• základní fyzikální model
  • náhodně generovaný list toho, co ukradnout
  • grafika je primitivní
  • umělá inteligence občas chytne amok

The Very Organized Thief | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

The Very Organized Thief

Vtipná a hratelná ukázka toho, že originální nápad zpracovaný odpovídajícím způsobem v zásadě dělá dobrou hru a každému hráči radost. Staňte se zlodějem, který se snaží vyloupit cizí dům, ale moc se na svou práci nepřipravoval. Máte jen omezené množství času, je totiž pozdě v noci a majitel se brzy vrátí. Dokážete uniknout z domu i s lupem, nebo vás vyvedou ven v poutech?

The Very Organized Thief

Největší vtip hry je v jejím samotném názvu. S klidným svědomím vám můžu prozradit, že zloděj, za kterého ve hře hrajete, není ani trochu organizovaný, jak říká titul hry. Ani neví, kde jsou předměty a cennosti, po kterých baží, ale navíc se ani nijak zvlášť nedělal problémy s přípravou. Když už se ale nachází uvnitř vytipovaného objektu, je jen málo argumentů, proč to vzdát.

The Very Organized Thief

Můžete krátce běhat, ale nemůžete skákat. Můžete interagovat s předměty, ale vaši jedinou výbavou je baterka a list, na kterém máte sepsán seznam předmětů, které stojí za to zcizit. Tento seznam obsahuje vždy osm věcí a je při každém spuštění hry nahodile generovaný. Kromě těchto cenností se po domě často povaluje několik balíčků s penězi, které vám výsledný lup a výsledek zlepší. Odejít můžete kdykoliv, ale najít vše ze seznamu je výzva.

The Very Organized Thief

Hra obsahuje i základní fyzikální model a tak lze prakticky jakýkoliv předmět sebrat a někam odnést, nebo z něho vytvořit provizorní barikádu dveří. V místnostech jde rozsvítit, ale to byste jako zloděj asi neměli dělat. Hra obsahuje i stopy hádanek, jako je hledání kódu k trezoru, nebo třeba luštění, který drát a pojistka patří k okruhu s elektřinou, co vede k bezpečnostnímu zámku, a tak podobně.

The Very Organized Thief

Vše ale začíná být intenzivní až ve chvíli, kdy se vrátí majitel bytu. Zvuk přijíždějícího auta a hledání klíčů vám má připomenout, že hrajete hru na schovávanou. Majiteli je okamžitě jasné, že byl vyloupen, a začne běhat po domě, hledat škody a rozsvěcovat. Je na vás, abyste v tomto stavu nalezli poslední věci ze seznamu, vyhnuli se majiteli, popřípadě se ukryli v komodě a nakonec z domu zmizeli. K ukrývání vám dopomáhá i slušná hra světla baterky a stínů.

The Very Organized Thief

The Very Organized Thief je vtipná hra s jednoduchým zpracováním, která je ale veskrze originální a pobaví. Nevydrží dlouho, ale to ani nejspíš nikdo nečeká. Těch pět minut je nejspíš na vykradení domu tak akorát a jediným aspektem, který vás donutí ji hrát znovu, je výsledné skóre. Díky tomu se ostatně náhodně mění věci ze seznamu, protože se očekává, že The Very Organized Thief zkusíte znovu.

80 %

74 %

Doposud hodnotilo 39 čtenářů