Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Time Still – zamrzlý v čase

  14:20aktualizováno  14:20
Hrátky s časem znovu na herní scéně aneb vyskákejte s panákem po stojících kulkách až k exitu!
80

Time Still

Platforma: Freeware
Výrobce: Zach Banack

  • Originální vizualizace
  • Zastavování času
  • Problémy s kompatibilitou

Stáhnout

timestill_01

timestill_01Zastavování a zpomalování času jakoby bylo ve hrách stále oblíbenější featurou. Zpomalovačky dávají hráčům možnost stíhat věci, na které nemají i kdyby chtěli sebevíc. Nakonec, proč myslíte, že je infantilní otrapa Hiro Nakamura z Heroes nejoblíbenější postavou? Protože všichni chtějí jeho schopnost – reálný save a load. Stejně tak i dnešní arkáda Time Still, zářez vývojáře Zacka Banacka, je postavená právě na nutnosti pauzovat čas.

Mohlo by se zdát, že Time Still je eratičtější kopií arkády Focus. Ta na podzim překvapila a potěšila (no, některé čtenáře méně) systémem zpomalování času a teleportace nevykradeným z veleúspěšného Portalu. A to se cení. Zatímco ve Focusu jste ale museli utíkat neustále pod palbou raket a čas jste zastavovali jaksi lokálně, v Time Still zabrzdíte koloběh pro celou mapu.

timestill_03Jen tak se vyhnete drtivým kladivům a zbraním střílejícím kulky i elektřinu. Jako už mnohokrát jindy tak těžiště hratelnosti stojí na level designu, čili ztvárnění herního prostředí. Roztomilým detailem, který je nutno využívat, jsou například projektily. V normálním módu vás svou rychlostí zabíjejí, při pauzování se z nich ale stávají panely, po kterých lze skákat. Hráč sám musí odhadnout, kdy mapu zamrazit, aby zvládl přeskočit z jednoho na druhý. Díky originálnímu vizuálnímu pojetí si ale při hraní nevystačíte jen se zamraženým prostředím.

Trojrozměrný pohled se totiž při zapauzování zastaví v jediném úhlu a nepohne se dokud se neodpauzujete. Kdo chce vidět, musí přepínat. Stejně tak platí, v zastaveném módu nepohnete krabicemi, které je tu a tam potřeba posunout na jiné místo. Už na první pohled máme co dělat s netradičním vizuálním provedením. Poněkud "tronovská" stylizace je ale i kamenem úrazu hry. Na řadě konfigurací totiž Time Still z nějakého důvodu nejede.

timestill_02Na dvaceti čtyřech mapách utíká Time Still jako voda. Na rozdíl od Focusu, který některým lidem v pozdější fázi vyvolával neurózy, se tentokrát snad není čeho obávat – minimálně první desítka kol plyne příjemně a každé z nich přináší něco nového do hratelnosti. Jen tak dále, Zacku.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

61 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 14 čtenářů

Témata: Raketa

Nejčtenější

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...

V morovém Plague by se mlha a napětí dalo krájet

Plague

Doktor s morovou maskou nespí ani v noci a zrovna vy máte smůlu, že se mu připletete do cesty. Pomůže vám hustá mlha...



V utopické From Ivan manipulujete lidmi pomocí přáníček

From Ivan

Podobně jako v Papers, Please, i tahle víceméně textová hra nastiňuje nepříjemnou realitu života pod dohledem totalitní...

Další z rubriky

Endless Sky s otevřeným vesmírem budete hrát i stovky hodin

Endless Sky

Všechno, co byste očekávali a chtěli od vesmírné hry v Endless Sky najdete. Stovky galaxií, souboje na ostří nože,...

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...

Oolite je bezedná studna vesmírné zábavy ve stylu Elite

Oolite

Vesmír Oolite je téměř nekonečný, stejně jako počet hodin, které v něm můžete prožít. Jen pozor, hra je retro v každým...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz