Doporučujeme

Trojská Válka - první dojmy

  • 8
Máte rádi strategie, ovšem žádná z již vzniklých vás příliš nezaujala? Pak byste měli zbystřit pozornost, neboť se o slovo vedle precizního Niefelheim hlásí také ambiciózní trojská válka, které jsme se podívali trochu na zoubek.

Trojská válka
Autor: Gamers Reality Software
Vyjde: konec 2004?
homepage
Trojská VálkaŽánr strategií nebyl nikdy na nezávislé scéně nijak výrazně nabitý, což je vcelku škoda. Jak se však poslední dobou zdá, na české nezávislé scéně se začíná blýskat na lepší časy, čehož je důkazem především precizní Nieflheim. Nyní mu však pomalu ale jistě vzrůstá opravdová konkurence v podobě soutěžního příspěvku do Únos Game. Jedná se o titul nazvaný Trojská Válka, jehož vývoj již pomalu ale jistě vrcholí a to spolu s blížící se uzávěrkou, která byla před nedávnem k velké úlevě všech zúčastněných posunuta na konec letošního roku. V současné době se již gamesa nachází v dosti pokročilém stádiu, tudíž se nám do rukou dostala kratičká demoverze, díky níž jsme mohli vývojářům alespoň trochu nahlédnout pod pokličku.

Námi zkoušená demoverze obsahovala jednu demo mapu, kde vám byly v krátkosti vysvětleny principy celé hry, které jsou ostatně nachlup stejně jako v ostatních real-time strategiích a dále několik různých náhodně generovaných terénů pro volnou hru. Základem všeho jsou vesničané, jejichž dvojice vám bude vždy na počátku přidělena. Tu můžete dále rozmnožit stavbou domu, z něhož se nová pracovní síla rodí. To by však pochopitelně nešlo Trojská Válkadělat donekonečna, neboť každý váš úkon (stavba budovy či nové jednotky) spotřebovává v určitém množství minimálně jednu ze čtveřice nezbytně důležitých surovin. Těmi jsou zlato, dřevo, kámen a jídlo. Od jejich obtížné těžby jste zde zcela oproštěni, tudíž nebude potřeba ani početný zástup pracantů, který by ji obstarával. Zcela si tedy vystačíte po celou dobu hraní s dvěma či třemi dělníky.

Než se pustíte do tvorby silného vojska, bude potřeba postavit patřičné budovy, které se vám budou nepřetržitě starat o přísun již výše zmíněných surovin. V případě jídla bude potřeba vystavět ovocný sad, u dřeva to je pila na dřevo a kámen vám bude dodávat kamenný důl. Nebudete-li snad z rychlostí produkce spokojeni, není nic jednoduššího než vystavět větší počet budov určitého druhu, což těžbu dané suroviny mnohonásobně zrychlí.

Asi nejdůležitější částí celé hry je tvorba vlastní armády, s níž nesmíte ani na chvíli otálet, jinak by vás totiž nepřítel mohl velice snadno překvapit nenadálým útokem. To se však bude stávat opravdu zřídkakdy či spíše vůbec, neboť tažení nepřátelských vojsk vám bude díky silnému špionážnímu systému oznamováno vždy s dosti znaTrojská Válkačným předstihem a to mnohdy až celý (herní) měsíc dopředu. Na to se musíte pořádně vybavit, což zahrnuje nejen stavbu nepropustných kamenných hradeb, nýbrž především budování neporazitelného vojska, k čemuž budou zapotřebí zejména Kasárna. Aby toho nebylo málo, vojáci se také dají rozčlenit do dvou skupin, přičemž jedni z nich jsou lučištníci a druzí naopak bravurně zvládají boj na blízko. Škoda jen, že prozatím nejsou rozdíly mezi nimi v boji nijak značné, proto nelze jejich výhod patřičně strategicky využít.

Také technická stránka mohla být daleko lepší a po téhle stránce (ovšem jak se zdá, tak i po těch ostatních) Niefelheim jasně vyniká a má slušně našlápnuto na to, stát se nejlepší českou freeware strategií. Snad se tedy Trojská válka ve stínu tohoto precizního giganta zcela neztratí, věřím, že své příznivce si rozhodně najde. Kdo ví, třeba nás autoři finální verzí překvapí a hra bude minimálně po hratelnostní stránce vynikat. Počítat s tím, že by se snad grafická stránka proměnila natolik, že by se alespoň vyrovnala detailnosti Niefelheim je vskutku málo pravděpodobné.


  • Vybrali jsme pro Vás