Tom&Jerry - mrtvý myšák, dobrý myšák
Po několika týdnech strávených recenzováním převážně akčních her mě napadla spásná myšlenka - najít na webu nějakou oddechovou arkádu, nejlépe s vtipným podtextem a mírně odlehčeným zpracováním. Hledání netrvalo dlouho, přestože je dnes na netu takových her poskrovnu, a tak vám dnes přinášíme počítačovou adaptaci nekonečných střetů odvěkých nepřátel kocoura Toma a myšáka Jerryho. Už předem vás ale upozorňuji na fakt, že známá klišoidní, ale bez nadsázky takřka kultovní fráze "tahle bitva trpaslíka s obrem, nezkončí se ve zlém, ale v dobrém" zde stejně jako ve stejnojmenném televizním seriálu nabývá zcela zřetelných obrysů.
Překvapením pro ty z vás, kteří jako malí vždy během Večerníčků fandili věčnému smolaři Tomovi, který nikdy nedokázal zrealizovat onu ušlechtilou myšlenku, vymýtit dotěrného a kleptománií trpícího myšáka Jerryho ze svého teritoria, bude možná fakt, že v počítačovém Tomovi a Jerrym dostanete svěřenu roli nešiky Toma a nikoli prchajícího Jerryho. Nabruste tedy drápky, promněte si sametové chloupky a nastražte své trojúhelníkové uši, honba na myšoidní zhoubou začíná.
Virtuální závody rychlejšího Toma s chytřejším Jerrym vypadají už od prvního pohledu de facto stejně, jako jakákoli jiná typická arkádová freewarovka - snad jen s tou výjimkou (a dosti podstatnou), že na začátku dostanete do vínku celé devatero životů a nikoli pouze tradiční trojici. Je tomu tak samozřejmě jen a jen proto, že jak všichni moc dobře víme, každá kočka na světě má právě devět životů (nedošlo-li vám to hned v první chvíli, nic si z toho nedělejte, mě to taky trklo až při psaní tohoto článku :-). Váš vyhublý svěřenec tedy musí vytrvale běžet za neuvěřitelně energickým Jerrym a přibližovat se mu pomocí konzumace jakéhosi kočíčího žrádla reprezentovaného velkými žlutými plechovkami. Jídlo Toma totiž stimuluje natolik, že dokáže na krátkou dobu zrychlit, čímžpádem se vždy o kousek přiblíží k cíli, tj. polapení svého myšího rivala.
Celé to bohužel není tak snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Po cestě jsou totiž nastraženy různé překážky - od lamp pouličního osvětlení, přes hydrant a velkou almaru až po velkého tlustého psa, ježto také v původním seriálu účinkoval (ani za nic si ale nemůžu momentálně vzpomenout na jeho jméno). Kontakt s jakoukoli překážkou je samozřejmě roven automatické ztrátě jednoho z devíti životů a následnému opakování daného levelu. Právě včasné vyhýbání přetloustlých překážek je ale skutečným oříškem - hlavně kvůli tomu, že se prostředí kolem vás nepohybuje symetricky s vaší postavičkou, nýbrž postupně a to po skocích. Ty se ve vyšších levelech samozřejmě zrychlují a hru tak činí ještě obtížnější.
Graficky je tahle freewarovka zařaditelná někam mezi více-méně průměrné tituly (spíš více). Jelikož její instalačka nezbírá víc než 900kB, dalo se to ostatně očekávat. Postavičky jsou sice nakresleny poměrně slušně, nicméně pozadí a okolní prvky jako by vypovídaly o lenosti grafika, který zřejmě za práci nedostal adekvátně zaplaceno a tak všechno odflákl jako svého času jistý mistr věžičku brněnské radnice (omlouvám se, ale ta paralela se přímo nabízela). Stejné je to i se zvukem. Jedna melodie je sice lepší než žádná, nicméně po pár opakováních vám začně značně lézt na nervy a po čase ji pravděpodobně stejně úplně vypnete. Co bychom ale chtěli po tak nenáročné freewarovce, že ano?
Faktem je, že od počítačového Toma a Jerryho nemůžete očekávat zázraky. Pokud si chcete zahrát nenáročnou oddechovku se zajímavým námětem (i když neoriginálním až to bolí) a graficky nenáročným pojetím, pak vás tahle zvířecí dvojka jistě nezklame, pakliže toužíte po propracovaném technickém zpracování a nehledíte na nějaké to mega navíc, sáhněte po Hornadu. A trocha poezie (tentokrát nepůvodní a veršované) - Tom&Jerry jdou, k nám už s náladou!
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...