Tibor – upír uprchlíkem
Tibor
Platforma: Freeware
Výrobce: Alawar Entertainment
- Nenáročná hratelnost
- Grafika
- Neinvenční, zkostnatělé, sotva interaktivní
Přítomnost reklamního software (adware)
Tibor
Upíři jsou dnes tak moc v trendu, že hlavní geroj ze ságy Stmívání na nás kouká i z titulní stránky Mateřídoušky. Tak trochu přiživit se na tom snaží hra Tibor od polokomerčních vývojářů Alawar Games. V té převezmete otěže nad “hodným upírem“ Tiborem při jeho romantické cestě za svou láskou a vykoupením. Jak je ale příznačné pro hry distribuované webem MyPlayCity, neobejde se to bez zbytečného zjednodušování.
Tibor má skvělou grafiku a lehce zajímavý příběh – jako hodný a naivní malíř v době, jenž připomíná raný novověk, je vaše postava pokousána upíří šlechtičnou a musí čelit rozlíceným vesničanům, kteří ve vás vidí zlo. V pohledu z boku tedy utíkáte vstříc své milé a musíte při tom překonat nenávist domorodců. Jde o příklad hopsací arkády par excellence.
Není překvapivé, že Tibor je především hra určená občasným a nenáročným hráčům, primárně dětem a ženám. Odpovídá tomu například absence explicitního násilí – můžete strážím skákat na hlavu a tak je likvidovat, nikdy to ale nepřipomíná skutečné souboje. Naopak level design je velmi povedený a navrch je graficky pěkně vyvedený.
Mnohem větším problémem Tibora a obecně všech her od Alawaru je popírání interaktivního média videoher. Celý příběh je autonomní a bez jakéhokoliv dirigování ze strany hráče. Jako hráč sice musíte proběhnout řadou levelů, abyste spustili další příběhovou animaci. Zcela ovšem absentuje morální rozhodování (“zabiju vesničany nebo ne?“) a obecně jakákoliv nadstavba hopsací hratelnosti.
Podobné limitování samozřejmě není pouze záležitostí Alawaru – stačí se podívat na megaúspěšnou sérii Call of Duty a uvidíte stejnou formulku, jen v omáčce určené “pravým chlapům“. Jenže hry série Call of Duty mnohem lépe zvládly prezentaci příběhu (o hře více hráčů nemluvě) a nabídly i občasnou originální proměnu hratelnosti. Tibor se stále drží hopsání po krajince a mezitím občas v animaci vhodí nějakou očekávatelnou změnu děje.
Nejde o vyložený neúspěch. Naopak, hra je v mezích slušnosti zábavná. Bezkrevná podstata hry je ale spíše známkou liknavosti vývojářů – mírnou variaci hratelnosti by dozajista ocenili i příležitostní hráči, navíc by ke hře přilákala i větší množství pravidelných hráčů.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 13 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Referent přestupků
Městská část Praha 7
Praha