Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tajemství hradu Karachov – špionážní adventure

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:53
Adventura Tajemství hradu Karachov prošla nedávno radikálními změnami po stránce příběhu. Její scénář a technické provedení zhodnotí naše již druhé preview, které si tento český špionážní Myst rozhodně zaslouží.

Tajemství hradu Karachov

TAJEMSTVÍ HRADU KARACHOV
Autor: Reload Games
Vyjde: N/A
homepage
Většinou se na Plných hrách nepíše v rubrice preview dvakrát o jedné hře. U adventury Tajemství hradu Karachov však děláme výjimku, a to ze dvou důvodů. Prvním je nepopiratelná kvalita, jelikož na tento český Myst se těší všichni jen trochu adventure-pozitivní hráči jako na smilování, druhým pak radikální změny co se příběhu týče, kterými tento projekt prošel. A protože mít k dispozici kompletní scénář a nevyužít toho by byla věčná škoda, nabízíme v tomto druhém článku pohled na finální verzi příběhu této očekávané hry.

Tajný agent v akci
V hlavní roli už nebude záhadolog Josef Temný, nýbrž agent sovětských tajných služeb (vlastně Vojenské kontrarozvědky) Alexandr Černišev. Ten při poslední akci neměl štěstí. Smůla se mu lepila na paty tak, že jeho příběh málem skončil popravou na Rudém náměstí. Naštěstí měl dobrého přítele v nadřízeném plukovníkovi Sergeji Budinovi, který mu vyjednal ne přímou smrt, ale jen nasazení do obtížného a dost možná až sebevražedného úkolu. Nezbývá, než převzít od agenta Satazie Romanovny jeho zadání.

Tajemství hradu KarachovHans Coler a projekt Černé Slunce
Po vpádu Rudé armády na území Protektorátu Čechy a Morava rozvědka zjistila, že v okresním městě Karachov nacházejícím se v důlní oblasti existuje tajná laboratoř zbudovaná v podzemí starého hradu v srpnu 1941. Jejím velitelem byl jistý Hans Coler, člen projektu SS-E-IV s krycím názvem Černé Slunce, specialista na teoretickou fyziku a vynálezce tachyonového konvertoru, jenž se však několik dní před koncem války ztratil neznámo kam. Rozvědka měla samozřejmě podezření, že ho Američané zainteresovali do programu Paperclip. Tady její dřívější informace končily, nedávno však odhalila bývalého vysokého důstojníka SS a jednoho z vedoucích osobnosti projektu SS-C-IV.

Důkladný výslech prozradil pár zajímavých věcí ohledně Colerova zmizení. Coler nezmizel ,ale dostal speciální a nanejvýš utajovaný úkol, celý projekt byl zřízen pod záštitou Generála der Waffen-SS und SS-Obergruppenführer, jenž se snažil německou prohru ještě zvrátit jedním ničivým úderem a kdyby žádný z plánů nevyšel, chtěl použít Colerův utajovaný vynález a nepozorovaně pomocí něho zmizet z nebezpečné oblasti. Nakonec ale nedostal šanci se vrátit do protektorátu, a tak se musel ztratit někde na západě.

Colera nenašli ani Američané, a to důkladně prozkoumali 400 kilometrovou oblast. Je zde tedy možnost, že onen vynález opravdu funguje a nějakým způsobem mu pomohl k záchraně, Tajemství hradu Karachov nicméně nikdo neví, co to vlastně dělá. Je třeba to zjistit, vynález vyzkoušet a zajistit jeho využití dříve, než se k němu dostanou Spojené státy…

Cesta do budoucnosti
Příběh se dále dynamicky rozvíjí, agent s krycím jménem Josef Mareš přichází do městečka Karachova, prozkoumává hrad a zprovozňuje prapodivný Colerův stroj. Děj ho dále zavede i na mnohem výstřednější lokace, konkrétně kupříkladu do Teslových závodů, větrného města daleko v budoucnosti či na palubu vesmírné lodi ISS Von Braun, prozrazovat detaily by ale již bylo proti recenzentské etiketě velící nekazit hráči zážitek přílišným rozkecáváním se o pokročilých fázích příběhu.

Technická stránka věci
Po technické stránce na tom Karachov zůstává stejně skvěle, jako už tomu bylo v původní preview verzi. Hra je snímána pohledem z první osoby a atmosférou připomíná ponejvíce Myst. Statické, byť úchvatné lokace, atmosférické scenérie, k tomu pěkná hudba. Oproti původnímu návrhu však nabídne mnohem variabilnější a na pohled více strhující lokace, vzroste i jejich počet a též počet aktivních míst, předmětů a postav.

Zkrátka a dobře – ač Tajemství hradu Karachov prošlo poměrně radikálními změnami a chvílemi to s ním možná nevypadalo nejlépe, nyní se ukazuje, že místo v přehledu deseti nejočekávanějších českých freewarovek bylo jistojistě zasloužené a že nám Hollow a jeho tým Reload Games za pár měsíců naservírují parádní adventure zážitek.

Autor:


Nejčtenější

Oolite je bezedná studna vesmírné zábavy ve stylu Elite

Oolite

Vesmír Oolite je téměř nekonečný, stejně jako počet hodin, které v něm můžete prožít. Jen pozor, hra je retro v každým...

V [REC] Shutter se vám bude pořád motat hlava. Doslova.

[REC] Shutter

Neobvyklá mechanika strachu v této jinak zajímavé hororové hře způsobuje, že pokud má hrdina strach, obrazovka se...



RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...

Další z rubriky

Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Botanicula

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.

Kulivočko - dojmy z dema

Kulivočko

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.

Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

2011

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz