se mi líbil sampl k sebrání klíče, ale ostatní efekty rovněž nejsou k zahození a ke standartnímu ozvučení se hodí.

Celkové shrnutí: pokud sbíráte Pac-Man klony, je to gameska pro vás. Nuda to není a určitý inovativní prvek v podobě klíčů a zámků by tu byl také. Jako oddechovka mi to připadá přímo geniální. Pro normálního hráče, který již dohrál všechny ostatní klony, je to další výzva, u níž se pobavíte. Rozhodně stojí za zahrání.

Autor:


Nejčtenější

V surreálné a děsivé Rot je svět kolem vás ve smyčce

Rot

Horor s obtížně čitelným dějem, ale nekonečně podmanivou atmosférou. Rot má vizuál, který vám vyrazí dech.

V pohádkovém Shattered bojujete proti zlu svým ptačím zpěvem

Shattered

Ostrov ptačích pěvců je v ohrožení a jen vy, jakožto nejzdatnější z nich můžete vše zachránit. Tedy, pokud vás neodradí...



V Monster Sanctuary jste pánem divé zvěře a Pokémonů

Monster Sanctuary

Podobně jako ve slavných Pokémonech, i v této hře za sebe necháváte bojovat zvířecí kamarády. Monster Sanctuary je...

Svět loutek je v Ruben's Puppets na pokraji války

Ruben’s Puppets

Tato hra není neobvyklá jen zasazením do pohádkového světa loutek, ale také svým žánrem. Akčních strategií se poslední...

Další z rubriky

V [REC] Shutter se vám bude pořád motat hlava. Doslova.

[REC] Shutter

Neobvyklá mechanika strachu v této jinak zajímavé hororové hře způsobuje, že pokud má hrdina strach, obrazovka se...

V surreálné a děsivé Rot je svět kolem vás ve smyčce

Rot

Horor s obtížně čitelným dějem, ale nekonečně podmanivou atmosférou. Rot má vizuál, který vám vyrazí dech.

V logické The Polaroid si musíte dávat dobrý pozor na detaily

The Polaroid

Při prohlížení zašlých fotografií je dobré vnímat jednotlivé maličkosti, detaily, které vyprávějí. To je v The Polaroid...



Najdete na iDNES.cz