To Be or Not To Be - svižné demo střílečky
To Be or Not To Be
Platforma: Freeware
Výrobce: CSP Game Engine
- Engine & grafika
- Retro hratelnost
- Pomalejší postup
tobeornottobe_01
Po posledních freeware FPS zločinech proti lidskosti jménem Project Geon 2 či The Squad mě skoro přepadla deprese - copak neumí vývojáři dát dohromady hratelnou a přitom trojrozměrnou akci? To je tak těžké hru nejen naprogramovat, ale i aspoň trochu optimalizovat a otestovat? (berte to jako řečnickou otázku - sám umím udělat tak maximálně tohle a tohle v html) Naštěstí mi naději v lidstvo vrátila poněkud bizarně shakespearovsky pojmenovaná akce z prvního pohledu To Be or Not To Be. (A dvojnásob mě potěšila v této době, kdy mi odešly oba moje počítače...)
Znovu se totiž ukázalo, jak podstatný je u střílečky dobrý engine. Autory hry jsou CSP Game Engine Team, odpovědní mimojiné také za střílečku Broccoli Never Dies, a jedná se o skupinu lidí vytrvale pracujících už mnoho let na schopném 3D enginu. To Be or Not To Be je další demo v jejich nekonečném questu za dokonalostí. Ve hře se zhostíte role ženy-žoldáka (žoldačice?) na její osamělé výpravě do základny nacisticky vypadajících hord s hákovým šestiúhelníkem v symbolu. B.J. Blazkowicz jako vyšitý.
Hratelnost samotná je zvláštní variací střílečky 90. let á la "Ach né, kde jen může být ten modrý klíč?". Nenechte se zmást exteriéry na obrázcích, klíčovou složkou To Be or Not To Be je skutečně řešení, kam ukryli level designeři ten zpropadný klíč a ke kterým z šesti zamčených dveří vlastně bude patřit. Doslova se propadnete deset let zpátkydo dob, kdy ti méně bystří z nás zoufale bloudili celé hodiny vystřílenými koly Dooma nebo Heretica ve snaze odemknout si cestu dále.
Na druhou stranu mě z nějakého důvodu hra nutila jít stále dále. Pominu-li chábou recenzentskou morálku, pak mezi důvody mohl patřit ohraný nicméně stále alespoň trochu zajímavý příběh, nalézání nových zbraní a objevování nových prostředí. A samozřejmě švih, který hře dává engine.Grafická podoba je skutečně nejvýznamnější devízou a hra občas překvapí nečekanými scenériemi na jejím poli často neviděnými, například občasnou destrukcí prostředí nebo ztvárněním vody.
Pokud překousnete určitý amatérismus hry, jako syntetický hlas hlavní hrdinky, a nebudete mít vysoké očekávání, nabídne vám To Be or Not To Be pozoruhodný výlet do minulých dob. Nejde o žádný zázrak, ale po teroru, který předvedly jiné freeware akce, byla hodinka a něco strávená u ní celkem příjemná.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 147 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej byt 2+1, 62m2, Karlovy Vary, Rybáře
Mládežnická, Karlovy Vary - Rybáře
2 310 000 Kč