Time Still – zamrzlý v čase
Time Still
Platforma: Freeware
Výrobce: Zach Banack
- Originální vizualizace
- Zastavování času
- Problémy s kompatibilitou
timestill_01
Zastavování a zpomalování času jakoby bylo ve hrách stále oblíbenější featurou. Zpomalovačky dávají hráčům možnost stíhat věci, na které nemají i kdyby chtěli sebevíc. Nakonec, proč myslíte, že je infantilní otrapa Hiro Nakamura z Heroes nejoblíbenější postavou? Protože všichni chtějí jeho schopnost – reálný save a load. Stejně tak i dnešní arkáda Time Still, zářez vývojáře Zacka Banacka, je postavená právě na nutnosti pauzovat čas.
Mohlo by se zdát, že Time Still je eratičtější kopií arkády Focus. Ta na podzim překvapila a potěšila (no, některé čtenáře méně) systémem zpomalování času a teleportace nevykradeným z veleúspěšného Portalu. A to se cení. Zatímco ve Focusu jste ale museli utíkat neustále pod palbou raket a čas jste zastavovali jaksi lokálně, v Time Still zabrzdíte koloběh pro celou mapu.
Jen tak se vyhnete drtivým kladivům a zbraním střílejícím kulky i elektřinu. Jako už mnohokrát jindy tak těžiště hratelnosti stojí na level designu, čili ztvárnění herního prostředí. Roztomilým detailem, který je nutno využívat, jsou například projektily. V normálním módu vás svou rychlostí zabíjejí, při pauzování se z nich ale stávají panely, po kterých lze skákat. Hráč sám musí odhadnout, kdy mapu zamrazit, aby zvládl přeskočit z jednoho na druhý. Díky originálnímu vizuálnímu pojetí si ale při hraní nevystačíte jen se zamraženým prostředím.
Trojrozměrný pohled se totiž při zapauzování zastaví v jediném úhlu a nepohne se dokud se neodpauzujete. Kdo chce vidět, musí přepínat. Stejně tak platí, v zastaveném módu nepohnete krabicemi, které je tu a tam potřeba posunout na jiné místo. Už na první pohled máme co dělat s netradičním vizuálním provedením. Poněkud "tronovská" stylizace je ale i kamenem úrazu hry. Na řadě konfigurací totiž Time Still z nějakého důvodu nejede.
Na dvaceti čtyřech mapách utíká Time Still jako voda. Na rozdíl od Focusu, který některým lidem v pozdější fázi vyvolával neurózy, se tentokrát snad není čeho obávat – minimálně první desítka kol plyne příjemně a každé z nich přináší něco nového do hratelnosti. Jen tak dále, Zacku.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 14 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...