Příběh se začne odvíjet hned na první obrazovce, přičemž je ale rozkouskován. Nejprve se tedy setkáe s přítelem, který vás pošle do paláce, kde již na vás čeká krásná princeznička (není se co divit, že kdykoliv kolem ní projdete vyskočí vám nad hlavou drobná ikonka srdíčka). Ta dle jejich slov konečně přišla na způsob jak se vypořádat s odvěkým nepřítelem a od vás se požaduje posbírání několika potřebných surovin, samozřejmě pokud úkol přijmete.
Možnost nepřijetí úkolu je takovou malou snahou o nelinearitu hry, čehož se pokoušejí dosáhnout i nutností sbírat modré penízky, které otevírají dveře do dalších částí hry přímo z paláce. Pokud dostatečný počet nemáte, bohužel se nehnete z místa a musíte opakovat. Konečně nás tedy autoři donutili věnovat zlaťákům v Mariovi pozornost, když máme opravdu řádnou motivaci.
Jinak je hratelnost velmi podobná klasice jako je Mario, jen s tím rozdílem, že přibyly některé prvky. Samozřejmě nemohou chybět staří známí hnědí nepřátelé, které můžete lehce zašlápnout. Novinkou je možnost sjet z mísrného svahu a smést je tímto způsobem. Mario opět má několik různých výšek, přičemž z malé se do velké dostane sebráním hříbku a ten vyskakuje z příslušné kostičky nad jeho hlavou. Echybí ani speciální hopsátka a místa s vysokým převisem, kde k výskoku musíte přidat i adekvátní rozběh, s nímž vás hra vynese daleko výše. A podobných drobností do konceptu přibylo nespočet, což se odráží ve velmi kladném hodnocení.
Projektu není moc co vytknout. Herní doba je rozumná a pokud máte podobný typ projektů rádi, bude vás hra i docela dlouhou dobu bavit. Grafika je solidní, není prachsprostou kopií a plusem je často se měnící prostředí. Možná jen škoda opravdu malého okna, v němž projekt celou dobu běží.