Tong - Tetris a Pong v novém
Stačí jediný pohled na okolní obrázky abyste možná jen nechápavě zakroutili hlavou s tím, že tohle přeci je pouze další tuctový Tetris s příjemnou grafikou, ale takřka nulovými inovacemi. Není to však ani v nejmenším pravda, ba právě naopak. Prostředí je totiž opravdu na první pohled takřka totožné, ovšem vedle padajících důvěrně známých kostiček se setkáme s hned čveřicí pálek umístěných po obvodu herní plochy.
Na vás tedy bude ve stejné chvíli nejen uvažovat, kam správně zasunout právě se snášející kostičku, nýbrž také kontrolovat čiperný balónek, poletující po celé herní ploše. Ten se pak musí vždy odrazit od jedné z pálek, aby snad náhodou neopustil herní plochu – v takovém případě by totiž následoval trest v podobě přidání jedné řady kostiček navíc, což vám ještě podstatněji ztíží situaci.
Zpočátku na vás může tento koncept působit lehce neovladatelně, během několika málo chvil si však zvyknete natolik, že vám dost možná přijde, jako by byl Tetris s Pongem sloučen už odjakživa. Ovládání je pak snad nejjednodušší, jaké mohli autoři vymyslet. Pohyb kostiček klasicky řídíte za pomocí kurzorových kláves, přičemž pálky s míčem zase ovládá myšítko, díky čemuž lze vpohodě stíhat obě věci najednou. Navíc má balónek doslova nevyzpytatelné vlastnosti, jež je potřeba v průběhu celé herní doby sledovat. Zatímco někdy si pči střetu s kostičkou tohoto objektu absolutně nevšímá, jindy ji bez zaváhání zničí a právě těmto aspektům bude třeba se přizpůsobit.
Na jednu stranu nelze autorům upřít pořádnou dávku invence, kterou do svého dílka vložili, na tu druhou je však nutno konstatovat, že to již prostě nejsou ty staré době hry s návykovou hratelností a takřka nevyčerpatelnou hrací dobou. Po několika málo minutách vás překombinovaný koncepte přestane bavit a raději šáhnete po staré dobré klasice. I přes to je nutno tento příjemný pokus ocenit slušnou známkou.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 8 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...