Transdimensional Hellspider – ve víru boje
Transdimensional Hellspider
Platforma: Freeware
Výrobce: Linley Henzell
- Generování nepřátel
- Originální dogfight
- Časový limit
hellspider_poster
Vesmírné střílečky patří mezi nejstarší herní žánry vůbec – kultovní Spacewar! je považován za snad úplně první počítačovou hru. Právě tento pradědeček všech videoher byl spolu s freeware lítačkou Warning Forever předlohou pro dnešní zajímavou bojovku (odbočka – Warning Forever už stála jako předobraz perfektní taktické strategii Battleships Forever – konec odbočky). Arena shooter Transdimensional Hellspider (dále bez technoblábolové části názvu) vás svým jednoduchým ale přesto na zvládnutí náročným konceptem dozajista pobaví.
Ačkoliv jsem si z původního popisu hry přílišné naděje nedělal, musím uznat, že na prostý koncept je Hellspider převelmi zábavný a až nečekané komplexní. Moje nadšená reakce začíná u ovládání. Namísto klasického "spacewarovského" poletování točící se lodi po statické obrazovce se v Hellspiderovi dočkáte přesného opaku. Loď zůstává neměnná, točí se její okolí. Efekt vesmíru ve spirále sice někteří hráči popsali jako navozující zvracení, při všech svých neurózách jsem ale během jeho sledování na sobě nepozoroval žádné negativní vlivy. Ač drobnost, pěkně zvyšuje atmosféru a dojem z ovládání titěrné stíhačky.
Ani sebelepší efekty by ale hře nepomohly, pokud by válčení s bossy bylo nudné. Naštěstí, i tady se Linley Henzell, autor hry, inspiroval správně. U každého bosse stačí zlikvidovat pouze jeho jádro (ačkoliv je lepší předtím sundat i kus trupu samotného), takže není třeba bezmyšlenkovitě pražit do monolitického protivníka, ale naopak musíte pečlivě manévrovat a na střídačku používat speciální útok (jeden ze šesti volitelných) i základní palbu. Je to celé o správném vyhýbání se palbě a zasazení smrtící rány ve vhodný čas – a tak trochu se to podobá zjednodušené verzi válčení z českého Final Waru II.
K tomu všemi si připočtěte, že na základě vaší taktiky hra sama generuje další oponenty. Bojujete-li nablízko, další boss na vás bude střílet déšť bodové obrany nebo použije smrtící lasery. Podobně nevýhodný se po čase stává i boj na dálku – v pozdějších fázích hry je těžké stále se držet svojí původní taktiky, byť v pokročilé části hra ztrácí na zábavě. Zamrzí také přítomnost časového limitu, kvůli kterému není ojedinělé udělat v presu osudovou chybu. Aspoň že si po každém třetím sundaném pavoukovci můžete svou lodičku vylepšit o silnější štíty a zbraně, hbitější motory a několik dalších klasických krámů.
V kalném proudu stále stejně vypadajícím shmupů je Hellspider osvěžující krystalově čistou vlnou. Nepotřebuje ujeté power-upy vypadající jako hlava Leonida z 300, nepotřebuje ani masakrózní obtížnost pro tvrďáky ráže Chucka Norrise, a už vůbec nepotřebuje Directy 10, dual-core a extra chlazení grafické karty dusíkem. Kvalitní game design zaručuje, že u Hellspidera zůstanete výrazně déle, že byste z chudých screenshotů kolem kdy řekli.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 33 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...