Nyní ale přistupme k samotnému jádru pudla, tedy ke koncepčním kvalitám celého projektu. Ten se asi nejvíce hodí do kategorie logických záležitostí. Hlavní roli zde přebral drobný robot s zajímavým a vtipným zpracováním, které rozhodně sedí do celkového barevného ladění okolí. Důležité na něm je, že místo nohou má ve spodní části těla pás, který mu umožňuje se podle vašich instrukcí pohybovat. Stejně důležitá je vrtule na hlavě. Vzhledem k absenci jakýchkoliv odrazových mechanismů se jedná o jediný způsob, jak se může dostat na vyšší plošinky. A že to bude potřeba, o tom nemusíte ani na vteřinu pochybovat. Jedná se totiž o jednu z hlavních částí, která na vás v této hře čeká. Kromě toho ale bude k práci několik dalších zásadních věcí. Za prvé to jsou otevírací dveře. Tyto mechanismy jsou mnohdy složitější, než by se zdálo a na místě je k dispozici několik možných spínačů a přepínačů a vy musíte přijít na použití toho správného. Dále jsou zde krabice se zvláštním chemickým složením a proděravěné doslova jako ten sýr ementál. Ty mají také široké využití, nejčastěji se mi ale hodily jako podklad pod nohy. Vrtule robota má totiž pouze omezený výkon a tak zvládne vystoupat jen do určité výšky. A jedním z řešení je právě využití služeb této krabice.
Rozhodně velkým půusovým bodem je design levelů. Těch je celkově 30 a rozhodně nelze říct, že by řešení bylo vidět na první pohled – občas se řádně zapotíte. Navíc se pořád přidávají nové věci a epizod je celkově 30, což není vůbec zlé číslo. Přičtete-li si k tomu roztomilou grafiku, zajímavé zvuky a pár drobností navrch, máte jasno. Temporal by prostě neměl uniknout žádnému milovníkovi logických her.