I ti, kteří se s předlohou doposud nesetkali již jistě tuší, že hlavní roli bude hrát kouzelník. S tím budeme po většinu herní doby postupovat jako v klasické arkádě, přičemž čas od času dojde i na opravdu lehký logický úkol nebo akční sekvenci. Ta přímo čerpá z jediné zbraně, která byla kouzelníkovi přidělena a to samozřejmě jeho magická hůlka. Stisknutím akčního tlačítka z ní vyjde kouzlo a to si zvládá poradit s většinou herních pobudů útočících na čarodějníka ve snaze připravit ho o veškeré životy. To ale bude chtít rychlé reflexy, s postupujícím počtem splněných levelů totiž vzrůstá i počet nepřátel, což samozřejmě hraje roli ve výsledné obtížnosti.
Zabíjení ale není tím hlavním, co v každé misi bude třeba provést. Tím hlavním cílem je sebrání všech trfejí a následný přechod až k východovým dveřím, jež vás převedou do další místnosti. Abyste získaliá všechny trofeje, bude nutné využít skákacích schopností, které vás dostanou na celou řadu speciálních plošinek o několika základních typech. Jednak to jsou vykreslené barevné stěny, jež jsou zrádné v tom, že jsou čas od času také průchozí. Sami se tedy budete divit, když si budete připadat jako v bezpečí a on k vám proleze zvídavý protivník a ubere vám zdraví. Pak jsou zde také tenké plošiny většinou bílé barvy, které mají jednu speciální schopnost. Nejen že po nich vyskakujete směrem vzhůru, po stisknutí mezerníku a šipky dolů v jednu chvíli se aktuální plošinkou „propadnete“ dolů a tím se vlastně můžete dostat do míst, které by vám byly jinak zapovězeny.
This Game is a Wizard má poměrně dost vychytávek a na design levelů si taktéž téměř nelze stěžovat. Občas se objeví opravdové lahůdky a nečekané zvraty, jež setřepou případný blížící se stereotyp a to je nutné hodnotit jedině kladně. I když si tedy někteří vyznavači originálu stěžují, my jím vesměs nepostižení vidíme pouze nadprůměrnou hru zpracovanou v retro stylu, která by se prostě mohla líbit...