The Wife Who Wasn't There – kam až sahá krátká paměť?
The Wife Who Wasn't There
Platforma: Freeware
Výrobce: Sayhello-hello
- zajímavé zpracování
- dva rozdílné průchody hrou a konce
- bez dabingu a téměř bez hudby
- příliš krátké
- krátké
- příliš jednoduchý příběh
TheWife_01
"Kde je můj mobil? Kam jsem si dal peněženku? Vždyť já to nestihnu! Jak se mi vlastně podařilo za sebou zamknout dveře, když nemám svoje klíče? Kam že to přesně mám vůbec jít? Co že to mám vlastně stihnout? " Znáte to také. Sklerózou nejsou vybaveni pouze důchodci a ztrátou paměti zase neoplývají pouze trpící posttraumatickou stresovou poruchou. Sice se nám lidem, co máme jednoduše "blbou" paměť zase tak často nestává, abychom vyjeveně křičeli: "Kde to jsem? Nevzpomínám si!", ale je pravdou, že občas na něco skutečně zapomeneme – řekněme párkrát do minuty. Sice jsme za to pokáráni od těch, co jsou pro život řekněme "praktičtější" a vzpomínají si, kam že to vlastně chodí do práce, popřípadě co za obor studují, ale co bychom si nalhávali, máme jiné přednosti a schopnosti, které zase předčí schopnosti těch, co nás kárají. A to tedy znamená...hm... co jsem to vlastně chtěl říct?
Dnešní adventurní kousek je v mnohém zvláštní. Kromě toho, že má naprosto nezapamatovatelný název a nemusí se instalovat, tudíž z disku PC může zmizet dříve, než si na ni někdo vzpomene, je její příběh, alespoň pro mne to, co mne donutilo hru hrát a čekat na nějaký skvostný zvrat. Nicméně jsem se vůbec ničeho takového nedočkal. Zvláštní je tedy na této hře hlavně to, že onen její název přesně říká o čem samotná hra je. O manželce, která není tam, kde ji hlavní postava viděla naposledy. To je vše. Obsah hraní se tedy skládá z nalezení všech dostupných interaktivních předmětů po domě, kde se celá hra odehrává a jejich případné poskládání či použití tuhle a onuhle. Absence rozhovorů nezamrzí, pokud nejste přímo na hodinové "prokecávání" NPC takříkajíc "úchylní", co ale zamrzí je fakt, že ačkoliv samotný příběh lze, pokud víte co kde dělat, dokončit asi za deset minut (A to ještě stihnete uhasit hořící sporák, který jste opomenuli vypnout.), samotné hraní trvá až úmorně dlouho. Dům ve kterém pobíháte ve snaze vzpomenou si, kam zmizela vaše manželka, má všehovšudy asi jen pět místností, ale množství předmětů, které v těchto místnostech naleznete je překvapivě poměrně vysoké. To je dáno tím, že hra se dá dokončit dvěma na sobě nezávislými způsoby a má tudíž DVA KONCE (Podle autorů dobrý a špatný. Podle mě hrozný a horší.), ke kterým se doberete používáním odlišných předmětů na odlišných místech. Je to sice od autorů skvělý nápad, který hrací dobu teoreticky zdvojnásobuje, ale v praxi jsem byl deprimován nevědomostí který předmět mám kde použít a který naopak nikde použít nemám. Některé úkony vlastně vůbec nedávají smysl, jako oprava televize pomocí staniolu a věšáku na kabát. Ano, zbaběle jsem byl nucen postupovat dle návodu, který je však bohužel dostupný jen v angličtině, stejně jako celá hra. Dle něj jsem se skutečně na oba konce podíval asi po dvaceti minutách, bez něj bych se topil zapomenutý někde v ručně kresleném světě domu bez paní domácí.
Není to však až tak černobílé. I přes nedotažený nápad s rozvětveným postupem hrou, který přesto chválím, pro někoho možná trošku archaickým způsobem ovládání (Přepínáním úkonů, které má levé myšítko vykonat, jako se to dělalo v rocích 90 – 95.), nepřítomností dabingu a víceméně hudby, které je ve hře celá jedna skladba, která, jakmile dohraje se rozhostí naprosté ticho, je tahle hra minimálně zajímavým konceptem, který by nebylo po vypilování vůbec špatné nějak zpracovat. Potenciál má.
Tak a teď bych si měl raději urychleně vzpomenout, pro který web tohle vlastně píšu.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 15 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.