Tibor – upír uprchlíkem
Tibor
Platforma: Freeware
Výrobce: Alawar Entertainment
- Nenáročná hratelnost
- Grafika
- Neinvenční, zkostnatělé, sotva interaktivní
Přítomnost reklamního software (adware)
Tibor
Upíři jsou dnes tak moc v trendu, že hlavní geroj ze ságy Stmívání na nás kouká i z titulní stránky Mateřídoušky. Tak trochu přiživit se na tom snaží hra Tibor od polokomerčních vývojářů Alawar Games. V té převezmete otěže nad “hodným upírem“ Tiborem při jeho romantické cestě za svou láskou a vykoupením. Jak je ale příznačné pro hry distribuované webem MyPlayCity, neobejde se to bez zbytečného zjednodušování.
Tibor má skvělou grafiku a lehce zajímavý příběh – jako hodný a naivní malíř v době, jenž připomíná raný novověk, je vaše postava pokousána upíří šlechtičnou a musí čelit rozlíceným vesničanům, kteří ve vás vidí zlo. V pohledu z boku tedy utíkáte vstříc své milé a musíte při tom překonat nenávist domorodců. Jde o příklad hopsací arkády par excellence.
Není překvapivé, že Tibor je především hra určená občasným a nenáročným hráčům, primárně dětem a ženám. Odpovídá tomu například absence explicitního násilí – můžete strážím skákat na hlavu a tak je likvidovat, nikdy to ale nepřipomíná skutečné souboje. Naopak level design je velmi povedený a navrch je graficky pěkně vyvedený.
Mnohem větším problémem Tibora a obecně všech her od Alawaru je popírání interaktivního média videoher. Celý příběh je autonomní a bez jakéhokoliv dirigování ze strany hráče. Jako hráč sice musíte proběhnout řadou levelů, abyste spustili další příběhovou animaci. Zcela ovšem absentuje morální rozhodování (“zabiju vesničany nebo ne?“) a obecně jakákoliv nadstavba hopsací hratelnosti.
Podobné limitování samozřejmě není pouze záležitostí Alawaru – stačí se podívat na megaúspěšnou sérii Call of Duty a uvidíte stejnou formulku, jen v omáčce určené “pravým chlapům“. Jenže hry série Call of Duty mnohem lépe zvládly prezentaci příběhu (o hře více hráčů nemluvě) a nabídly i občasnou originální proměnu hratelnosti. Tibor se stále drží hopsání po krajince a mezitím občas v animaci vhodí nějakou očekávatelnou změnu děje.
Nejde o vyložený neúspěch. Naopak, hra je v mezích slušnosti zábavná. Bezkrevná podstata hry je ale spíše známkou liknavosti vývojářů – mírnou variaci hratelnosti by dozajista ocenili i příležitostní hráči, navíc by ke hře přilákala i větší množství pravidelných hráčů.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 13 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...