A toto něco nebylo nic jiného, než obrovský smysl pro jedinečný styl zpracování. Už intro je takové netradiční. Někdo by mohl autorovi vyčítat, že se zmohl na statický výjev ze hry a několik strohých textově podaných vět ve spodní části, ve skutečnosti je poměrně zajímavým způsobem. Tak se také dovídáme o Takishawowi, kterého máme za úkol najít a to co nejrychleji to jde.
Ačkoliv úkol může vypadat jako velmi akční a Takishawa z tohoto popisu budí dojem obávaného zlořáda, kterému se postavíme. Ve skutečnosti se ale jedná „pouze“ o nadprůměrnou hopsačku, kde rozhodovat bude správný odhad a dobře vyvinutá schopnost předpovídání jevů následných. Ty totiž nebudou z obrazovky vždy tak docela znát a někdy se tedy budete muset s nimi nepříjemným způsobem seznámit, než s nimi budete do příště počítat. Tímto nemilým seznámením samozřejmě myslím smrt a nutnost začít zase pěkně od nuly, což není tak docela příjemné.
Většinu herního času se budete pohybovat s herním hrdinou po úzkých chodnících, které z obou stran oddělují propasti do neznáma. Jeden špatný krok tedy může automaticky znamenat propad, smrt a opětovný start od nuly, což je asi největší mínus hry. Procházet po desáté stejnou oblastí není žádný med a nervy určitě potečou. Na druhou stranu by jinak bylo dohrání Takishawa is Dead! příliš jednoduché. Kromě balancování na úzké cestičce bude nutné také přeskakovat mezery jako v jiných arkádách. Propad má stejný účinek, jako když z cesty šlápnete vedle – tedy okamžitý restart. Jinak budete potkávat NPC se kterými můžete lehce interagovat, nic více než tajemnou větu ale od nich nečekejte. Celá hra je rozsekaná do několika obrazovek, mezi kterými přecházíte vždy poté, co dorazíte k šipce, kde cesta jakoby končí. Místo toho jste teleportovaní do další oblasti a tak stále dokola, přičemž z některých míst vede cest hned několik.
Další zajímavou věcí na Takishawa is Dead je řešení grafického pozadí. Zde jsou do sebe zasazené kruhy měnících se barev a vše vypadá tak mysticky, že místy autora podezříváte, že jeho cílem bylo své hráče do jednoho zhypnotizovat. Přesto to lze připočítat projektu k dobru, už za tu originalitu.