Výrobce: Evil Robot Stuff

• velmi jednoduchá idea
  • dobře procvičí vnímání prostoru
  • jednoduché, účelné zpracování
  • hra neukládá váš postup

Umbragram

Jednoduchá myšlenkou, zábavná během hraní. Taková je logická hříčka Umbragram, která vám dovolí procvičit si orientaci v prostoru a prostorové myšlení vůbec, z dvourozměrných projekcí jednoduchého tělesa si ve své hlavě udělat obrázek, jak asi těleso vypadá ve třech rozměrech a nakonec ho vymodelovat.

Umbragram

Úlohy podobného typu se, myslím, vyskytují v nejednom IQ testu a nakonec je můžete najít i u přijímacích zkoušek na kdejakou školu. Abstraktní myšlení je potřeba, a jestli máte pocit, že zrovna v tomto směru nějak zaostáváte, může vám tato hra dosti pomoci. Princip pochopíte během prvních deseti vteřin a pak už jen posilujete a procvičujete fantazii. O co ve hře tedy jde?

Umbragram

Před vámi je čtvercová síť, na které můžete modelovat pomocí kostek nějaké jednoduché spojité těleso. Tlačítkem myši k sobě krychličky spojujete, a pokud uděláte chybu, tlačítkem Z poslední krok vymažete. Na dvou plochách, které "snímají" dvě strany vašeho trojrozměrného objektu, se přitom promítá tvar, který by vaše konečné těleso mělo mít. Samozřejmě jde jen o projekce ve dvou dimenzích, tedy jakési siluety.

Umbragram

Nejjednodušeji si to lze představit, jako kdyby vám někdo pomocí dvou lamp na stěny promítal stín toho, co máte vymodelovat. Sám za sebe můžu říct, že správně vymodelovat některá tělesa je zatraceně obtížné. Plochu, na které skládáte krychle, si můžete libovolně otáčet a tím zjišťovat z různých stran, jak by asi konečný výtvor měl vypadat. Někdy ale ani to nestačí a je třeba odvozovat podle celého útvaru, kam umístit další kousek.

Umbragram

Umbragram je v zásadě primitivní hra. Velice jednoduchá premisa i zpracování ale nemusí nikomu zvlášť vadit, protože o grafické orgie u logických her nikomu nejde a základní myšlenka hry je dostatečná k tomu, abyste u Umbragramu zůstali přilepení po poměrně dlouhou dobu. Alespoň pokud máte rádi zapeklité hlavolamy. Jedinou výtkou tak zůstává fakt, že hra nejde ukládat a tak musíte hrát až do konce, nebo všechno znovu opakovat.

Na stránce hry je možné stáhnout i verze pro Windows 64bit a Mac.

70 %

91 %