V bytě si nejprve nechte od mnicha, potažmo od Spyrose vyložit, co bude vaším úkolem. Následně seberte z police walkman [1,1], v inventáři ho prozkoumejte [1,2] a kazetu, kterou jste z něho vydolovali, použijte na hi-fi věž [1,3]. Pak si už můžete promluvit s mnichem a nechat se poslat o pár století dozadu.
Ve vesnici si promluvte s chlapcem sedícím před Woodieho fast foodem [1,4]. Pokračujte směrem na západ. Bard Trubadix tam vyhrává ve svém příšerném stylu, takže ho svažte (interact) a seberte jeho nástroj [1,5]. Vyjděte z vesnice a pokračujte na pláž. Tam seberte dětský kyblíček a zase se vraťte na mapu ostrova [1,6]. Jděte k mostu na východní straně ostrova. Pokuste se sebrat hnízdo s vejcem – urvete jen několik větviček [1,7].
Pokračujte na poušť, kde se potkáte s Lucky Lukem. Dvakrát si s ním promluvte a pak použijte kyblíček na velkou skálu, čímž mu dáte cíl pro test svých střeleckých schopností [1,8]. Kyblíček plný děr si zase vezměte [1,9]. Vraťte se do vesnice a seberte ze studny náhle se objevivší láhev mléka [1,10]. Jděte do lesa a seberte zde dvě v zemi zapíchnuté baseballové hole [1,11]. Použijte na hada mléko [1,12] a až ho vypije a usne, přidejte ho do svého inventáře [1,13]. Pak ho použijte na proděravělý kyblíček [1,14].
Opusťte les a vydejte se na poslední místo na mapě, kde jste ještě nebyli. Vejděte do temné jeskyně a zkuste rozdělat oheň pomocí baseballových pálek a roští, které jste uzmuli z hnízda [1,15]. Promluvte si se skladatelem, který zde pracuje, pak jeskyni zase opusťte. Jděte do vesnice a použijte kyblíček na studnu, čímž vylovíte rybu [2,17]. Byla by odsouzena k zániku, vy ji ale zachraňte tím, že ji hodíte do moře [2,19]. Dostane se vám daru v podobě magického prstenu, který umožní komunikaci se zvířaty. Ihned toho využijte a promluvte si se supem.
Sup vám dá hádanku, která je jedním velkým odporným chytákem. Princip je, že když sup řekne 12, vy řeknete 6, když řekne 6, vy řeknete 3 – to by svádělo k tomu, že když už naostro řekne 10, řeknete vy 5 a tak dále. Ve skutečnosti ale musíte říci číslo, které odpovídá počtu písmen v anglické verzi – tj. u desítky to budou 3 jako TEN atd… Až hádanku úspěšně vyřešíte, budete odměněni „magickým“ hudebním lektvarem [1,20].
S tím zaplujte do Mozartovy jeskyně a vypijte ho [2,22]. Získáte od Mozarta list se zápisem jeho dalšího mistrovského díla. Prohlédněte si ho a zandejte ho zpátky do knihy [10,32]. Jděte do lesa a podívejte se pořádně na list s notami. Seberte čáru, která odděluje jednotlivé takty [1,33], čímž získáte perfektní páčidlo, které pomůže otevřít poklop [1,34]. Pak už do něj jen vejděte a užijte si závěrečnou cutscénu.